• Er is precies een hype rond 'anime' aan het opkomen. Maar wat ik me eigenlijk afvroeg: Wat is het verschil tussen Manga en Anime? En wat is er zo leuk aan Anime?

    Niet aanvallend bedoeld, want ik ken het niet. Ik ben gewoon benieuwd. (:

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Manga kun je lezen en Anime kun je kijken.
    En anime is gewoon überawesome. Met andere woorden; epic.

    Silverlance schreef:
    Manga kun je lezen en Anime kun je kijken.
    En anime is gewoon überawesome. Met andere woorden; epic.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Manga zijn Japanse strips in een bepaalde stijl, danders dan Donald Duck of Suske en Wiske. De meeste vertalingen lees je overigens nog steeds van achter naar voren, rechts naar links, zoals ze in Japan doen.

    Anime is vrijwel hetzelfde, alleen dan wordt het uitgezonden op tv of op internet. (Bepaalde manga's kan je trouwens ook online lezen). Misschien komen namen als Pokémon, Dragon Ball Z, Yu-Gi-Oh, Naruto je bekent voor. De eerste drie zijn op de Nederlandse televisie uitgezonden, maar een heleboel zal je nooit vinden, vanwege het geweld en waarschijnlijk nog een hoop redenen die ik nu niet kan bedenken :"p

    In beide gevallen heb je allemaal verschillende stijlen/genres die elkaar regelmatig overlappen, omdat het vaak een mengeling van meerdere genres is.

    Iedereen mag me aanvullen/verbeteren, want er valt veel meer over te vertellen. (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het is wel leuk, maar veel dingen zijn voor perverts hahaha. Ik vind het nou niet veel meer bijzonder dan een gewone serie ofzo. Het is vaak iets fantasievoller met perfecte mensen, maar meer ook niet. Daarom snap ik ook niet waarom iedereen zo graag stoer doet met 'ik kijk anime'.


    Your make-up is terrible

    Silverlance schreef:
    Manga kun je lezen en Anime kun je kijken.
    En anime is gewoon überawesome. Met andere woorden; epic.


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    BLOF schreef:
    Manga zijn Japanse strips in een bepaalde stijl, danders dan Donald Duck of Suske en Wiske. De meeste vertalingen lees je overigens nog steeds van achter naar voren, rechts naar links, zoals ze in Japan doen.

    Anime is vrijwel hetzelfde, alleen dan wordt het uitgezonden op tv of op internet. (Bepaalde manga's kan je trouwens ook online lezen). Misschien komen namen als Pokémon, Dragon Ball Z, Yu-Gi-Oh, Naruto je bekent voor. De eerste drie zijn op de Nederlandse televisie uitgezonden, maar een heleboel zal je nooit vinden, vanwege het geweld en waarschijnlijk nog een hoop redenen die ik nu niet kan bedenken :"p

    In beide gevallen heb je allemaal verschillende stijlen/genres die elkaar regelmatig overlappen, omdat het vaak een mengeling van meerdere genres is.

    Iedereen mag me aanvullen/verbeteren, want er valt veel meer over te vertellen. (:

    Mee eens behalve dat ik Pokemon wel leuk vond :3


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Lol.. is der nu pas een hype op aan het komen? Wat mij betreft is anime nooit weggeweest... Ik hoop dan wel niet dat het een tijdelijke 'hype' is, ik bedoel, dankzij anime kwam ik hier op Q terecht, en ik hoop dat dat er nog lang mag blijven :)

    Wat er zo "speciaal" is aan anime/ manga? Ik vind eigenlijk dat Assassin wat dat betreft wel gelijk heeft, het is een beetje als andere tv series, maar dan getekent en ook in een bepaalde stijl.
    De rede dat ik anime's ben gaan kijken was omdat ik graag tv series kijk en de ganres die ik leuk vind raakte een beetje op. Hier op Quizlet vond ik snel genoeg een hele berg anime's die me super leuk lijken, en leuk blijken.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Assassin schreef:
    Het is wel leuk, maar veel dingen zijn voor perverts hahaha. Ik vind het nou niet veel meer bijzonder dan een gewone serie ofzo. Het is vaak iets fantasievoller met perfecte mensen, maar meer ook niet. Daarom snap ik ook niet waarom iedereen zo graag stoer doet met 'ik kijk anime'.


    Als er een ding is dat het internet mij heeft geleerd, dan is het dat je geen anime moet kijken waarin de hoofdpersoon een jong meisje met veeel te grote tieten is die voortdurend rondparadeert in een schoolmeisjespakje en waarin de antagonist tentakels heeft D:


    quidquid excusatio prandium pro

    hylketjeuhx schreef:
    ik hoop dan wel niet dat het een tijdelijke 'hype' is


    Ik zit er echt niet op te wachten om op een school te zitten met stereotype weeaboo's die denken dat Bleach, Naturo, One Piece, Elfen Lied en Death Note de beste animes ter wereld zijn, Japanse woorden gaan gebruiken in dagelijkse zinnnen en denken dat Japan het beste land ter wereld is. Heb liever dat het een tijdelijke hype is en dat hij snel overwaait.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 10:10 ]

    Melonpan schreef:
    (...)

    Ik zit er echt niet op te wachten om op een school te zitten met stereotype weeaboo's die denken dat Bleach, Naturo, One Piece, Elfen Lied en Death Note de beste animes ter wereld zijn, Japanse woorden gaan gebruiken in dagelijkse zinnnen en denken dat Japan het beste land ter wereld is. Heb liever dat het een tijdelijke hype is en dat hij snel overwaait.

    Ben ik het helemaal mee eens.

    ik heb geen idee:Y)


    •*• Lululu •*•

    Meh, je hebt altijd van die stereotypjes die zeggen dat het alleen over pervy dingen gaat, maar de bottomline van veel anime en manga is vriendschap, vertrouwen, en zelfvertrouwen^_^

    Er zijn alleen wel een hoop posers die je niet moeten als je niet dezelfde series als hun kijkt, dat geef ik toex_x


    'Sharon was here!'

    Melonpan schreef:
    (...)

    Ik zit er echt niet op te wachten om op een school te zitten met stereotype weeaboo's die denken dat Bleach, Naturo, One Piece, Elfen Lied en Death Note de beste animes ter wereld zijn, Japanse woorden gaan gebruiken in dagelijkse zinnnen en denken dat Japan het beste land ter wereld is. Heb liever dat het een tijdelijke hype is en dat hij snel overwaait.


    in dat opzicht heb je wel gelijk... met tijdelijke hype bedoel ik niet dat het opkomt en daarna weer uitsterft, want dan vind ik dat heel erg jammer.... Maar ik begrijp wat je bedoeld... xD Al zal dat bij mij op school niet zo zijn.. ik heb één keer laten vallen dat ik anime kijk en nu vind iedereen mij een rare freak... terwijl ik der niet zó mee bezig ben... maar zelfs zonder de anime noemen ze me rare freak :Y).
    Anyway, ik ben benieuwd wat het gaat brengen... de 'anime hype'. (nerd)

    hylketjeuhx schreef:
    Lol.. is der nu pas een hype op aan het komen? Wat mij betreft is anime nooit weggeweest... Ik hoop dan wel niet dat het een tijdelijke 'hype' is, ik bedoel, dankzij anime kwam ik hier op Q terecht, en ik hoop dat dat er nog lang mag blijven :)


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?