• Wat vinden jullie?


    Mijn broertje heeft zojuist een melding gemaakt van SlamTV/Avondploeg bij de (dieren)politie voor dierenleed en dierenmishandeling.
    Zo'n uur geleden was er op SlamTV een kleine muis in een klein plasticbakje te zien, die behoorlijk gestresst was. Niet veel later werd deze gevoerd aan een slang. De slang wilde deze niet hebben en er werd een andere slang bijgehaald om hem op te eten.
    De persoon die te gast was, was er ook al op tegen en er waren ook best veel tweets met "dat doe je niet" of "dat is zielig, het is nog wel Dierendag"!
    Het zat mijn broertje nogal dwars; hij zei, "natuurlijk moet een slang ook eten, maar laat dat beestje niet eerst zo lijden en maak 'm dan gelijk dood en je gaat ook niet inzoomen!"


    Nu vond ik het ook wel zielig en heb ook weggezapt toen het beestje echt vermoord werd, maar wat zouden jullie doen?

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 22:17 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ze hadden een filmpje of zo moeten starten i.p.v. op die muis inzoomen, zeker op dierendag. En natuurlijk is het zielig dat het zo stresst, maar het gaat sowieso dood. Of je het nu invriest (wat ook genoeg stress zal opleveren in my opinion) of gewoon direct voert aan een slang. Stressen doen ze toch wel.


    Klopt, daar geef ik je gelijk in. Een filmpje was beter geweest of in ieder geval niet inzoomen. Het is de natuur. In memoriam het muisje van de Avondploeg.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Klopt, daar geef ik je gelijk in. Een filmpje was beter geweest of in ieder geval niet inzoomen. Het is de natuur. In memoriam het muisje van de Avondploeg.

    En daarbij komt ook nog dat ik het eens ben met de post van Merrow. Wat dacht je van al die andere beesten die zo behandeld worden? Daar kraait geen haan naar.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    En daarbij komt ook nog dat ik het eens ben met de post van Merrow. Wat dacht je van al die andere beesten die zo behandeld worden? Daar kraait geen haan naar.


    Nee, klopt. Daarom ben ik dat beeld van die tien muisjes in een druivenbakje nooit vergeten. Of die dingen die je hoort of ziet in de krant. Die hondjes die bij Zwolle uit de auto zijn geslingerd toen ze nog levend waren. Puppy's, toen morsdood. Eikels.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 16:39 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Nee, klopt. Daarom ben ik dat beeld van die tien muisjes in een druivenbakje nooit vergeten. Of die dingen die je hoort of ziet in de krant. Die hondjes die bij Zwolle uit de auto zijn geslingerd toen ze nog levend waren. Puppy's, toen morsdood. Eikels.

    Kijk, dat vind ik dus echt erg. Die muis was toch al veroordeeld tot de dood, die zou eten worden. Maar die puppy's had je ook naar een asiel kunnen brengen zodat iemand anders ze mee naar huis kon nemen. Dat vind dierenmishandeling.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind 't een beetje hypocriet eigenlijk. En waarom? Omdat hoe we tegen dieren en hun leed aankijken voornamelijk wordt bepaald door de aaibaarheidsfactor van zo'n beest.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn argumenten vanwege het programma zelf... Ten eerste snap ik al die heisa rond dierendag niet echt. Voor mij is het werkelijk waar een dag zoals elke ander. Dat heb ik hetzelfde met moeder- vader- valentijn- en nog tientallen andere benamingen dag. Waarom moet je specifiek iets op één bepaalde dag doen... maar soit, dat is offtopic en daar gaat deze discussie verder niet om. Enkel dat ik die heisa dus gewoon belachelijk vind. Daarbij, hallo het is televisie. Zou je werkelijk wat anders verwachten? Ze willen aandacht en hoe krijg je aandacht, nouja, het blijkt maar weer dat deze manier prima werkt gezien alle reacties die het programma krijgt.
    Dat is waar media omdraait en ze krijgen het gewenste effect wat ze willen, reacties en kijkcijfers.

    Ik geloof dat ik in mijn post precies de argumenten heb gegeven op het leed dat vooraf gaat en niet om het feit zelf dat de muis opgegeten wordt - vermoord is nu ook weer niet bepaald hetgeen wat er gebeurd, want een slang eet een muis en vermoord deze niet... Maar dat is mijn opinion natuurlijk maar.

    In mijn ogen doet het programma verder niks verkeerd. Degenen die niet willen kijken, kunnen gewoon zappen. Zij zeggen niet dat je moet blijven kijken en de discussie over of het nu zielig is of niet kan eeuwig blijven doorgaan. Ik vind het dan ook overdreven om meteen een melding te maken bij de dierenpolitie van mishandeling omdat er ingezoomd wordt op een muis die opgegeten wordt, maar dat is natuurlijk ook weer gewoon mijn mening en dat mag ieder voor zich natuurlijk bepalen wat je doe of niet doe.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”