• Wat vinden jullie?


    Mijn broertje heeft zojuist een melding gemaakt van SlamTV/Avondploeg bij de (dieren)politie voor dierenleed en dierenmishandeling.
    Zo'n uur geleden was er op SlamTV een kleine muis in een klein plasticbakje te zien, die behoorlijk gestresst was. Niet veel later werd deze gevoerd aan een slang. De slang wilde deze niet hebben en er werd een andere slang bijgehaald om hem op te eten.
    De persoon die te gast was, was er ook al op tegen en er waren ook best veel tweets met "dat doe je niet" of "dat is zielig, het is nog wel Dierendag"!
    Het zat mijn broertje nogal dwars; hij zei, "natuurlijk moet een slang ook eten, maar laat dat beestje niet eerst zo lijden en maak 'm dan gelijk dood en je gaat ook niet inzoomen!"


    Nu vond ik het ook wel zielig en heb ook weggezapt toen het beestje echt vermoord werd, maar wat zouden jullie doen?

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 22:17 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Tsubaki schreef:
    (...)

    Als je hier niet tegen kan, moet je ook geen topic hierover maken, je kan verwachten dat je tegenstrijdige reacties krijgt.

    OT: Verder vind ik het natuurlijk wel zielig dat die muis zolang in dat bakje zat, maarja, al die koetjes en kalfjes in megastallen en van die verschrikkelijke dingen... Daar heb ik hier nog niks over gehoord, terwijl dat toch vaak tien malen erger is.

    En over de slangen: Natuur is natuur, niks aan te veranderen.


    Ze heeft het topic niet eens gemaakt D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik eet dan wel vlees en dat is dan ook de natuur omdat mensen vlees en planten eten. Maar als ik zoiets zou zien vind ik dat heel naar, je laat die muis in de stress zitten en als die slang hem dan niet wil gaan ze hem aan een andere slang voeren, dat vind ik echt raar.

    Misschien had die eerste slang ook zoiets van het is vandaag dierendag dus ik ga die muis niet op eten.


    Physics is awesome

    Oczy schreef:
    Ik eet dan wel vlees en dat is dan ook de natuur omdat mensen vlees en planten eten. Maar als ik zoiets zou zien vind ik dat heel naar, je laat die muis in de stress zitten en als die slang hem dan niet wil gaan ze hem aan een andere slang voeren, dat vind ik echt raar.

    Misschien had die eerste slang ook zoiets van het is vandaag dierendag dus ik ga die muis niet op eten.


    Slang is ook een dier, dus die mag ook dierendag vieren :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Ze heeft het topic niet eens gemaakt D:


    Oh, whoops! Mijn excuses!


    Tijd voor koffie.

    Mijn broertje heeft iets van drie slangen en voert ze ook altijd levende muizen. Persoonlijk moet ik geen slang want ik vind het gewoon geen huisdier, maar iedereen heeft zijn voorkeur. Mijn broer heeft ook een kleine krokodil en nog enkele andere reptielen zitten, tja ieder zijn ding.
    Hij geeft zijn baardagamen en kameleon levende sprinkhanen, maar daar hoor je niemand over dat het zielig is. Ze zitten met een behoorlijk aantal in een klein bakje waardoor ze werkelijk opeengestapeld zitten en naar mijn weten zijn het ook dieren? Toch roept er niemand niet iets over dierenmishandeling. Toch worden ze versleept, zitten ze met tientallen in een veel te klein doosje, kruipen in hun eigen uitwerpselen, zelfde situatie als die muis...

    Je weet toch dat ze muizen levend invriezen om ze dan uiteindelijk als snack voor een slang te laten eindigen? Natuurlijk, invriezen is misschien minder pijnlijk voor het beestje omdat het in slaap valt door de de kou en dan sterft, maar je kan hier evengoed klagen over dierenmishandeling omdat het zielig is. Tja, wat moet je de slang dan voeren? Daarnaast, ik heb liever ook een vers bereidde maaltijd dan iets opgewarmd uit de diepvries.

    Het is misschien zielig voor die muis, maar het is nu eenmaal zo. Om dan maar meteen over dierenmishandeling te beginnen omdat het versleept wordt, in een bakje zit, door zijn eigen uitwerpselen loopt en gestrest is... dan kan je net zo goed gaan verkondigen dat niemand meer slangen mag houden. Of dat niemand nog muizen mag houden als huisdier.
    Al eens een kind zien omgaan met een muis? Alsof het beestje daar niet gestrest van wordt, daarnaast zit het ook in een kooi (misschien iets groter dan zo'n bakje, maar bedenk wel dat zijn bakje tijdelijk is en die kooi de rest van zijn leven. En geloof me, sommigen hebben ook gewoon een kleine bak om het beestje in te houden als huisdier) en het beestje wandelt ook door zijn eigen uitwerpselen omdat je zo'n bak niet iedere dag verschoont.

    Als je het niet leuk vind om te zien op tv en het zielig vind, waarom zap je dan niet gewoon eerder weg?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mordin schreef:
    (...)

    Slang is ook een dier, dus die mag ook dierendag vieren :Y)


    Ja maar het is toch best wel aardig van die slang ook al had ie misschien geen trek.

    @Merrow

    Daar heb je een goed punt, ik heb zelf ook muizen gehad maar zij mochten ook af en toe uit de kooi.


    Physics is awesome

    Tsubaki schreef:
    (...)

    Oh, whoops! Mijn excuses!


    Was ook misleidend dat ze riep dat er een slotje op moest, zij heeft daar helemaal niks over te zeggen xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Was ook misleidend dat ze riep dat er een slotje op moest, zij heeft daar helemaal niks over te zeggen xD

    Hij.
    Bovendien zei m'n broertje dat, omdat mensen niet normaal kunnen lezen.


    Nogmaals, dit ging alleen om het leed dat vooraf ging.
    Laat me niet eens beginnen over wat ik allemaal niet vind kunnen, want dan kunnen we een hele boekenreeks over dierenleed beginnen!


    Van mij mag je het hier zoveel mogelijk mee oneens zijn als je wilt, maar geef dan goede argumenten, nadat je alles gelezen hebt.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Hij.
    Bovendien zei m'n broertje dat, omdat mensen niet normaal kunnen lezen.


    Nogmaals, dit ging alleen om het leed dat vooraf ging.
    Laat me niet eens beginnen over wat ik allemaal niet vind kunnen, want dan kunnen we een hele boekenreeks over dierenleed beginnen!


    Van mij mag je het hier zoveel mogelijk mee oneens zijn als je wilt, maar geef dan goede argumenten, nadat je alles gelezen hebt.

    Nou, volgens mij gaf Merrow geweldige argumenten in haar post waar ik het mee eens ben.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Slangen lusten toch alleen maar levend vlees? Of zoiets kreeg ik in elk geval lang geleden mee bij bio.. en tsja, inderdaad, muizen hebben in het wild nog de kans om te ontsnappen.. maar die slangen moeten ook eten..


    ars moriendi

    Seasons schreef:
    (...)
    Hij.
    Bovendien zei m'n broertje dat, omdat mensen niet normaal kunnen lezen.


    Nogmaals, dit ging alleen om het leed dat vooraf ging.
    Laat me niet eens beginnen over wat ik allemaal niet vind kunnen, want dan kunnen we een hele boekenreeks over dierenleed beginnen!


    Van mij mag je het hier zoveel mogelijk mee oneens zijn als je wilt, maar geef dan goede argumenten, nadat je alles gelezen hebt.


    er zijn zat argumenten gegeven, hierboven weer een post met eentje. Maar het enige wat je broertje terugzegt is "Ja en wat nou als we filmen hoe jij dood gaat?" dat is geen argument. Ik heb gelukkig wel een aantal argumenten gehoord die het ermee eens zijn dat dit gedoe met die muis niet kon (hetzij omdat ze het voeren van de muis aan de slang dierenmishandeling vinden, hetzij omdat ze het gedoe eromheen dierenmishandeling vinden)

    Echter, geen van die argumenten kwamen van jou (of je broertje) buiten wat in de beginpost staat. Dus, draai het om: kom zelf met argumenten, doe actief mee aan de discussie en ga niet gelijk beledigt zijn of mensen aanvallen. Dat helpt niks. Overtuig ons met argumenten! ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    er zijn zat argumenten gegeven, hierboven weer een post met eentje. Maar het enige wat je broertje terugzegt is "Ja en wat nou als we filmen hoe jij dood gaat?" dat is geen argument. Ik heb gelukkig wel een aantal argumenten gehoord die het ermee eens zijn dat dit gedoe met die muis niet kon (hetzij omdat ze het voeren van de muis aan de slang dierenmishandeling vinden, hetzij omdat ze het gedoe eromheen dierenmishandeling vinden)

    Echter, geen van die argumenten kwamen van jou (of je broertje) buiten wat in de beginpost staat. Dus, draai het om: kom zelf met argumenten, doe actief mee aan de discussie en ga niet gelijk beledigt zijn of mensen aanvallen. Dat helpt niks. Overtuig ons met argumenten! ^^

    Maar in de beginpost geef ik toch ook gelijk mijn volle mening?
    Bovendien ben ik het er mee eens; slangen eten liever levende dieren en na al die stress zou het beestje alleen maar meer lijden als ie niet opgegeten zou worden.
    Daar ben ik het allemaal mee eens, dat heb ik nu ook al een paar keer gezegd.
    Maar daar ging deze hele discussie niet over!
    Nog steeds is hetgeen wat de meesten hier zeggen, "maar in de natuur gaat het ook zo"!
    Dus nog eens, daar gaat de discussie niet over; het gaat over wat de mensen van SlamFM/SlamTV deden.
    Bovendien, dat mensen mijn broertje "ze/zij" noemen geeft aan hoe slecht hier alles gelezen wordt; mensen geven zomaar een reactie op iets waarvan ze niet eens weten waar het over gaat en ja, daar erger ik me wel een beetje aan.
    Geen probleem, moeten ze zelf weten, maar dan moet je niet zeggen dat ik niet actief mee doe, want daar heb ik gewoon geen zin om op te reageren, want daar krijg je alleen maar ruzie mee.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Maar in de beginpost geef ik toch ook gelijk mijn volle mening?
    Bovendien ben ik het er mee eens; slangen eten liever levende dieren en na al die stress zou het beestje alleen maar meer lijden als ie niet opgegeten zou worden.
    Daar ben ik het allemaal mee eens, dat heb ik nu ook al een paar keer gezegd.
    Maar daar ging deze hele discussie niet over!
    Nog steeds is hetgeen wat de meesten hier zeggen, "maar in de natuur gaat het ook zo"!
    Dus nog eens, daar gaat de discussie niet over; het gaat over wat de mensen van SlamFM/SlamTV deden.
    Bovendien, dat mensen mijn broertje "ze/zij" noemen geeft aan hoe slecht hier alles gelezen wordt; mensen geven zomaar een reactie op iets waarvan ze niet eens weten waar het over gaat en ja, daar erger ik me wel een beetje aan.
    Geen probleem, moeten ze zelf weten, maar dan moet je niet zeggen dat ik niet actief mee doe, want daar heb ik gewoon geen zin om op te reageren, want daar krijg je alleen maar ruzie mee.

    En op dat punt hebben een heleboel mensen gereageerd, maar jij niet dus je negeert het dus wel gewoon. Dat blijkt ook uit je reactie's. Je richt je alleen op de rest die het niet doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Square schreef:
    Sorry, maar dat gaat in de natuur net zo. Het lijkt wreed omdat zo'n beestje natuurlijk hartstikke bang is, maar zoals je broertje al zegt, uiteindelijk moet die slang ook eten. Dierenmishandeling vind ik het in ieder geval niet.


    Tja, maar ik vind het niet handig dat op Dierendag er wordt ingezoomd op een muis die wordt opgegeten. Sowieso zap ik dan naar National Treasure. Ik weet nog dat bij het Jeugdjournaal een paar jaar terug zo'n jongen een slang had en die uitgebreid muisen ging voeren. In een druivenbakje uit de supermarkt zaten een stuk of 10 muisjes. Dat vond ik pas zielig. En daarbij: zo'n muisje moet je inderdaad niet gestrest maken voor de dood, dat lijkt mij ook dood eng. Je hebt gelijk, het is de natuur en ik ben het verder volledig met je eens, want het is ook zo. Alleen het is niet fris om op tv te zien, vind ik.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Tja, maar ik vind het niet handig dat op Dierendag er wordt ingezoomd op een muis die wordt opgegeten. Sowieso zap ik dan naar National Treasure. Ik weet nog dat bij het Jeugdjournaal een paar jaar terug zo'n jongen een slang had en die uitgebreid muisen ging voeren. In een druivenbakje uit de supermarkt zaten een stuk of 10 muisjes. Dat vond ik pas zielig. En daarbij: zo'n muisje moet je inderdaad niet gestrest maken voor de dood, dat lijkt mij ook dood eng. Je hebt gelijk, het is de natuur en ik ben het verder volledig met je eens, want het is ook zo. Alleen het is niet fris om op tv te zien, vind ik.

    Ze hadden een filmpje of zo moeten starten i.p.v. op die muis inzoomen, zeker op dierendag. En natuurlijk is het zielig dat het zo stresst, maar het gaat sowieso dood. Of je het nu invriest (wat ook genoeg stress zal opleveren in my opinion) of gewoon direct voert aan een slang. Stressen doen ze toch wel.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.