• Goed. Ik ben bezig met de wet van snellius. De brekingsindex van water is 1,33. Nu ben ik al zover dat de sinus van hoek van breking 1,1 is.
    Maar wat is nu de hoek van breking??

    Dus nogmaals;duidelijker: 1,1 = sinus r.

    Hoe moet ik dit oplossen?!

    -note, morgen heb ik hierover proefwerk, dus alle hulp is welkom. Iedere kleine anekdote, want misschien krijg ik juist daardoor het inzicht.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Inverse sinus van 1,1 nemen. Dat is dan 'r'.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 18:59 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    uh, heeft het iets met deze ezelsbruggetje te maken: SosCasToa?

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 19:00 ]


    -

    Mockingjayz schreef:
    uh, heeft het iets met deze ezelsbruggetje te maken: SosCasToa?


    Dit is ook het enigste wat ik me ervan herinnern 'SosCasToa', het is dan ook al 2 jaar geleden dat ik dit gezien heb(cat)


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Junns schreef:
    Inverse sinus van 1,1 nemen. Dat is dan 'r'.


    Dat werkt niet.

    Maar die andere, ik zal die eens proberen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Met die SOS, wat is dan de brekingsindex?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eh, sinus kan nooit groter dan één zijn, dus zit er een fout in je berekening. Hmm, heb ik vorig jaar gezien, ik zal even in mijn geheugen graven voor je.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 19:21 ]


    Ex astris, sciencia

    ik zal even in mijn natuurkunde aantekeningen kijken, moment

    gevonden, alleen geen idee of dit het is:

    brekingsindex(n) = sin(invalshoek)/sin(hbreking)
    dus->
    sin(breking)=sin(invalshoek)/brekingsindex
    en dan om breking te berekenen dis formule en dan sin-1(uitkomst bovenstaande formule)

    Zodus, om de invalshoek te berekenen. De hoofdformule is Sinus van de invalshoek gedeeld door de sinus van de uittredende hoek (brekingshoek). Als je die formule omvormt dan krijg je sinus invalshoek gedeeld door brekingsindex. Dan krijg je een getal kleiner dan één.
    Daar moet je dan de inverse sinus van nemen en dan heb je de brekingshoek.


    Ex astris, sciencia

    Jee, het is gelukt! Dank jullie wel allemaal!

    Nog een vraagje. Maar als het dan van water naar lucht gaat, moet het toch 1/n=sinusi/sinusr zijn?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Jee, het is gelukt! Dank jullie wel allemaal!

    Nog een vraagje. Maar als het dan van water naar lucht gaat, moet het toch 1/n=sinusi/sinusr zijn?

    heb ik nergens staan, dus ik weet het niet. Ik weet alleen dat je dan breking van de normaal af krijgt.

    Patholoog schreef:
    Jee, het is gelukt! Dank jullie wel allemaal!

    Nog een vraagje. Maar als het dan van water naar lucht gaat, moet het toch 1/n=sinusi/sinusr zijn?

    Yup, de omgekeerde brekingsindex

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 19:41 ]


    Ex astris, sciencia

    Vandaag nog gehad, nu al vergeten (cat)

    Bemiddelaar schreef:
    Vandaag nog gehad, nu al vergeten (cat)

    Ik snapmer helemaal niks van ;)


    •*• Lululu •*•