• Bij het verhaal waar ik mee bezig ben, is de hoofdpersoon op een gegeven moment bezig met het afleggen van een grote reis.
    Echter heb ik geen ervaring met het schrijven van stukjes waarin mensen onderweg zijn.
    Zouden jullie mij daarom kunnen vertellen hoe ik zulke stukken het beste kan verwooden?

    Nu ga ik namelijk van de ene stop naar de andere, maar het lijkt mij beter voor het verhaal om de reis zelf ook te vertellen.
    Zouden jullie mij uit kunnen leggen hoe jullie dit doen?

    Alvast heel erg bedankt!


    Keep your head up, keep your heart strong

    CyberLord schreef:
    (...)
    Dan uuuuuhm, laat haar een magie leraar of zo vinden?


    Dat zou ook een best goed idee kunnen zijn, maar ik zit juist een beetje met het probleem dat ik op de aarde realistische dingen wil laten gebeuren. Tevens heb ik meer dan genoeg van dit soort ideën, over wat er kan gebeuren enzo. Maar juist het schrijven van de reis zelf, dus dat ze onderweg is -inplaatsvan op een bepaalde plek is waar bijvoorbeeld een feest is- en bijvoorbeeld bergen tegenkomt of meertjes, vind ik moeilijk om te schrijven. Zoiets als dit lukt me nog wel...


    Keep your head up, keep your heart strong

    Als ze reizen, schrijf over de steden waar ze stoppen, over de natuur, over de pitoreske dorpjes. De avonturen in de trein, de stations.


    SLOAN.

    TheseWords schreef:
    (...)

    Dat zou ook een best goed idee kunnen zijn, maar ik zit juist een beetje met het probleem dat ik op de aarde realistische dingen wil laten gebeuren. Tevens heb ik meer dan genoeg van dit soort ideën, over wat er kan gebeuren enzo. Maar juist het schrijven van de reis zelf, dus dat ze onderweg is -inplaatsvan op een bepaalde plek is waar bijvoorbeeld een feest is- en bijvoorbeeld bergen tegenkomt of meertjes, vind ik moeilijk om te schrijven. Zoiets als dit lukt me nog wel...


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mijn reactie is blijkbaar weg.

    "In de verte zag ik een van onze vele meertjes lopen en ik besloot er maar naar toe te lopen. De hele dag aan een stuk doorstappen was ook niet alles en mijn voeten even in het ijskoude water hangen zou ze zeker goed doen. Eenmaal daar aan gekomen trapte ik mijn schoenen uit, deed mijn sokken uit en liet mijn voeten in het water plonzen."


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Of je kunt iets proberen in de trant van:
    "Tegen het middaguur bereikte ik de top van de heuvel die ik in de morgen nog als getekende schaduw in het opkomende licht had gezien. Boven kon ik de omgeving voor het eerst sinds twee dagen goed bekijken. Achter me lag al een lange weg, kronkelend over bulten in de weg en tussen kleine glooiingen in het landschap door. Links lag het bos waar mij over was verteld. En aan mijn rechterkant stroomde nog steeds de beek die ik volgen moest. Het gekabbel was een rustgevende herinnering aan de drukke stad waar ik vandaan kwam. Maar voor me lag de rest van mijn reis. Mijn reis die nog zo lang zou duren. Ik kon een nieuwe rij heuvels zien, die steiler en rotsachtiger waren dan de heuvel waarop ik stond. Zuchtend gaf ik me over aan de wetenschap dat ik die heuvels hoe dan ook zou moeten beklimmen."

    Ik schrijf maar wat, hoor. Het is slechts een uit de mouw geschud voorbeeld. Misschien heb je er iets aan.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Of je kunt iets proberen in de trant van:
    "Tegen het middaguur bereikte ik de top van de heuvel die ik in de morgen nog als getekende schaduw in het opkomende licht had gezien. Boven kon ik de omgeving voor het eerst sinds twee dagen goed bekijken. Achter me lag al een lange weg, kronkelend over bulten in de weg en tussen kleine glooiingen in het landschap door. Links lag het bos waar mij over was verteld. En aan mijn rechterkant stroomde nog steeds de beek die ik volgen moest. Het gekabbel was een rustgevende herinnering aan de drukke stad waar ik vandaan kwam. Maar voor me lag de rest van mijn reis. Mijn reis die nog zo lang zou duren. Ik kon een nieuwe rij heuvels zien, die steiler en rotsachtiger waren dan de heuvel waarop ik stond. Zuchtend gaf ik me over aan de wetenschap dat ik die heuvels hoe dan ook zou moeten beklimmen."

    Ik schrijf maar wat, hoor. Het is slechts een uit de mouw geschud voorbeeld. Misschien heb je er iets aan.


    Dit is echt heel mooi geschreven! Daar heb ik zeker wat aan, dankjewel!


    Keep your head up, keep your heart strong

    TheseWords schreef:
    (...)

    Dit is echt heel mooi geschreven! Daar heb ik zeker wat aan, dankjewel!

    Graag gedaan! En heel veel succes met je verhaal!

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 15:22 ]


    I can't even think straight.

    Ik schrijf toevallig ook een verhaal waarin veel wordt gereisd. Ik weet niet wat voor soort verhaal je schrijft, maar als je net zoals ik fantasy schrijft kun je een hele hoop kanten op. Je kunt bijvoorbeeld schrijven over een aanval van mythische wezens, gewoon ruzie tijdens het reizen, gevechten, moorden en tussenstopjes in bepaalde steden waar je personages een heleboel meemaken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.