• Zeiktopic:

    Wij hadden vandaag laatste uur Natuurkunde en die vreselijke man zegt dat we een onverwachte So hebben. Hij kan niet goed les geven en gaat van de ene formule naar de ander en zeikt heel de tijd erover dat wij VWO zijn en dat er een hoop van ons verwacht wordt. Nou, wij maakten dat So, wat ging over omrekenen van Celcius naar Kelvin en anders om en over de luchtdruk enzo. Nou, dat zijn dus allemaal formules die je echt moet leren, anders weet je helemaal niks.
    Dus het gevolg was dat waarschijnlijk iedereen een 1 heeft, denk ik.
    Een zo'n meisje was dus naar hem toegegaan om te zeggen dat ze dit niet vindt kunnen omdat er zelfs nog vragen erin kwamen van het huiswerk dat we voor vandaag moesten maken en waar zij nog vragen over had. Nou, dat meisje is dus de slimste van de klas (stond twee 10en op haar eindlijst vorig jaar) en moest huilen, omdat ze het gewoon heel erg vond want ze had het helemaal verknald.
    Gaat hij met haar in discussie en zegt van alles dat wij VWO zijn en dat elke leraar zo doet, nou echt niet. Hij is de f*king enige die dit doet.
    Daarna zegt dat meisje dat ze sowieso 4 uur per dag besteedt aan haar huiswerk en weet je wat hij dan zegt(!!) Dat ze dan echt maar moet overleggen om naar havo te gaan!! Wij stonden daar zo bij na de les en keken elkaar echt verstrooid aan. Zij is gewoon de slimste van de klas en doet er alles aan om goede punten te halen. Dat kan je toch niet zeggen? Hij kent haar niet eens goed want we zitten pas 3 weken op school, dus hij heeft het recht echt niet om dit zo te zeggen. Kan gewoon niet, vind ik.
    Maar dat meisje moest echt gewoon heel erg huilen toen we het lokaal uit waren en vond het zo erg en zei allemaal dat hij gelijk had en zo. Maar die man heeft echt geen gelijk. Het is de meest stomme leraar die we hadden kunnen krijgen. En volgens mij mag je ook helemaal niet zomaar een onverwachte So opgeven, dan moet hij eerst zeggen dat we iets moeten leren of zo, maar bij ons op school mag dat niet, dacht ik.
    Dus wij gaan morgen naar de leerlingencoördinator om verhaal te halen, met waarschijnlijk de hele klas. Wij zijn wel zo'n klas die meteen er iets aan doet als iemand ergens mee zit ofzo, dat is wel fijn.

    Maar dit was mijn zeiktopic. Hopelijk heeft u genoten van dit prachtige verhaal. . ^^


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Assassin schreef:
    Wow, dat is lullig... Je mag trouwens wel onverwachte so's opgeven, maar ik denk niet over stof waarvan je het huiswerk nog moet maken, of net gemaakt heb. Dat is achterlijk.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Bij ons mag je niet eens onverwachte SO's geven. En vier uur aan huiswerk? Damn, zo lang heb ik nog nóóit aan het huiswerk gezeten, en ik zit nu in 6 VWO. Ik hoop voor jullie dat de leerlingencoördinator wat doet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Lol, 4 uur aan huiswerk, is veel D: Heb iedere dag 10 minuten besteed aan overschrijven.
    In ieder geval, als je 4 uur per dag moet besteden aan huiswerk is het misschien inderdaa beter om naar havo te gaan: an kun je het rustiger aan doen en ben je niet 24/7 bezig met school.

    En srsly. Celsius naar Kelvin en andersom is doodsimpel. Het is een getal optellen of aftrekken van een ander getal. Altijd hetzelfde getal ook!


    quidquid excusatio prandium pro

    Jeetje, ik snap het helemaal,
    wij zaten vorig jaar in 3 havo, het hoogste wat je op onze school kon doen en er was ook een leraar die zei telkens, Ja maar jullie zijn havo! Dus ik verwacht van jullie dat jullie wel een fatsoenlijk gevat werkstuk kunnen maken. Wij hadden bij geen enkele leraar zo'n officeel werkstuk hoeven maken. En bij hem wel. Iedereen die het volgens het papier gedaan had, had een onvoldoende, echt onder de 4. en degenen die het helemaal anders hadden gedaan hadden 8en en 9ens. echt dat sloeg ook helemaal nergens op. Maargoed. Het is jammer dat er ook zulk soort leraren moeten bestaan.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Mordin schreef:
    Lol, 4 uur aan huiswerk, is veel D: Heb iedere dag 10 minuten besteed aan overschrijven.
    In ieder geval, als je 4 uur per dag moet besteden aan huiswerk is het misschien inderdaa beter om naar havo te gaan: an kun je het rustiger aan doen en ben je niet 24/7 bezig met school.

    En srsly. Celsius naar Kelvin en andersom is doodsimpel. Het is een getal optellen of aftrekken van een ander getal. Altijd hetzelfde getal ook!


    Maar dit meisje wilt het echt. Ze doet gymnasium, dus als ze echt echt niet meer wilt kan ze dat het beste eerst laten vallen, maar dat heeft ze in de 1e en 2e ook niet gedaan, dus ik denk echt dat ze het wilt.

    Maar ik wist dus niet welk getal het was ehh. Ik geloof best dat het makkelijk was, dat weet ik zeker, want ik was vorig jaar redelijk goed in Natuurkunde en als ik het gewoon kon leren had ik zeker een voldoende gehaald, want het so zelf was gewoon heel makkelijk als je het had geleerd. :Y)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SeverusS schreef:
    (...)

    Maar dit meisje wilt het echt. Ze doet gymnasium, dus als ze echt echt niet meer wilt kan ze dat het beste eerst laten vallen, maar dat heeft ze in de 1e en 2e ook niet gedaan, dus ik denk echt dat ze het wilt.

    Maar ik wist dus niet welk getal het was ehh. Ik geloof best dat het makkelijk was, dat weet ik zeker, want ik was vorig jaar redelijk goed in Natuurkunde en als ik het gewoon kon leren had ik zeker een voldoende gehaald, want het so zelf was gewoon heel makkelijk als je het had geleerd. :Y)


    Weet je wat het absolute nulpunt is? De koudst mogelijke temperatuur?

    Dat is 0 graden kelvin. In Celsius is het absolute nulpunt ongeveer -273 graden als ik me niet vergis. Bij omrekenen naar Kelvin moet je dus 273 optellen bij je temperatuur in graden Celsius. Andersom, als je Kelvin naar Celsius wilt weten moet je dus 273 aftrekken van de temperatuur.

    Voorbeeldje: 100 graden celsius is 373(100+273) Kelvin
    200 graden Kelvin is -73 graden Celsius (200-273)


    Zolang je dat soort dingen niet moeiteloos kunt ophoesten is het handig om een beetje voor te bereiden, dan kun je het later nog uitleggen aan mensjes op quizlet (puh)



    Ik vergat het meisje helemaal.
    Overstap van 3e naar 4e is een grote verandering. De helft van mijn klas is toen blijven zitten of zo ver achter geraakt dat ze het jaar erna zijn teruggeplaatst. Als je in de 3e al in de problemen zit en 4 uur per dag besteed aan huiswerk, dan haal je het hoogstwaarschijnlijk niet. Het is wel bewonderenswaardig dat ze het probeert. Ik zou het haar niet verbieden of zo, ik zou haar alleen afraden om verder te gaan met VWO. Maar uiteindelijk ligt de keuze bij haar. Als zij de offers die ze moet brengen om het VWO acceptabel vindt en denkt dat ze het ook in de toekomst nog volhoudt, dan moet ze het zeker proberen ^^

    [ bericht aangepast op 6 sep 2012 - 21:44 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Welkom in het middelbaar ;]


    Has no one told you she's not breathing?

    het ligt aan het school met zijn regels zijn of het geven van onverwachte SO mogen of niet. Maar dat ik idd erg lullig van die lelaar.


    -

    Mordin schreef:
    (...)

    Weet je wat het absolute nulpunt is? De koudst mogelijke temperatuur?

    Dat is 0 graden kelvin. In Celsius is het absolute nulpunt ongeveer -273 graden als ik me niet vergis. Bij omrekenen naar Kelvin moet je dus 273 optellen bij je temperatuur in graden Celsius. Andersom, als je Kelvin naar Celsius wilt weten moet je dus 273 aftrekken van de temperatuur.

    Voorbeeldje: 100 graden celsius is 373(100+273) Kelvin
    200 graden Kelvin is -73 graden Celsius (200-273)


    Zolang je dat soort dingen niet moeiteloos kunt ophoesten is het handig om een beetje voor te bereiden, dan kun je het later nog uitleggen aan mensjes op quizlet (puh)



    Ik vergat het meisje helemaal.
    Overstap van 3e naar 4e is een grote verandering. De helft van mijn klas is toen blijven zitten of zo ver achter geraakt dat ze het jaar erna zijn teruggeplaatst. Als je in de 3e al in de problemen zit en 4 uur per dag besteed aan huiswerk, dan haal je het hoogstwaarschijnlijk niet. Het is wel bewonderenswaardig dat ze het probeert. Ik zou het haar niet verbieden of zo, ik zou haar alleen afraden om verder te gaan met VWO. Maar uiteindelijk ligt de keuze bij haar. Als zij de offers die ze moet brengen om het VWO acceptabel vindt en denkt dat ze het ook in de toekomst nog volhoudt, dan moet ze het zeker proberen ^^


    Ik dacht al dat het niet zoo moeilijk kon zijn :')

    Maar ik weet trouwens zeker dat als er iemand zal zijn die het VWO helemaal afmaakt, zij het is. Echt, zij heeft zoveel inzet en wilt het zo graag, zij gaat echt niet naar HAVO.
    Maar dat is trouwens niet heel vreemd, 4 uur aan huiswerk. Ik zit al 2 uur aan wiskunde alleen, voor een dag, dus dat verschilt ook wel met andere scholen. En zij moet natuurlijk ook Grieks en Latijn leren en mist ze lessen van Engels en Geschiedenis omdat ze dan Latijn of Grieks heeft. Maar zelfs dat wilt ze afmaken :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Oczy schreef:
    Onverwachte so's mogen over lesstof die is behandeld en helemaal is afgelsoten. Ik vind het echt gemeen van die leraar. Omdat jullie Vwo zijn betekent nog niet dat jullie alles kunnen. Jullie hebben ook nog ander huiswerk.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik kan er zo niet tegen dat al die leraren zeggen, je zit op vwo dus je kan meer. Mijn leraren gebruiken dat ook altijd als excuus om ons veel meer huiswerk op te geven en van die toetsen waaarvan je de helft niet kam begrijpen omdat het nooit is besproken. Alsof mensen van vwo meer tijd hebben ofzo (waarschijnlijk zeggen de leraren van havo en mavo en vmbo allemaal precies hetzelfde allen dan met het niveau van toepassingxD)
    Maar goed terug naar jouw verhaal, heel veel medelijden en hopelijk heb je volgens jaar die leraar niet!


    Can't control my second personality