• Ik ben een onderzoek aan het doen naar KOPP-kinderen (kinderen van ouders met psychiatrische problemen). Omdat ik naast de kijk van hulpverleners en literatuur ik het belangrijk vind te weten wat de kinderen zelf ervaren heb ik een interview opgesteld met een paar vragen zodat ik hier meer over te weten kan komen. Daarom de vraag als je zelf in de situatie zit dat een (of beide) van je ouders een psychiatrische stoornis heeft (of heeft gehad) en je je verhaal wil delen mijn vragen te beantwoorden. Als je liever gewoon vrijuit je verhaal schrijft ben ik hier ook blij mee. Je mag dat doen in een reactie of PB en het mag anoniem of met je naam erbij. Alvast bedankt voor je hulp!

    1. Wat is je leeftijd?
    2. Ben je een jongen of meisje?
    3. Heb je broers of zussen?
    4. Wie van je ouders heeft een psychiatrische stoornis? Welke stoornis heeft hij of zij?
    5. Wat weet je zelf over deze stoornis? Hoe kom je aan deze kennis?
    6. Hoe voel je je over de situatie van je ouder?
    7. Waar loop je vaak tegen aan in het contact met je ouder?
    8. Waar loop je zelf tegen aan in het dagelijks leven? Op school? In vriendschap? In relaties? Etc?
    9. In welke mate beïnvloed de situatie van je ouder je leven?
    10. Wat vind je het lastigste aan de situatie van je ouder?
    11. Kan je met iemand praten over de situatie? Met wie?
    12. Wordt je of werd je opgevangen op momenten dat je ouder veel last heeft van de psychiatrische stoornis? Krijg je steun of hulp? Van wie?
    13. Als je ouder een psychiatrische stoornis heeft die constant op de voorgrond is, wordt er dan ook op je gelet?
    14. Wil je nog iets kwijt over dit onderwerp?


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Ik zal je via PB even de vragen beantwoorden. (:


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso