Mijn broertje heeft iets van drie slangen en voert ze ook altijd levende muizen. Persoonlijk moet ik geen slang want ik vind het gewoon geen huisdier, maar iedereen heeft zijn voorkeur. Mijn broer heeft ook een kleine krokodil en nog enkele andere reptielen zitten, tja ieder zijn ding.
Hij geeft zijn baardagamen en kameleon levende sprinkhanen, maar daar hoor je niemand over dat het zielig is. Ze zitten met een behoorlijk aantal in een klein bakje waardoor ze werkelijk opeengestapeld zitten en naar mijn weten zijn het ook dieren? Toch roept er niemand niet iets over dierenmishandeling. Toch worden ze versleept, zitten ze met tientallen in een veel te klein doosje, kruipen in hun eigen uitwerpselen, zelfde situatie als die muis...
Je weet toch dat ze muizen levend invriezen om ze dan uiteindelijk als snack voor een slang te laten eindigen? Natuurlijk, invriezen is misschien minder pijnlijk voor het beestje omdat het in slaap valt door de de kou en dan sterft, maar je kan hier evengoed klagen over dierenmishandeling omdat het zielig is. Tja, wat moet je de slang dan voeren? Daarnaast, ik heb liever ook een vers bereidde maaltijd dan iets opgewarmd uit de diepvries.
Het is misschien zielig voor die muis, maar het is nu eenmaal zo. Om dan maar meteen over dierenmishandeling te beginnen omdat het versleept wordt, in een bakje zit, door zijn eigen uitwerpselen loopt en gestrest is... dan kan je net zo goed gaan verkondigen dat niemand meer slangen mag houden. Of dat niemand nog muizen mag houden als huisdier.
Al eens een kind zien omgaan met een muis? Alsof het beestje daar niet gestrest van wordt, daarnaast zit het ook in een kooi (misschien iets groter dan zo'n bakje, maar bedenk wel dat zijn bakje tijdelijk is en die kooi de rest van zijn leven. En geloof me, sommigen hebben ook gewoon een kleine bak om het beestje in te houden als huisdier) en het beestje wandelt ook door zijn eigen uitwerpselen omdat je zo'n bak niet iedere dag verschoont.
Als je het niet leuk vind om te zien op tv en het zielig vind, waarom zap je dan niet gewoon eerder weg?
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”