• De titel zegt het al. Ik heb inspiratie nodig voor mijn foto's. Ik doe fotografie en maak heel graag foto's, maar ik heb de laatste tijd echt heel weinig inspiratie.
    Ik wil heel graag mooiere foto's maken. Vooral iets professioneler. De foto's die ik nu maak zijn vooral foto's wanneer ik bij vrienden ben.
    Soms zijn er echt heel goede bij, vind ik. Maar sinds de vakantie voorbij is, kan ik niet meer zo echt een hele dag aan mijn foto's zitten werken en bewerken.
    Heeft iemand tips voor meer inspiratie? Ik wil mijn foto's echt professioneler, beter en mooier.

    (Heeft iemand ook een goed bewerkingsprogramma. Ik heb nu gimp, maar na de gids die hier op Q staat snap ik er eerlijk gezegd nog steeds niet zoveel van.)


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Je kunt ook omgevingen fotograferen, zonsondergangen etc.
    Ik fotografeer zelf niet, dus ik weet geen bewerkingsprogramma's.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Voor inspiratie: neem altijd je camera(of telefoon) mee, als er dan iets komt dan kan je er een foto van maken. Of ga er gewoon op uit met een camera, dan komt ´t vanzelf wel.
    Om het te verbeteren: oefening baart kunst.Door te oefenen word alles beter. Oh en geduld is ook belangrijk bij fotografie, zeker bij buiten foto´s. Wacht op het goede moment qua licht en schaduw.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Junns schreef:
    Je kunt ook omgevingen fotograferen, zonsondergangen etc.
    Ik fotografeer zelf niet, dus ik weet geen bewerkingsprogramma's.


    Dankjewel, maar ik heb niet echt zo veel mooie omgevingen in mijn buurt.
    Ik maak wel graag foto's van dingen, maar ik zou niet zo echt weten wat.
    maar toch bedankt


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Ik wil ook beginnen met professionele foto's maar eerst een mooiere camera (:
    Ik houd ervan om details en mensen te fotograferen, misschien kun je dit ook doen?


    Shit happens but pee happens a lot more.

    WeCaptureIt schreef:
    (...)

    Dankjewel, maar ik heb niet echt zo veel mooie omgevingen in mijn buurt.
    Ik maak wel graag foto's van dingen, maar ik zou niet zo echt weten wat.
    maar toch bedankt


    Je kunt oog krijgen voor bepaalde dingen. De zon kan heel mooi door bladeren vaan een boom schijnen. Weet je wel, dat soort dingen :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Jaccochips schreef:
    Ik wil ook beginnen met professionele foto's maar eerst een mooiere camera (:
    Ik houd ervan om details en mensen te fotograferen, misschien kun je dit ook doen?


    Dat doe ik ook heel graag. Ik heb een jaar geleden een spiegelreflexcamera gekocht. Daarmee wil ik graag betere foto's maken dan dat ik nu doe. Zoals Floyd zei wil ik graag mijn camera proberen overal mee naar toe te nemen, maar mijne is een beetje te duur en te groot om bv. mee te nemen naar school. Dat vind ik zeer jammer.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Ik fotografeer heel veel. Je hebt niet zozeer een bewekings programma nodig om je foto's heel mooi te maken.
    Je foto's kunnen ook geweldig worden zonder. Je moet je alleen heel erg bewust zijn van je omgeving.
    Ik doe vooral veel natuur en omgeving fotografie. Dus als ik door de stad loop kijk ik altijd om mij heen.
    Hoe valt het licht en wat kan ik hier mee? Ook kan je een heel saai beeld heel interessant op de foto krijgen door er totaal anders naar te kijken. Dat kijken moet je leren. Het is niet moeilijk, en hoe meer je bezig bent met fotografie hoe makkelijker het gaat.

    Veel geluk en vooral veel plezier!


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    WeCaptureIt schreef:
    (...)

    Dat doe ik ook heel graag. Ik heb een jaar geleden een spiegelreflexcamera gekocht. Daarmee wil ik graag betere foto's maken dan dat ik nu doe. Zoals Floyd zei wil ik graag mijn camera proberen overal mee naar toe te nemen, maar mijne is een beetje te duur en te groot om bv. mee te nemen naar school. Dat vind ik zeer jammer.

    Zeker, maar met de meeste mobiels kan je ook goede foto´s maken. Het gaat bij fotografie meestal ook niet zo zeer om de kwaliteit maar om hem moment vangen. En zeker nu je zo veel met fotoshop kan, is de kwaliteit van minder belang. En een mobiel heb je altijd wel bij je.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Je zou misschien voorbeelden kunnen zoeken op bijvoorbeel tumblr of we heart it.Daar zijn hele mooie plaatjes bij. Misschien kan je daar inspiratie uit opdoen?
    En wat ik heb geleerd me een minicursus fotografie, je kan dingen ook uit verscillende hoeken nemen. Van beneden, van opzij, dingen er voor de helft op etc. Dat maakt het spannenender. Ik denk dat je dat al wist eigenlijk, maar ik zeg het toch maar.
    Een bewerkingssite: www.picmonkey.nl
    Heel gemakkelijk, maar toch ook wel leuke bewerkingen. Niet heel profesioneel, maar je kan er veel mee.


    --

    WeCaptureIt schreef:
    (...)

    Dat doe ik ook heel graag. Ik heb een jaar geleden een spiegelreflexcamera gekocht. Daarmee wil ik graag betere foto's maken dan dat ik nu doe. Zoals Floyd zei wil ik graag mijn camera proberen overal mee naar toe te nemen, maar mijne is een beetje te duur en te groot om bv. mee te nemen naar school. Dat vind ik zeer jammer.

    Ik krijg de spiegelreflexcamera van mijn opa omdat hij um toch niet meer kan gebruiken. Ik probeer altijd een compactcamera mee te hebben maar vaak past hij niet meer in mijn tas..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Iedereen zijn reacties zijn echt heel erg handig. Er zijn altijd wel probleempjes waardoor ik som advies niet kan volgen. Bijvoorbeeld dat mijn gsm echt té slechte kwaliteit om dan ook maar een foto te maken, ik niet kan werken met photoshop en geen compact camera heb.
    En ja, weheartit en Tumblr ken ik al. I love it!
    Ik kopieer foto's niet zo graag, daarom dat die sites niet zo heel veel helpen. Als ik mijn inspiratie niet van mezelf haal dan vind ik het zo gekopieerd. Maar als andere dat doen vind ik het wel heel mooi.
    Ik weet het ik heb rare gedachten.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Probeer dingen van een ander perspectief te fotograferen. Bijvoorbeeld: neem je camera mee op een wandeling en fotografeer waar je op loopt. Of fotografeer random texturen. Of schrijf woorden op die je mooi vindt maar waarvan je de betekenis niet kent - bijvoorbeeld random woorden uit een andere taal - en fotografeer dingen waarvan je denkt dat die bij het woord passen. Bijvoorbeeld: conçu. Geen idee wat het betekent, maar ik denk aan een zilveren buis, of iets straks.


    No growth of the heart is ever a waste