• De stelling van vandaag luidt:
    Ouders hebben het alcoholgebruik van hun kind geheel in eigen hand.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Tanya is de beste.

    nou ik weet niet..
    bij mij hebben ze het iedergeval niet in hun eigen handen.. ik doe het toch wel als ik de kans krijg.. zonder dat me ouders het merken ofz.


    Nvt

    nouw NEE
    Van mijn vader mag het .. gelukkig .. maar anders zal ik het wel vragen aan vrienden of zij het voor me willen kopen of weet ik veel.. Maar nee veel ouders weten nog veel dingen niet van hun kinderen ^^ meesten of somige dan


    Life up to your own espectations

    Niet altijd, vrienden beinvloeden je sneller daardoor en daarom drink je sneller. Persoonlijk, ik drink alleen als ik er echt zin in heb of als we een feest hebben ofzo.
    Maar ouders kunnen(mogen) wel (eens) de touwtjes in handen nemen en toch wel zeggen wat wel en niet mag [/vind ik]

    Ja & Nee. Ouders stellen inderdaad een voorbeeld en horen hun kinderen te handhaven en normen en waarden bij te brengen. Maar kinderen worden ook heel erg beinvloed door omgeving. Dus vrienden en op school etc. En aangezien ouders er niet 24 uur per dag bij zijn kunnen ze het ook niet altijd in de gaten houden.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Ja & Nee. Ouders stellen inderdaad een voorbeeld en horen hun kinderen te handhaven en normen en waarden bij te brengen. Maar kinderen worden ook heel erg beinvloed door omgeving. Dus vrienden en op school etc. En aangezien ouders er niet 24 uur per dag bij zijn kunnen ze het ook niet altijd in de gaten houden.


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Ik vind van wel en toch weer niet. Mijn ouders hebben mij verboden om alcohol te drinken voor mijn 16e. Ze hebben me uitgelegd dat het je hersens en bepaalde functies daarvan aantast en ik ben het volkomen eens met hun beslissing. Maar ik denk ook dat - als ik een aan alcolhol verslaafde maniak was geweest, het niet moeilijk zou zijn geweest om aan alcohol te komen.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2009 - 7:19 ]


    History is not hatred.

    nee ouders hebben het meestal niet in hun handen wand als ze alchol drinken verbieden dan ga je het juist stiekem doen


    I'm your biggest night mare

    Ik vind van niet.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    KirstenSnaps schreef:
    Ja & Nee. Ouders stellen inderdaad een voorbeeld en horen hun kinderen te handhaven en normen en waarden bij te brengen. Maar kinderen worden ook heel erg beinvloed door omgeving. Dus vrienden en op school etc. En aangezien ouders er niet 24 uur per dag bij zijn kunnen ze het ook niet altijd in de gaten houden.

    Eens en oneens, ik ben het met KirstenSnaps eens x.x

    dat zou wel moeten ja,
    ze hebben het deels zelf in de hand, het blijven hun kinderen. maarja als ouder kun je niet 24 uur bij je kind zijn. en tieners kunnen snel het slechte jpad op gaan. veel beïnvloeding van de omgeving.


    dress me, i'm your mannequin.

    Joaa ben ik mee eens


    I don't need words to feel those lips.

    ik heb gemerkt uit eigen ervaring dat het beter helpt als je ouders je vrij laten en af en toe wat laten drinken. ik mag af en toe wat drinken van mijn ouders en ik maak dan ook geen misbruik van drank ofzeu. mijn vriendje die mag absoluut niet drinken van zijn ouders en die doet het stiekem op straat. en als er iets is wat ik haat is het stiekem zijn. nou, dan zou ik mijn kinderen ook wat laten drinken zodat ze niets achter mijn rug om doen :')


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Waaaaah, mijn stelling. :3

    Hmm, eens en oneens.
    Ik bedoel, ouders beschikken over de kinderen, en willen natuurlijk dat het kind zo netjes mogelijk opgevoed wordt.

    Maar aan de andere kant,

    Als kinderen hun ouders voorliegen, en doen alsof ze niet aan de alcohol zitten, of wat anders, dan kunnen die ouders er niet van op aan, want zij denken dat die kinderen eerlijk zijn.


    -

    UHNEE! X'D


    The economy is suffering, let it DIE!