• Hey, ik zit nogal met een probleem en kan heel goed wat advies gebruiken nu.

    Mijn probleem:
    Mijn moeder heeft een vriend (ik weet nou niet of het wel aan is of niet, maar dat boeit niet echt) en die heeft bij ons gewoond voor 7 jaar, vorig jaar is hij uit ons huis gegaan omdat mijn vader niet wou dat hij bij ons was. Maar hij is nogal... tja.... hij doet me af een toe pijn. En ik bedoel ermee knijpen en slaan enzo. Het is met een "speelse" bedoeling zegt hij altijd. Mijn moeder geloofd hem. En eerst geloofde ik het ook, maar hij doet me steeds meer pijn.

    Ergens in de zomer is het zo erg uit de hand gelopen dat mijn nichtje en mijn broertje erbij betrokken waren geraakt. Mijn broertje was bang dus wij gingen met z'n drieën op mijn moeders bed slapen omdat hij niet alleen durfde te slapen. Rond 12 uur kwam hij ons huis in (hij heeft de huissleutels) en kwam hij naar ons toe. Hij flipte hem helemaal uit omdat mijn broertje bij ons sliep en sleurde hem het bed uit met zijn arm en had eigenlijk bijna zijn schouder gebroken. Hij had hem zijn kamer in getrokken en hem expres tegen de deur aangeduwd. Ik had werd dus zelf boos en duwde hem weg bij mijn broertje en dwong hem om weg te gaan. Hij weigerde te gaan en kneep me in mijn nek. Toen ben ik hem uit zelfverdediging gaan slaan en hem richting de trap gelokt. Kort gezegd, ik heb hem het huis uit gekregen maar mijn broertje had last van zijn schouder en ene blauwe plek op zijn arm. Ik had ook er ook wat aan overgehouden, maar dat is allang verdwenen.

    Sinds dien is hij nog erger dan eerst en mijn moeder heeft ons nooit geloofd, ook mijn nichtjes moeder niet.
    Hij gaat natuurlijk gewoon door alsof er niks is gebeurd.
    Wat moet ik doen? Mijn vrienden zeggen dat ik aangifte moet doen maar dat wil ik niet. Het is niet dat ik niet vind dat hij niet verdient om een strafblad ofzo te hebben, maar ik wil gewoon niks met de politie te maken hebben.

    Iemand enig idee wat ik moet doen?

    Enige tip die ik kan geven: Politie, en snel ook.
    Sterkte!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Mijn eerste idee was:negeren, maar dat zal niks helpen.
    Ik vrees dat je toch iets met de politie te maken moet gaan hebben zodat dit gaat stoppen.Doe dit voordat een van jullie een blijvend letsel hebben die je voor eeuwig aan hem gaat blijven laten denken.


    -

    Ben wat vergeten: Dit valt onder kindermishandeling en is zeker weten strafbaar.(cat)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dat is pure mishandeling en ook wil je niks met de politie te maken hebben, ik ben bang dat het toch het beste is als je aangifte gaat doen. Anders stopt hij waarschijnlijk niet. Heb je aan jouw moeder laten zien wat voor blauwe plekken etc je eraan hebt over gehouden? Dat kan helpen om je moeder te overtuigen dat hij jou pijn doet.

    Daarnaast vind ik het raar dat je moeder je niet gelooft. Want je liegt niet over zoiets, neem ik aan.


    Physics is awesome

    Daemon heeft gelijk: kindermishandeling. Bovendien hij is niet eens related met jou.


    -

    Als ik jou was zou ik inderdaad naar de politie gaan met bewijzen die kunnen duiden op mishandeling.
    Ze gaan daar vast ook wel weten dat je broertje dat niet zelf heeft gedaan, als het echt serieuze blauwe plekken zijn.
    Ik denk dat het voor iedereen het beste is, voordat alles nog meer uit de hand loopt en jij er niets meer aan kan doen.
    Hier moet echt een einde aan komen want wie zegt dat het hier bij zal blijven?
    Niet dat ik je bang wil maken, maar het komt wel vaker voor.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Azulchica schreef:
    Dat is pure mishandeling en ook wil je niks met de politie te maken hebben, ik ben bang dat het toch het beste is als je aangifte gaat doen. Anders stopt hij waarschijnlijk niet. Heb je aan jouw moeder laten zien wat voor blauwe plekken etc je eraan hebt over gehouden? Dat kan helpen om je moeder te overtuigen dat hij jou pijn doet.

    Daarnaast vind ik het raar dat je moeder je niet gelooft. Want je liegt niet over zoiets, neem ik aan.


    Ik heb mijn blauwe plekken enzo laten zien aan haar, maar ze geloofd het nog steeds niet. Ik heb geen goede band met mijn moeder, dus daarom geloofd ze me niet zomaar. We zijn net als water en olie, geen goede combi dus

    Ik ben het eens met mijn zus aka Daemon. Dit valt inderdaad onder kindermishandeling.


    Shoganai i ne~

    Iets met politie te maken hebben>gebroken botten


    quidquid excusatio prandium pro

    Je moet echt de politie bellen!
    Ik vind het ook heel erg voor je, dat je zo erg lastig gevallen wordt door die man. Ik heb respect voor je dat je zo voor je broertje opgekomen bent. Heel veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    Kindermishandeling, dit moet je melden!


    Pretty is just a pretty word.

    Xion schreef:
    (...)

    Ik heb mijn blauwe plekken enzo laten zien aan haar, maar ze geloofd het nog steeds niet. Ik heb geen goede band met mijn moeder, dus daarom geloofd ze me niet zomaar. We zijn net als water en olie, geen goede combi dus


    Heb je misschien nog andere familieleden aan wie je het kan vertellen behalve je moeder en je tante ( je nichtjes moeder)?

    Ik ben het met Ahri eens, respect dat jij voor je broertje bent op gekomen. Maar je kan hem niet altijd blijven beschermen en jezelf ook niet. Bel anders de kindertelefoon, het nummer is 0800 0432 of als je dat liever niet doet kan je naar www.kindertelefoon.nl/chat. Daar kun je met mensen praten die je goed kunnen helpen. Zowel voor het telefonnummer als voor de chat geldt dat je vanaf 14.00 tot 20.00 bij ze terecht kunt.

    Heel veel sterkte!


    Physics is awesome

    Als je zegt dat het sinds die keer verergert, ga je best naar de politie. Want verbeteren zal het niet doen. Het kan alleen maar uit de hand lopen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Advies van mij: Bel kindertelefoon, en ik zou toch de politie bellen, anders houd het nooit op!
    Sterkte <3


    Tijd voor koffie.

    Daemon schreef:
    Enige tip die ik kan geven: Politie, en snel ook.
    Sterkte!


    Save me from myself.