• De 75ste Hunger Games zijn alweer gestart, en deze keer hebben we iets speciaals in petto. Dit jaar zijn de kinderen vrij van de trekking, deze keer zijn de wereldsterren aan de beurt. Zangers, zangeressen, acteurs en actrices vertrekken naar de training om vervolgens in de arena te staan. Ze moeten proberen te overleven door anderen uit te schakelen, tot er één winaar of winares overblijft. Heel de wereld kijkt toe hoe misschien hun idool wordt vermoord, of iemand anders vermoord. Ontstaat er haat, vriendschap of misschien wel liefde? Maar vooral; wie overleeft en wordt de winaar van deze speciale editie?
    Ladies and gentlemen, let the Hunger Games begin.

    And may the odds be ever in your favor.



    De tributen:

    District 1:
    Megan Denise Fox (Wonderwatch) & Liam Payne (Noran)

    District 2:
    Avril Ramona Lavigne (Curlies) & Zayn Javadd Malik (Wonderwatch)

    District 3:
    Alexandria Deberri (HurtedHeart) & Josh Devine (Alainn) (bloedbad)

    District 4:
    Victoria Justice (Noran) & Niall Horan (Ephesus) (bloedbad)

    District 5:
    Alexandra Daddario (BlueHope) & Finn Harries (Dormouse)

    District 6:
    Nina Constantinova Eymen Dobrev (Mohawk) (bloedbad) & Justin Bieber (bloedbad)

    District 7:
    Meaghen Jette Martin (Appelboompje) & Booboo Steward (HurtedHeart)

    District 8:
    Ariana Grande (RememberYoux) & Logan Lerman (BlueHope)

    District 9:
    Miley Cyrus (Amity) & Nathan Kress (bloedbad)

    District 10:
    Jennette McCurdy (Sweetteen) & Max Schneider (Lamebrain)

    District 11:
    Gabriella Wilde (Dormouse) & Ed Sheeran (Nyan)

    District 12:
    Vanessa Hudgens (AgentP) & Reece Mastin (MyDreamStory) (bloedbad)

    Jij moet met jouw personage in dit spel zien te overleven, er zal namelijk maar 1 winnaar zijn. Ikzelf speel niet mee, en trek partij voor niemand. Het verhaal begint wanneer jouw naam wordt getrokken, waarna je vervolgens naar het capitool wordt gestuurd. Onze eindhalte is de arena, waar ieder voor zich zal zien te overleven en proberen te winnen door de anderen uit te schakelen.

    Algemene regels:

    - Gewoon praten of vragen stellen in dit topic gebeurd tussen haakjes of dergelijke.
    - Ruzie’s buiten het topic bespreken of met mij
    - Ik stuur de tributen pakketjes, ik beslis wie er dood gaat en wie er afvalt. Hierbij krijg je een privébericht van me
    - Naamsveranderingen melden!
    - Beslis je om niet meer mee te spelen in het topic? Stuur mij een bericht in mijn gastenboek of privébericht, dan zal ik melden dat je dood mag in het spel.
    - Afwezigheden melden (i.v.m. school, vakantie, …)
    - Hou het realistisch

    Let the Hunger Games begin!

    Waar begint het spel?
    We beginnen bij de trekking waar de naam van jouw personage wordt gekozen. Nadien gaan jullie naar de trainingen om tenslotte in de arena te worden gegooid, maar ik zal alles wel aankondigen in het topic zelf waar we ons bevinden.

    Hoe ziet de arena er uit?
    Om de wereldsterren meer vertrouwd te laten voelen, nemen we dezelfde arena waarbij Katniss en Peeta hebben gewonnen. Dit bestaat dus grotendeels uit bos, landschap en water.

    Mogen er relaties ontstaan tussen de tributen?
    Ja.

    Is 16+ toegelaten?
    Ja, maar hou het netjes of zet een waarschuwing.

    Hoeveel regels telt 1 point of view?
    Daar hou ik niet echt rekening mee. Liefst meer dan twee regels, maar schrijf ook geen heel boek.

    Wat moet ik doen als ik tegen iemand aan het praten ben in het spel, maar die reageert niet?
    Wacht gewoon rustig af. We hebben allemaal ook nog een leven buiten de computer, en school gaat nog altijd voor. Als het echt te lang duurt, stuur diegene dan een (vriendelijk!) gastenboekberichtje. Begin niet met te quoten, dan wordt alles onoverzichtelijk voor iedereen.

    Wanneer is er iemand gewond of gaat er iemand dood?
    Jullie mogen elkaar onderling verwonden zonder mijn toestemming. Wie er dood gaat beslis ik alleen. Ik heb geen favorieten, maar kies er na een tijd willekeurig één iemand uit. Die krijgt dan een privébericht, en dan kan die persoon zelf beslissen hoe hij/zij wil sterven. Bijvoorbeeld: door uitdroging, verwondingen, de koude, of je kan onderling met de andere tributen bespreken wie er jou wil doden.

    x Op wat voor basis besluit je eigenlijk wie er waneer dood gaat?
    Willekeurig zullen er één of meerdere personen sterven. Dat kan op de eerste dag zijn, de tweede of misschien wel de vijfde. Alles gebeurd willekeurig en ik zal vooral kijken naar hoe jullie te werk gaan qua vechten, uithoudingsvermogen, kracht en intelligentie. Ook kijk ik bijvoorbeeld naar hoe julile omgaan met medetributen, ziektes en verwondingen.

    Ben ik iets vergeten? Heb je nog vragen? Is er iets niet duidelijk?
    Zet dan maar een reactie in dit topic, en dan zet ik jouw vraag er bij!

    x Zijn vragen door jullie gesteld.

    Uitgeschakeld:
    Paketten:
    Afwezig:
    BELANGRIJK!: Tributen, vandaag mogen jullie aan de Spelmakers jullie kwaliteiten laten zien. In een privépericht zal elk van jullie mij (Bronx) een stukje schrijven waar jullie jullie talent komen tonen. Nadien zal iedereen een score krijgen, en zijn jullie klaar om de arena in te gaan. Doe jullie best; de beste score krijgt misschien wel de meeste sponsers, en dat ligt alleen maar in jullie voordeel in de arena. Succes.
    Al ingediend:
    Wonderwatch
    • Noran
    Curlies
    • HurtedHeart
    BlueHope
    Dormouse
    Appelboompje
    RememberYoux
    Amity
    Sweetteen
    Lamebrain
    AgentP
    Nyan
    Extra: De scores worden bekend gemaakt van zodra iedereen heeft ingeleverd. Wie niet inleverd tegen dinsdag 9 oktober 2012 zal een onvoldoende score krijgen, wat wil zeggen dat de kansen niet meer erg in je voordeel zal zijn om aan sponsors te geraken.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2012 - 17:23 ]


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Meaghen Martin | 7

    Ik slikte een keertje en richtte mijn blik op het podium waar de lellebel waarvan ik de naam nooit kon onthouden haar praatje deed. "Dames eerst" luide haar laatste zin waarna ze zich naar een glazen bak verplaatste en er een papiertje uithaalde. Toen ze eenmaal terug op haar plaatst stond bleef mijn adem heel even in mijn keel hangen. "Meaghen Martin" O mijn god, zei ze nou net wat ik dacht dat ze zei? Maar toen ik de blikken op mijn lijf voelde branden wist ik dat het waar was en verplaatste me langzaamaan naar het podium. Toen ik daar eenmaal op stond keek ik naar de grond, bang om naar de mensen voor me te moeten kijken.


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Logan Lerman || 8
    Ik staeen beetje te wachten als ze beginnen. De meisjes worden zoals altijd eerst getrokken. Ik kijk hoe Arianna het podium opliep. Ik kende haar niet zo heel verschrikkelijk goed, maar ze leek me aardig.Ik zucht even en kijk hoe de vrouw een papiertje pakt. "Logan Wade Lerman." Roept ze toch echt blij en ik sluit mijn ogen. Mijn zusje en broetje schreeuwen wat, maar het helpt niet. Ik loop voorzichtig naar voren en gaop het podium staan. Fijn, daar stond ik dan.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ariana Grande
    Ik keek opzij. Ik kende Logan niet zo goed, maar dat maakte me niks uit. Als ik hem heel erg had gekend, was het des te moeilijker in de arena. 'Schud elkaar de hand maar.' zegt de vrouw dwingend. Ik steek mijn hand uit en even ontmoeten zijn ogen de mijne. Ik weet dat er van alles in mijn ogen staat, van angst tot avontuurlijkheid. Het was voor mij een hele uitdaging om de arena in te gaan, en ik wist dat als ik wilde winnen de andere beroemdheden dood moesten. En dat deed me niet erg goed.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 9:43 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Miley Cyrus- ditrict 9
    Ik ga op het podium staan en geef mezelf een milliseconde om mijn emoties van mijn gezicht te halen. Daarna staar ik de diepte in, iets waarvan ik weet dat het er vreselijk uitziet. Alsof ik een zombie ben, maar een zombie zijn is beter dan hier zijn. De jongensnaam wordt getrokken, en ik ben blij dat het niemand is die ik ken. Nathan komt naast me staan en ik herken hem wel, maar ik herken 90% van de mensen in het omlijnde gedeelte, dus dat betekent helemaal niks.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Victoria Justice

    Ik ga bij de andere meisjes staan en bijt op mijn onderlip. De kans dat ik word getrokken is minimaal, maar toch...
    Ik kijk even naar de jongens en mijn blik valt op Niall, die best wel schattig is. Ik wend glimlachend mijn blik af en kijk weer naar het podium. De hele speech is door me heen gegaan maar de vrouw begint nu een lootje te trekken. Ze heeft knalblauwe lippen en kort, wit haar. Ze glimlacht en steekt haar hand in de pot. Ze doet er nog al overdreven lang over, vind ik. Uiteindelijk pakt ze een papiertje en leest hem voor. 'Victoria Justice!' Ik sta even verstijfd en kan voor vijf seconde geen emotie verbergen. Dan trek ik een pokerface en loop naar het podium. Ik ga naast de vrouw staan en hou mijn gezicht stijf, terwijl de hand van de vrouw weer in de pot gaat.


    Sommige mensen zeggen dat ik gemeen ben. Ik ben niet gemeen, ik doe alleen gemeen.

    Alexandra Daddario
    Ik sta een beetje tussen de andere meiden. Ik dacht niet dat ik gekozen zou worden. Hoe groot was die kans nou. Ik kijk een beetje rond als de vrouw haar hand in de pot verdwijnd. Mijn adem is heel rustig en ik voel me totaal niet zenuwachtig. "Alexandra Daddario Schreeuwt de vrouw over het plein. Ik stap rustig naar voren en pas als ik op het podium sta besef ik me wat er aan de hand is. Geschrokken wil ik mijn mond openen, maar dat doe ik maar niet. Ik acht rustig af hoe ze naar de bak voor de jongens loopt.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2012 - 11:48 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Nina Dobrev

    Ik bekeek mezelf nog een laatste keer in de spiegel die tegen mijn muur hing en glimlachte flauwtjes.
    Mijn bruine lokken hingen weelderige krullen rond mijn bleke gezicht waardoor ik het speelse uiterlijk had waar ik gewoonlijk mee door het leven ging.
    Mijn hand baande zich een weg naar mijn buik, waar het ter hoogte van mijn maag bleef rusten.
    Ik was zo zenuwachtig dat ik er ziek van werd, uit angst om toch getrokken te worden, hoewel die kans niet groot was.
    Snel schudde ik alle nare gedachten van me af, zoog mijn longen vol frisse lucht en stapte met opgeheven hoofd naar het grote plein waar de trekking plaats zou vinden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Finn Harries || District 5
    "Alexandra Daddario!" schalt er over het plein. Een meisje dat totaal niet zenuwachtig lijkt, stapt het podium op, lijkt dan plotseling te beseffen wat er aan de hand is en lijkt te aarzelen voor het een of het ander. De vrouw loopt naar de bak van de jongens. "Jack Harries!" schreeuwt ze vrolijk uit. Het duurt maar een fractie van een seconde voordat Finn doorheeft wat er net gebeurt is. Jack's lichaam verstijfd en hij wil naar het podium lopen, maar Finn houdt hem tegen. "Wacht!" roept hij, een klein beetje te stil. "Ik bied me aan!" Hij slikt even en kijkt bemoedigend naar zijn tweelingbroer, die hem met grote ogen aankijkt en zijn hoofd schudt.
    "Wel, wel! District 5 heeft een vrijwilliger!" zegt de vrouw nog steeds even vrolijk. Finn komt naar voren en klimt op het podium.


    help

    Max Schneider || District 10
    Op een of andere manier was ik opgelucht met deze kwartstelling. Niet omdat ik nu zo nodig een grote kans wilde hebben dat ik getrokken zou worden, maar zodat mijn broertje, die zijn naar 1 keer zou meedoen, nu geen enkele kans meer had om getrokken te worden. Maar nu het puntje bij paaltje kwam, kreeg ik toch wel klammen handen. Ik had gewild dat de jongens eerst getrokken zouden worden, zodat het achter de rug was. Maar zoals altijd gingen de meisjes voor. en moest ik afwachten.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    jenette mcCurdy, district 10

    vanochtend vroeg ging de wekker, ik moest me klaarmaken voor de boete. vandaag kon ik getrokken worden. ik liep naar boven naar mijn inloop kast. ik zocht mijn lichtblauwe jurkje uit. daarna ging ik naar de badkamer toe om mijn haar te doen. ik zag dat mijn ouders niet opgelucht waren dat ik getrokken kon worden inn plek van kleine kindertjes. ik groette mijn ouders en ging naar het plein en zag een gek op het podium staan. dames ggaan voor roepte ze en liep naar een glazen bol. ze pakte een kaartje en las voor wat er op stond. Jennette mcCurdy. ik schrok en iedereen keek mij aan. ik liep wazig naar het podium.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Max Schneider || District 10
    Eindelijk word het eerste meisje getrokken en ik kijk hoe Jenette het podium op loopt. Ik staar naar de kom met jongens namen erin en hoe er een hand naar de papiertjes grijpt. Mijn adem stokt in mijn keel als er een naam uit komt en ik vergeet hoe ik moet ademen als mijn naam door de microfoon word geroepen. Alle blikken pinnen zich op mijn gezicht die ik zo strak mogelijk hou. Mijn benen gaan als automatisch naar voren en iedereen maakt een doorgang zodat ik me niet ook nog eens door de massa moet wurmen. zweigent loop ik het podium op en neem plaats naast Jenette, terwijl mijn ogen door het publiek zoeken naar mijn ouders en broertje.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Nina Dobrev

    Toen ik op het plein aankwam, liet ik nog snel even in mijn vinger prikken voor de identificatie en wandelde vervolgens naar het overvolle plein waar ik met grote ogen, verwondert naar het hele gebeuren keek.
    Ik was aan de late kant en had dus een plek helemaal achteraan waardoor ik op mijn tenen moest gaan staan om goed te kunnen zien.
    Een vreemde vrouw stapte op het podium en gaf in een vreemd accent een toespraak om uiteindelijk over te gaan naar de trekking.
    Mijn handen werden klam toen ik haar hand in de glazen bol zag verdwijnen en het leek wel alsof mijn hart uit mijn borst zou springen.
    "Nina Constantinova Eymen Dobrev" Hoorde ik haar zeggen met dat vreselijke accent. "Zo, dat is een mond vol namen. Nina Constantinova Eymen Dobrev? Kom maar naar hier."
    Het leek wel alsof ik verlamd was tot in mijn tenen, maar desondanks kwam er wel geluid uit mijn mond.
    "Het is Nina Dobrev, ik haat mijn volledige naam." Zei ik en was niet verrast toen mensen zich naar me omdraaiden.
    Langzaam bewoog ik me richting het podium en nam mijn plaats in wanneer ze ook de jongens tribuut afriep.
    Het was Justin Bieber, niet iemand waar ik om zou huilen als hij om mocht komen in het gevecht.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Leannan goes Mohawk]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    jennette mcCurdy, district 10

    nadat ik op het podium stond zag ik hoe de gek een kaartje uit de bol met jongensnamen pakte. Max Schneider zei ze. ik keek om me heen en zag een jongen met een strak gezicht naar voren lopen. hij was best wel knap. hij ging naast mij staan en keek om zich heen. waarschijnlijk zocht hij iemand. de gek ging verder met praten maar dat hoorde ik niet meer. ik dacht alleen maar aan hoe het in de arena zou zijn.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Miley Cyrus- District 9
    Ik probeer stil te blijven staan terwijl de burgemeester nog een hele lange speech geeft die elk jaar hetzelfde is. Mijn ogen glijden door het publiek heen, en ik zie Brandi, die Noah omhelst terwijl ze allebei huilen. Mam en pap zijn bezig Braison te troosten, en Trace staat met waterige ogen Demi gerust te stellen. Ik slik en veeg een eenzame traan van mijn wang af, ik ga niet nu huilen. Ik wil er niet zwak uit zien, niet nu. De speech is eindelijk afgelopen en ik schud Nathan's hand. Ik zie de angst in zijn ogen, en ik ben niet verbaasd. Ik dacht dat ik geen kans had, maar hij ziet er ook niet heel erg goedgebouwd en arena waardig uit.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see