• [ bericht aangepast op 2 nov 2020 - 20:26 ]

    Selah schreef:
    Saw it on Facebook (:
    Zijn neus is schreef lololo en het mist menselijke details als wimpels dat zijn serieus de enige tips die ik je kan geven want het is eigelijk best wel super mooi!*O*

    Ja maar het is geen foto vanaf de voorkant D:
    Vandaar dat zijn neus "scheef" is. ><
    En I know, maar ik probeerde hem wimpers te geven, en toen leek hij op een meisje haha. Dat doe ik hem niet aan.

    Penelopy schreef:
    Het is jammer dat je sommige delen heel voorzichtig en zachtjes op papier zet en andere weer heel hard drukt (het robot gedeelte vooral). Als je dat allemaal even zacht op papier zet zul je zien dat het vanzelf allemaal wat makkelijker en gelijker word. Het is ook fijn als je optijd kunt gummen, mij is geleerd dat 50% van het tekenen gummen is en als je te hard drukt zul je het blijven zien. Als je het te licht vind is het niet erg dat als je klaar bent er een paar keer over heen gaat. Misschien moet je nog wat oefenen met neuzen want die had wel iets beter gekunnen, en ik zie ook aan de rest van je tekening dat dat in je mogelijkheid ligt. Voor de rest heb je echt goed oog qua afstanden, ik kan daar nog wel wat van leren. Ik vind dat je zijn menselijke oog heel leuk hebt getekend en zijn haar is goed gelukt, net zoals de schaduw ook al zien wij die niet zo goed.
    Sorry voor het vele commentaar, maar beschouw het als opbouwend kritiek.
    Hier een tekening van mij:



    Dankjewel voor je reactie! Hier kan ik echt iets mee. ^^
    Bij jouw tekening vind ik de tanden goed gelukt, telkens wanneer ik tanden wil tekenen, gaat de persoon op een monster lijken. ><

    Volgensmij heb ik op de tanden nog het meeste gewerkt van alles. Ik teken nooit mensen met een open lach en ik wilde eens wat anders, maar het is echt niet makkelijk en doe het niet snel meer over(cat)
    In ieder geval zou ik als ik jou was door gaan met tekenen, ik weet zeker dat als je blijft oefenen je heel wat kunt bereiken :Y)


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Silverlance schreef:
    (...)
    Heb je deze direct met pen gemaakt?

    En ja idd, handen tekenen, dat is pas een drama!

    Nee, eerst met potlood. Alleen ik kwam er later pas achter --'


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Zelf vind ik het mooi om met goed zichtbare contrasten te werken, om dus de schaduwen donkerder te zetten zodat je meer diepte ziet. Echt tips kan ik je niet geven, aangezien ik dus echt niet thuis ben daarin. Ik teken, maar zal niet weten hoe ik anderen daarin zou kunnen helpen.
    Wat je misschien wel kan doen, is als eerste een schets maken met een zacht potlood, heel licht en dan van daaruit naar donker toe werken, overal evenveel. Het was eerder al vernoemd, doordat je het robot achtige zo donker hebt gemaakt, lijkt het meer op de huid te liggen dan in de huid op te gaan. Om het ook levendiger te maken, zou je een lichte schaduw kunnen tekenen/maken onder de buis die langs zijn nek loopt. Ook zou ik persoonlijk het robotoog iets groter hebben gemaakt, om zo een meer dramatische touch erop te leggen.


    Dit is een redelijk oude tekening, die ik enkele maanden terug heb getekend. De overloop in de schaduwen is niet geweldig aangezien ik met een enkel potlood heb gewerkt. Sinds de laatste twee maanden zo, ben ik mezelf aan het aanleren om met verschillende potloden te werken, van H3 tot B6 en met soort van viltpendingetjes om de overloop op elkaar uit te vegen waardoor het een meer realistische look krijgt.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2012 - 9:48 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Silverlance schreef:
    (...)
    Ja ik moet echt nog heel veel leren.
    En ik zou niet weten hoe ik zonder lijnen moet gaan werken. D:


    Je hebt zegt maar het realistisch tekenen, dat is bij wijze van spreke het helemaal nabootsen van een zwart wit foto. Hierbij heb je dus te maken met licht inval. Je hebt ook een cartoon style, waarbij je werkt met lijnen.

    Realistisch;



    Cartoon(achtig)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik teken nogsteeds na 18 jaar V vogeltjes en misvormde bomen..
    Dus veel respect voor jou en alle andere geweldige kunstennaartjes hier op Q ;D
    Ik hou het wel bij schrijven


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Cudey schreef:
    (...)

    Je hebt zegt maar het realistisch tekenen, dat is bij wijze van spreke het helemaal nabootsen van een zwart wit foto. Hierbij heb je dus te maken met licht inval. Je hebt ook een cartoon style, waarbij je werkt met lijnen.

    Realistisch;


    o.o

    [ bericht aangepast op 19 okt 2012 - 12:39 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Penelopy schreef:
    Volgensmij heb ik op de tanden nog het meeste gewerkt van alles. Ik teken nooit mensen met een open lach en ik wilde eens wat anders, maar het is echt niet makkelijk en doe het niet snel meer over(cat)
    In ieder geval zou ik als ik jou was door gaan met tekenen, ik weet zeker dat als je blijft oefenen je heel wat kunt bereiken :Y)

    Ik ook niet dus ik doe er ook mega lang over. :c
    Maar ik ga zeker door met tekenen. Eigenlijk ben ik op zoek naar een goede tekenaar bij mij in de buurt zodat ik wat van die persoon kan leren. ^^

    Merrow schreef:
    Zelf vind ik het mooi om met goed zichtbare contrasten te werken, om dus de schaduwen donkerder te zetten zodat je meer diepte ziet. Echt tips kan ik je niet geven, aangezien ik dus echt niet thuis ben daarin. Ik teken, maar zal niet weten hoe ik anderen daarin zou kunnen helpen.
    Wat je misschien wel kan doen, is als eerste een schets maken met een zacht potlood, heel licht en dan van daaruit naar donker toe werken, overal evenveel. Het was eerder al vernoemd, doordat je het robot achtige zo donker hebt gemaakt, lijkt het meer op de huid te liggen dan in de huid op te gaan. Om het ook levendiger te maken, zou je een lichte schaduw kunnen tekenen/maken onder de buis die langs zijn nek loopt. Ook zou ik persoonlijk het robotoog iets groter hebben gemaakt, om zo een meer dramatische touch erop te leggen.


    Dit is een redelijk oude tekening, die ik enkele maanden terug heb getekend. De overloop in de schaduwen is niet geweldig aangezien ik met een enkel potlood heb gewerkt. Sinds de laatste twee maanden zo, ben ik mezelf aan het aanleren om met verschillende potloden te werken, van H3 tot B6 en met soort van viltpendingetjes om de overloop op elkaar uit te vegen waardoor het een meer realistische look krijgt.

    Bedankt voor je reactie. Hier heb ik wel wat aan hoor. ^^
    Jouw tekening is echt heel mooi. Ik hoop dat ik dat niveau ook ga bereiken.
    Ik heb ook een potlodenset met potloden van 9B tot H2. Ik vind het erg fijn nu ik ontdekt heb hoe het werkt met die potloden.
    Maar je zegt dat je iets met vilt gebruikt?
    Ik gebruik altijd keukenpapier oid, maar heb je dan nog speciaal hier dingen voor dan? Om het 'uit te vegen'?

    Cudey schreef:
    (...)

    Je hebt zegt maar het realistisch tekenen, dat is bij wijze van spreke het helemaal nabootsen van een zwart wit foto. Hierbij heb je dus te maken met licht inval. Je hebt ook een cartoon style, waarbij je werkt met lijnen.

    Realistisch;



    Cartoon(achtig)


    Woah, dat is echt een mission impossible. o.o

    Silverlance schreef:
    (...)
    Bedankt voor je reactie. Hier heb ik wel wat aan hoor. ^^
    Jouw tekening is echt heel mooi. Ik hoop dat ik dat niveau ook ga bereiken.
    Ik heb ook een potlodenset met potloden van 9B tot H2. Ik vind het erg fijn nu ik ontdekt heb hoe het werkt met die potloden.
    Maar je zegt dat je iets met vilt gebruikt?
    Ik gebruik altijd keukenpapier oid, maar heb je dan nog speciaal hier dingen voor dan? Om het 'uit te vegen'?


    Ik weet niet precies hoe het heet. Het zat zoveel jaar geleden bij de tekencursus die m'n ma volgde. Het zorgt inderdaad voor hetzelfde effect als keukenpapier of erover heen gaan met je vinger. Maar je hebt een veel preciezere punt en doordat ik verschillende heb, heb ik verschillende hardheden en groten. Voor grote vlakken en voor kleinere.
    Ik heb het even gegoogled en het valt onder blending tools.


    Site

    Ik gebruik ook met regelmaat een plat verfkwastje om het blenden nog iets bij te werken op de lichtste plekken en highlights (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik weet hoe moeilijk het is om portretten te tekenen. En is dit je eerste? Want dan vind ik hem echt goed gelukt! Zeker voor een eerste keer. De verhoudingen kloppen aardig, het hoofd heeft een goed formaat en de ogen zitten op de juiste plek. Alleen de neus zit wat te ver omhoog, al vind ik het niet storen. Voor het complete plaatje maakt dat niet veel uit, eigenlijk. Maar als je er heel diep op in gaat kijken klopt dat niet helemaal. En ik weet hoe moeilijk dat is (ik doe dat zelf ook nog wel eens). Ik heb trouwens nog een tip voor de mond. Want de meeste mensen die beginnen met portretten tekenen, tekenen daadwerkelijk de omlijning van de mond. Deed ik ook. Maar eigenlijk is het de bedoeling dat je vanuit schaduwen een mond creëert. Hoe ik altijd begin: ik teken heel zachtjes een mond, en die 'kleur' ik in met schaduw. Daarna gum ik het zichtbare lijntje weg en ga verder met de mond, die dus al schaduw heeft. Dan kun je er altijd nog een lijntje omheen doen, als daar de schaduw dus donkerder wordt.
    En dan heb ik ook nog een tip voor de schaduw. Veeg niet uit! Schaduw hoor je niet met je vingers uit te vegen, maar gewoon, te tekenen. Dat is moeilijk, dat weet ik, en je krijgt heel snel de neiging om er toch even met je vinger overheen te gaan. Maar doe dat niet. Want dan ziet de tekening er net iets minder af uit.

    Ik weet niet of je zin hebt in mijn commentaar, maar ik vind het altijd leuk om mensen tips etc. te geven :') Het rare is, ik weet zelf vrij veel af van portretten tekenen, maar ik kan het niet zo goed uitvoeren >.< Als ik een portret teken ziet het er zo uit:


    Op een of andere manier zijn de ogen bij mij áltijd te groot en de mond ziet er raar uit xd Maar ik teken dan ook liever manga dan portretten :')


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Hij is al heeel erg mooi! Maar mag ik wat tips geven? (ik teken zelf ook met potloot)
    Probeer om minder dikkelijnen te maken, probeer eerst om heel licht over de tekening heen te gaan, zodat je de schets hebt en dan kun je telkens een laag boven op doet. En als je met schaduwen werkt, kun je het beste een dik potlood gebruiken - zoals b4 en dan met een platte kant over het papier te gaan om dat later uit te vegen met wc papier.
    Ik zal eens een foto maken van een tekening waar ik nu mee bezig ben. Heb alleen het gezicht af, maar mijn vriendin is er al heel blij mee! En ik hoop dat de tips helpen.


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Merrow schreef:
    (...)





    Dat zijn doezelaars :) Ik heb er zelf twee^.^


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."