• Wat vinden jullie?


    Mijn broertje heeft zojuist een melding gemaakt van SlamTV/Avondploeg bij de (dieren)politie voor dierenleed en dierenmishandeling.
    Zo'n uur geleden was er op SlamTV een kleine muis in een klein plasticbakje te zien, die behoorlijk gestresst was. Niet veel later werd deze gevoerd aan een slang. De slang wilde deze niet hebben en er werd een andere slang bijgehaald om hem op te eten.
    De persoon die te gast was, was er ook al op tegen en er waren ook best veel tweets met "dat doe je niet" of "dat is zielig, het is nog wel Dierendag"!
    Het zat mijn broertje nogal dwars; hij zei, "natuurlijk moet een slang ook eten, maar laat dat beestje niet eerst zo lijden en maak 'm dan gelijk dood en je gaat ook niet inzoomen!"


    Nu vond ik het ook wel zielig en heb ook weggezapt toen het beestje echt vermoord werd, maar wat zouden jullie doen?

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 22:17 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Skedaddle schreef:
    (...)

    Ik ben het hier niet mee eens. In de natuur zou de muis nog een kans hebben om te ontsnappen, terwijl als ie gewoon in een bak met 2 slangen wordt gegooid er geen enkele uitweg is.

    OT: Ik vind dat je broertje gelijk heeft, ze die muis beter gelijk uit zijn lijden verlost, maar het is ook weer zo dat veel slangen geen 'dood' voedsel lusten.


    Maar hoe zou die slang ooit moeten eten als hij alleen muizen mag krijgen die een kans hebben om te ontsnappen? Die slang zit tenslotte opgesloten, dus als je hem ooit wilt voeren zul je het voor ook in de bak moeten gooien. Het is nog steeds zielig voor die muis, maar er valt niets aan te doen. :/

    Het is natuurlijk wel zo dat de zender er wat minder een spektakel van had kunnen maken, maar dat is wel iets anders dan het feit dat de muis de slang heeft gegeten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zie het probleem niet echt, het stuk vlees op je bord is ook van een dier geweest dat geen kans had om te ontsnappen en daar zullen vast ook wel documentaires/video's van gemaakt zijn. Persoonlijk vind ik het hypocriet als je zelf ook vlees eet, maar per sé hier een melding van moet maken omdat het gewoon op TV komt.
    Hoe schattig de muis ook was, het is niet anders voor de slang dan wat voor ons biefstuk/kippenpootjes/etc is.

    Melonpan schreef:
    Ik zie het probleem niet echt, het stuk vlees op je bord is ook van een dier geweest dat geen kans had om te ontsnappen en daar zullen vast ook wel documentaires/video's van gemaakt zijn. Persoonlijk vind ik het hypocriet als je zelf ook vlees eet, maar per sé hier een melding van moet maken omdat het gewoon op TV komt.
    Hoe schattig de muis ook was, het is niet anders voor de slang dan wat voor ons biefstuk/kippenpootjes/etc is.

    Hier ben ik het al helemaal over eens.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    MiniSeasons schreef:
    (...)


    Als jij dood gaat en dan mogen ze dus jou gewoon filmen
    Weten we dat ook weer
    Kijken wie gaat zeggen dat absurd is

    Nou, hij in ieder geval niet meer. (cat)
    Sorry, kon het niet laten.


    I can't even think straight.

    Zet hier maar een groot slot op want dit lijd nergens toe ieder zijn mening en als we daar nou gewoon bij houden !


    WE ALL LOVE ONE DIRECTION #NOHOMO

    Ik heb me dood zitten lachen om alle reacties. Saawie…
    Ik vind 't echt schattig dat je - je zorgen maakt om iets het werkelijk dagelijks gebeurd. Ik snap je punt en ben het er absoluut mee eens, over dat muisje in een bakje met een gestrest hartje. Ik zal net als jullie zelf gaan sappen en dat punt níet willen zien. Het is en blijft toch wel zo de natuur.
    Like, hoe vaak mijn kat, met een dode of levende muis thuis komt. Als katten zoiets doen laten ze zien dat ze je dankbaar zijn en om ze geven. Ok, ik dwaal af… Wat ik daarmee bedoel is, ik kan moeilijk een klacht bij de dieren politie melden, over mezelf. Mijn kat is serieus gemeen en houd er van om dat zielige muisje te fucken. Serieus, die kat pakt 'm in z'n bek, stoeit er wat mee, laat hem los en verliest hem niet uit het oog. Zodra de muis iéts te ver weg loopt pakt m'n kat 'm weer en begint het weer opnieuw. Zielig, maar er iets aan doen kan ik niet. Btw als ie hem niet mee naar huis neemt, doet ie het wel ergens anders.
    Ugh, die mensen hadden het muisje niet moeten laten leiden.
    Einde, weet niet meer wat ik wou zeggen. :')

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 3:33 ]


    Someday I'll find my way back to home.

    Doen ze ook gewoon op mijn school, en we fokken sprinkhanen en kakkerlakken als voer. Maarja, tsja het gebeurt, je kan er vrij weinig aan doen. En ja, je hebt wel een beetje gelijk dat ze overdrijven met er een show van maken

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 6:59 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik ga mijn kat ook aangeven, ze dood allemaal muizen maar eet ze nooit op, ze speelt er alleen mee :')


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Veeyah schreef:
    Ik ga mijn kat ook aangeven, ze dood allemaal muizen maar eet ze nooit op, ze speelt er alleen mee :')

    Dus mijn broertje mag mensen niet vergelijken met een muis, maar jouw kat wel met een mens.
    Right…
    However, dat was het hele punt dus niet; lees, mensen, lees.
    Je kunt wel roepen van "dat is de natuur" en dat het geen zin heeft om die muis wel te laten ontsnappen.
    Natuurlijk niet, want dan zou die slang ook vrij rond moeten kunnen kruipen en krijgen we een heel andere discussie.
    Het muisje zat in een klein bakje, werd versleept, terwijl ie rond liep in z'n eigen uitwerpselen, om vervolgens gestresst te raken in zijn pogingen om te ontsnappen; dat zend je gewoon niet uit op TV, tenzij je een sadistisch persoon bent.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Persoonlijk vind ik dat ook nogal zielig om te zien. Vooral op dierendag... Maar goed, slangen moeten ook eten en dit soort dingen zijn gewoon niet te stoppen. Ik zou eerder een mail sturen naar het programma om te zeggen dat ze wel wat meer rekening kunnen houden met dierliefhebbende mensen die het zielig vinden om het muisje te zien lijden. Maar dan nog, dierenleed gebeurt, in de natuur en door mensen...


    You are beautiful, you are love.

    Het is misschien sneu, maar zoals er al gezegt werd moeten slangen ook eten. Vele slangen lusten geen doodvoer en het is bevordelijk voor het jachtinstinct van de slang, wat op deze manier in gevangenschap wordt gestimuleerd. En de muis zou in he wild waarschijnlijk ook niet ontsnappen..

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 16:10 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Kijk. Slang eet muis. Slang kan ook andere slang eten of een vleugellamme vleermuis voor mijn part, want dat doet 'ie toch wel. Zoals hierboven ook al is gezegd: die koe op je bord is ook op een vrij lugubere manier afgemaakt, maar ik eet toch vlees.
    Het is inderdaad jammer dat die muis in zo'n klein bakje wordt gestopt, maar once again, een koe zit ook op 2 vierkante meter. Je moet je slang toch voeren of wat? Als je een documentaire maakt over slangen en het eten volledig weglaat is het geen goede documentaire.

    En dat ze er een tweede slang bijhalen vind ik eigenlijk nog best lief. Denk je nou echt dat die muis anders werd vrijgelaten? Dan mocht hij na die vrij traumatische ervaring gewoon terug in het bakje, weer versleept, en dan weer helemaal opnieuw doodsangsten uitstaan als de slang terug is. Zo is 'ie toch echt sneller dood, hoor.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Het is dan misschien niet zo zeer dierenmishandeling, ik vind het triest :/. Waarom deden ze het eigenlijk?


    i put the fun in funeral

    MiniSeasons schreef:
    Zet hier maar een groot slot op want dit lijd nergens toe ieder zijn mening en als we daar nou gewoon bij houden !


    Als je hier niet tegen kan, moet je ook geen topic hierover maken, je kan verwachten dat je tegenstrijdige reacties krijgt.

    OT: Verder vind ik het natuurlijk wel zielig dat die muis zolang in dat bakje zat, maarja, al die koetjes en kalfjes in megastallen en van die verschrikkelijke dingen... Daar heb ik hier nog niks over gehoord, terwijl dat toch vaak tien malen erger is.

    En over de slangen: Natuur is natuur, niks aan te veranderen.


    Tijd voor koffie.

    Wat de hel dood die muis of laat hem niet lijden:S


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.