• Hey, ik zit nogal met een probleem en kan heel goed wat advies gebruiken nu.

    Mijn probleem:
    Mijn moeder heeft een vriend (ik weet nou niet of het wel aan is of niet, maar dat boeit niet echt) en die heeft bij ons gewoond voor 7 jaar, vorig jaar is hij uit ons huis gegaan omdat mijn vader niet wou dat hij bij ons was. Maar hij is nogal... tja.... hij doet me af een toe pijn. En ik bedoel ermee knijpen en slaan enzo. Het is met een "speelse" bedoeling zegt hij altijd. Mijn moeder geloofd hem. En eerst geloofde ik het ook, maar hij doet me steeds meer pijn.

    Ergens in de zomer is het zo erg uit de hand gelopen dat mijn nichtje en mijn broertje erbij betrokken waren geraakt. Mijn broertje was bang dus wij gingen met z'n drieën op mijn moeders bed slapen omdat hij niet alleen durfde te slapen. Rond 12 uur kwam hij ons huis in (hij heeft de huissleutels) en kwam hij naar ons toe. Hij flipte hem helemaal uit omdat mijn broertje bij ons sliep en sleurde hem het bed uit met zijn arm en had eigenlijk bijna zijn schouder gebroken. Hij had hem zijn kamer in getrokken en hem expres tegen de deur aangeduwd. Ik had werd dus zelf boos en duwde hem weg bij mijn broertje en dwong hem om weg te gaan. Hij weigerde te gaan en kneep me in mijn nek. Toen ben ik hem uit zelfverdediging gaan slaan en hem richting de trap gelokt. Kort gezegd, ik heb hem het huis uit gekregen maar mijn broertje had last van zijn schouder en ene blauwe plek op zijn arm. Ik had ook er ook wat aan overgehouden, maar dat is allang verdwenen.

    Sinds dien is hij nog erger dan eerst en mijn moeder heeft ons nooit geloofd, ook mijn nichtjes moeder niet.
    Hij gaat natuurlijk gewoon door alsof er niks is gebeurd.
    Wat moet ik doen? Mijn vrienden zeggen dat ik aangifte moet doen maar dat wil ik niet. Het is niet dat ik niet vind dat hij niet verdient om een strafblad ofzo te hebben, maar ik wil gewoon niks met de politie te maken hebben.

    Iemand enig idee wat ik moet doen?

    Filmen, en laat dat aan je moeder zien

    Als je niet naar de politie gaat, wat gaat dan gebeuren?
    Je hebt het altijd "genegeerd"...het werd steeds erger en begon je steeds meer pijn te doen. Als dit zo doorgaat...tja...
    Wanneer ben je bereid naar de politie te gaan? Als hij iemand "vermoord" heeft? Sorry, maar als je alleen niet naar de politie gaat omdat je niets met de politie te maken wilt hebben, dan ben je naar mijn mening -sorry dat ik het zo zeg- een lafaard...eigenlijk is lafaard niet het juiste woord, maar je begrijpt wel dat ik geen hoge pet op heb van je reden waarom je niet naar de politie wilt...

    Was het nou zo dat hij blood-related was, zou ik je begrijpen...

    Ik vind het trouwens goed dat je zo voor je broertje bent opgekomen. Niet veel durven dat...het is toch best moeilijk voor dieren, waar mensen onder vallen, om een agressief dier van de leefomgeving te trotseren...meestal schikken minder agressieve dieren zich onder...

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 23:33 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Kindermishandeling ---> strafbaar.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Als je moeder niet luisterd, kun je dan niet eens heel serieus met je vader praten? Huilend bij je tante aan komen?
    Dit is leterlijk kindermishandeling en ik vind het belachelijk dat je moeder je niet geloofd. Uit ervaring weet ik dat de politie niet erg behulpzaam is, daarvoor zul je echt blauwe plekken moeten laten zien, maar het is altijd goed duidelijk te maken wat je grens is, zo zal je moeder misschien ook eens zien dat je echt echt meent.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Uneventful schreef:
    Kindermishandeling ---> strafbaar.


    Dit kan echt niet langer zo, als je moeder je niet wil geloven, zul je toch zelf naar de politie moeten gaan. Vraag of een vriendin of je broertje met je mee wil gaan.
    Je kunt ook nog de kindertelefoon bellen, die heeft misschien ook goede tips. Al zal het er op neer komen dat de politie op hem af moet.


    You are beautiful, you are love.

    Wat een klootzak!
    Je moet één ding onthouden, voor mensen die in deze situaties zitten is er altijd hulp.
    Maak een afspraak met je huisarts, een vertrouwerspersoon op school, een leraar waar je goed mee op kunt schieten, of wat dan ook.
    Dit moet stoppen, ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Zoals meerderen al hebben gezegd, dit valt onder kindermishandeling.
    Natuurlijk is het eng om naar de politie te gaan, of wil je er liever niets mee te maken hebben, maar je moet iniedergeval iéts doen.

    Wat Tsubaki al zei, je kunt ook de kindertelefoon bellen. Daar hoef je geen naam of iets te zeggen, maar misschien kan het wel helpen, omdat je er dan met iemand over kunt praten, het ventileren. Bovendien kunnen zij je ook verder helpen. Dan hoef je niet direct met de politie te praten.
    Je kunt bijvoorbeeld ook op school naar een leraar gaan, waar je het goed mee kunt vinden. Of naar een vertrouwenspersoon op school. Je kunt ook een maatschappelijk werker vragen, die zijn er ook om je te helpen.

    Nogmaals, wat je ook doet, doe iniedergeval iéts!
    En natuurlijk ontzettend veel succes!


    Inspiration can hit you any time

    Ik snap dat het eng is en een grote stap, maar dit klinkt toch echt als iets waarvoor je naar de politie zult moeten gaan. Je kunt proberen er eerst nog eens met je moeder over te praten, maar als zij blijft ontkennen dat er iets aan de hand is, zit er niets anders op dan zelf actie te ondernemen. Dit kan namelijk écht niet. Als je er ook nog eens met iemand anders over wilt praten, iemand die verstand heeft van dit soort zaken, kun je natuurlijk ook altijd met de kindertelefoon bellen of chatten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Uneventful schreef:
    Kindermishandeling ---> strafbaar.


    Plus als je niets doen, gaat hij door en zal het alleen maar erger worden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    CURLYMONSTER schreef:
    Kindermishandeling, dit moet je melden!


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Zoals iedereen al zegt: dit moet je echt melden ergens. Maar als je iemand nodig hebt om gewoon eens te praten erover: mijn inbox en gb staan open!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Daemon schreef:
    Ben wat vergeten: Dit valt onder kindermishandeling en is zeker weten strafbaar.(cat)


    •*• Lululu •*•

    Uneventful schreef:
    Kindermishandeling ---> strafbaar.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 18:33 ]


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli