• Wat vinden jullie?


    Mijn broertje heeft zojuist een melding gemaakt van SlamTV/Avondploeg bij de (dieren)politie voor dierenleed en dierenmishandeling.
    Zo'n uur geleden was er op SlamTV een kleine muis in een klein plasticbakje te zien, die behoorlijk gestresst was. Niet veel later werd deze gevoerd aan een slang. De slang wilde deze niet hebben en er werd een andere slang bijgehaald om hem op te eten.
    De persoon die te gast was, was er ook al op tegen en er waren ook best veel tweets met "dat doe je niet" of "dat is zielig, het is nog wel Dierendag"!
    Het zat mijn broertje nogal dwars; hij zei, "natuurlijk moet een slang ook eten, maar laat dat beestje niet eerst zo lijden en maak 'm dan gelijk dood en je gaat ook niet inzoomen!"


    Nu vond ik het ook wel zielig en heb ook weggezapt toen het beestje echt vermoord werd, maar wat zouden jullie doen?

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 22:17 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Sorry, maar dat gaat in de natuur net zo. Het lijkt wreed omdat zo'n beestje natuurlijk hartstikke bang is, maar zoals je broertje al zegt, uiteindelijk moet die slang ook eten. Dierenmishandeling vind ik het in ieder geval niet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Sorry, maar dat gaat in de natuur net zo. Het lijkt wreed omdat zo'n beestje natuurlijk hartstikke bang is, maar zoals je broertje al zegt, uiteindelijk moet die slang ook eten. Dierenmishandeling vind ik het in ieder geval niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Square schreef:
    Sorry, maar dat gaat in de natuur net zo. Het lijkt wreed omdat zo'n beestje natuurlijk hartstikke bang is, maar zoals je broertje al zegt, uiteindelijk moet die slang ook eten. Dierenmishandeling vind ik het in ieder geval niet.


    I can't even think straight.

    Square schreef:
    Sorry, maar dat gaat in de natuur net zo. Het lijkt wreed omdat zo'n beestje natuurlijk hartstikke bang is, maar zoals je broertje al zegt, uiteindelijk moet die slang ook eten. Dierenmishandeling vind ik het in ieder geval niet.


    Ik ben het hier niet mee eens. In de natuur zou de muis nog een kans hebben om te ontsnappen, terwijl als ie gewoon in een bak met 2 slangen wordt gegooid er geen enkele uitweg is.

    OT: Ik vind dat je broertje gelijk heeft, ze die muis beter gelijk uit zijn lijden verlost, maar het is ook weer zo dat veel slangen geen 'dood' voedsel lusten.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik ben het met de eerste drie reacties eens.
    Het lijkt wreed, het is misschien ook wel wreed, maar het is de natuur.
    Ik ga mijn kat ook niet uitschelden omdat hij een muis/rat/konijn/vogel doodt.
    Uiteindelijk moet die slang idd eten, waarschijnlijk ook muizen - maar die muizen zijn meestal al dood. (?) Hoe die dooie muizen gestorven zijn, weet ik niet. Maar het zal niet aan een natuurlijke dood zijn, want anders zou men het de slang niet geven.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 22:35 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    omg dat zou ik echt niet kunnen aanzien ;~;


    As travars

    Echt kunnen jullie niet lezen iedereen ja is de natuur ! Omg echt jullie lezen alleen dat er een slang een muis eet ofzo ze maken er een show van wat zou jij doen als ze bij jou laatste minuten er een show van maken ja dood gaan is ook menselijk/natuurlijk dan is het ineens een ander verhaal eh ? echt iets beter lezen


    WE ALL LOVE ONE DIRECTION #NOHOMO

    Skedaddle schreef:
    (...)

    Ik ben het hier niet mee eens. In de natuur zou de muis nog een kans hebben om te ontsnappen, terwijl als ie gewoon in een bak met 2 slangen wordt gegooid er geen enkele uitweg is.

    OT: Ik vind dat je broertje gelijk heeft, ze die muis beter gelijk uit zijn lijden verlost, maar het is ook weer zo dat veel slangen geen 'dood' voedsel lusten.

    this.


    Life is a beautiful struggle

    MiniSeasons schreef:
    Echt kunnen jullie niet lezen iedereen ja is de natuur ! Omg echt jullie lezen alleen dat er een slang een muis eet ofzo ze maken er een show van wat zou jij doen als ze bij jou laatste minuten er een show van maken ja dood gaan is ook menselijk/natuurlijk dan is het ineens een ander verhaal eh ? echt iets beter lezen

    Dankjewel, je liet me lachen. Dat ze inzoomen dat is wat minder, maar een andere slang halen om de muis op te eten vind ik niet erg hoor. Dat beestje had toch een hartstilstand gekregen van de stress die hij heeft.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oké het is niet leuk om naar te kijken, maar een slang moet ook eten hebben en já een slang eet geen voedsel dat al dood is, dus ze konden dat beestje niet uit zijn 'lijden' verlossen, nee. Ik vind het wel een wat overdreven om hiervoor de (dieren)politie in te schakelen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Dankjewel, je liet me lachen. Dat ze inzoomen dat is wat minder, maar een andere slang halen om de muis op te eten vind ik niet erg hoor. Dat beestje had toch een hartstilstand gekregen van de stress die hij heeft.



    Ok whatever


    WE ALL LOVE ONE DIRECTION #NOHOMO

    MiniSeasons schreef:
    (...)


    Ok whatever

    Hahaha. Jij krijgt het nog leuk hier :Y) Zeker met zulke reactie's. Nou ja, of jij het leuk krijgt weet ik niet, maar ik wel door jou reacties te lezen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    TeamSterek schreef:
    Oké het is niet leuk om naar te kijken, maar een slang moet ook eten hebben en já een slang eet geen voedsel dat al dood is, dus ze konden dat beestje niet uit zijn 'lijden' verlossen, nee. Ik vind het wel een wat overdreven om hiervoor de (dieren)politie in te schakelen.



    Als jij dood gaat en dan mogen ze dus jou gewoon filmen
    Weten we dat ook weer
    Kijken wie gaat zeggen dat absurd is


    WE ALL LOVE ONE DIRECTION #NOHOMO

    MiniSeasons schreef:
    Echt kunnen jullie niet lezen iedereen ja is de natuur ! Omg echt jullie lezen alleen dat er een slang een muis eet ofzo ze maken er een show van wat zou jij doen als ze bij jou laatste minuten er een show van maken ja dood gaan is ook menselijk/natuurlijk dan is het ineens een ander verhaal eh ? echt iets beter lezen

    Lol, relax, joh.
    Maakt het nu uit of er een show van gemaakt wordt of niet? Voor mij niet.
    Het beestje heeft er niet extra geleden doordat het voor de camera werd opgegeten en dat er net werd ingezoomd. Niet dat men het halfdood ging staan irriteren of eerst het nog een uur halfdood laat liggen tot men er een einde aan maakt.
    En jij moet ook niet van iets dierlijks iets menselijk maken, want dat is het niet. Ja, als je het menselijk maakt, dan is het inderdaad erger. Die dieren hebben ook gevoelens, in mindere mate dan de mens, maar het punt is gewoon, zij zitten in die voedselpiramide. Of er nu een show van wordt gemaakt of niet, hij zou uiteindelijk toch aan de slang gevoerd worden.
    Weet je? Misschien is het ook doordat ik gewend ben die dingen te zien. Mijn kat, dierendocumentaires,... Ik ben ook met die mentaliteit (zo zit de natuur in elkaar) opgegroeid, want mijn vader is boer.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    CyberLord schreef:
    (...)
    Hahaha. Jij krijgt het nog leuk hier :Y) Zeker met zulke reactie's. Nou ja, of jij het leuk krijgt weet ik niet, maar ik wel door jou reacties te lezen.




    Ok whatever


    WE ALL LOVE ONE DIRECTION #NOHOMO