clair,
Mijn mond was zover open gesperd dat de hoeken bijna scheurden. Terwijl mijn handen tot stroeve vuisten waren gebald en mijn knieën knikten. Ik had het gevoel dat de aarde ineens 10 keer zo snel draaide en dat we allemaal heen en weer werden gesmeten. Van de ene gebeurtenis in de andere. De laatste maanden spoelden als filmscenes zo snel door mijn hoofd. Maar ik kon er geen grip op krijgen, het liep allemaal door elkaar heen. We stonden nog steeds met z'n allen in Athene's kantoortje terwijl zij ons vanachter haar bureau met intelligente, onderzoekende ogen aanstaarde. Langzaam, omstebeurt. Toen haar ogen de mijne ontmoeten besefte ik pas wat mijn overvolle hoofd me probeerde te vertellen, wat ik mezelf al maanden had moeten vertellen. We gingen dood! Alles wat er de laatste tijd gebeurt was, alle pijn en verdriet, vreugde en vriendschap. Alles, was bij elkaar gegooid, onlosmakelijk verbonden en vastgezet in dat ene onveranderlijke feit. We gaan allemaal dood. Athene had gezegd dat wij uiteindelijk alles goed moesten maken. Het was onze taak om haar te redden. Woede stroomde samen met de angst en machteloosheid als hete was door me heen. Ze wilde ons als schilden voor haar zetten! Ze had ons gebruikt, onze krachten, gevoelens en levens, alleen maar voor zichzelf. We waren als levenloze poppen in haar vingers. En we zouden sterven. Maar terwijl ik daar zo stond, sprakeloos van pijn en woede en angst. Terwijl mijn blik de kamer rondging en elk gezicht dat ik kende en liefhad in me opnam, nam ik ook een ander besluit. Ik zou voor ze vechten. Ik weigerde ooit nog iemand te verliezen en er niet voor te vechten. Ik wilde nooit meer een begrafenis meemaken. Deze keer zou ik ervoor zorgen dat niemand alleen zou sterven of overleven. We gingen dood, maar we gingen samen. En dat was een groot verschil.
(Ik heb besloten om de draad maar weer op te pakken op het punt dat Athene zegt dat het uiteindelijk ons werk is de wereld te redden. Omdat ik het een ontzettend sterk punt vond van Blackie en ik niet precies meer weet wat er aan de hand was. Ik zou graag verdergaan. Hier kan het heel spannend worden)
ice cream for everyone! YES - camel? yes!