• “Winning means fame and fortune.
    Losing means certain death.
    The Hunger Games have begun…”

    Ik ben de Hoofd-Spelmaker en doe zelf niet mee aan de RPG.
    Maar 1 iemand kan deze spelen winnen. De rest gaat zeker weten dood en daar zorg ik wel voor.
    Alles goed doorlezen. Je hebt de informatie nodig!


    Verhaallijn:
    Je wordt gekozen als tribuut voor de 63ste hunger games. Vervolgens wordt je naar het capitol gestuurd en daar klaar gemaakt voor de arena.
    Daarna wordt je in de arena gegooid en moet je overleven.
    Arena:


    Link naar grotere versie.
    Elke lijn van een vakje is 1 km lang. De arena heeft een diameter van 8 km. De hoorn des overvloeds is op F5, in het midden.
    Blauw= Is natuurlijk water. Hoe donkerder de kleur hoe dieper het is. Licht blauw is max. 3 meter diep. Normaal is max 6 meter en donker kan zelfs tot en met 15 meter gaan. De blauwe vlekjes op het land zijn meertjes.
    Groen= Bos. Overal waar het donkergroen zit is bosgebied. De lichtgroene stipjes zijn enkele of meerdere bomen. Deze zijn meer verspreid.
    Bruin= Berg gebied. Langzaam word de kleur meer beige. Hoe lichter hoe hoger de berg is. Bruin gaat tot 1000m hoogte en Beige tot 1600m.
    Wit= Sneeuw, dat op de bergtoppen ligt.
    Lichtbruine kleur= Dit zijn kale vlaktes. Hier groeien soms bomen, maar meestal struiken en andere planten soorten.
    Roze= Dit is een heide. Hier staan de prachtigste bloemen in bloei.

    In de arena is het overdag vrij koud met een temperatuur van 10 graden.
    's nachts kant het licht vriezen met -1 graden. Het weer kan erg verschillen: Meestal is het bewolkt, maar er kan ook een zonnetje schijnen. Het is vaak droog, maar soms kan het regen, sneeuwen of zelfs hagelen.
    Het bos heeft zowel naald- als loofbomen. Er zijn eetbare en niet eerbare planten. Maar eten vinden is moeilijk. Door de koude lucht en grond groeit er niet veel. Er zijn een paar open plekken in het bos. Bij sommige plekken is er een meertje. Pas op: Sommige meertjes kunnen vergiftigt zijn, maar dat merk je pas als ik het aangeef. Het bos bevalt enkele dieren zoals: Vossen, egels, muizen, vleermuizen enz...
    Ook zijn er spotgaaien, maar die zijn goed verstopt. Ze zijn te vinden in het oosten. Spotgaaien kunnen je helpen. Ze 'bewaken' het gebied waar jij in rond loopt. Als ze jouw melodie fluiten weet je dat er iemand is.
    Er zijn ook bloedzoekers, maar die zijn goed verstopt.
    Het berggebied heeft een paar boompjes, maar bestaat grotendeels uit rotsen en struiken. Als je omhoog klimt moet je goed uitkijken, want het is heel erg stijl. Je valt ook zo naar beneden. Soms kan er wat naar beneden vallen. Het klimmen word ook moeilijk door het landschap zelf. Het is niet alleen stijl , maar er zijn ook veel hobbels Er zit een meer verstopt in de bergen. Hij is vrijwel omringd door rotsen en dus een makkelijke verstop plaats.
    De kale vlaktes zijn niet helemaal kaal. Ze hebben een paar bomen , struiken en planten. Er zijn daar een aantal konijnen te vinden. Rond lopen is daar gevaarlijk, want de grond is kompleet vlak. Je hebt ook een heide met de mooiste bloemen. De heide is omringt door een stuk bos. De grond van de heide is heuvel achtig. Er is daar een meer en 1 boom. De boom lijkt er oud en is erg dik. De takken en bladeren slingeren naar beneden en is ook erg handig om in te verschuilen of te slapen in de nacht. De bloemen leiden erg af. De geur van de bloemen zijn al een kilometer ver te ruiken. De bloemen zijn bedoelt om af te leiden door hun geur en mooiheid. Als je niet oplet ben je een makkelijk doelwit. De geur zelf heeft een leuk effect. Het maakt je lichter in je hoofd. Op een kilometer afstand merk je het niet zo, maar als je op de heide staat kan je een beetje duizelig voelen. Als je, je neus haast in de bloem stopt om te ruiken kan je zelf flauwvallen. En er kunnen daar leuke insecten zitten.
    In het meer zitten er vissen. Voor de rest is het geen bijzonder meer. Al staat er een metalen boot op F6. Je kan hem allen gebruiken met een pasje. Die je kan krijgen. Met die boot kun je naar een eiland gaan: De eilanden naast het gebergte. je kan er ook komen via het gebergte, maar dat is niet aan te raden. Behalve als je gewond wilt raken. Op het Eiland zijn er een paar bomen. Sommige bomen zijn fruitbomen.
    Coördinaten:
    Bij elke post is het verplicht om aan tegen waar je bent. Dat zet je naast de naam van je personage. Zo kan ik goed zien waar iedereen is en makkelijker iets laten gebeuren. Als je naar een andere vak gaat zet je dat ook boven aan. V.B.:
    Naam en achternaam- E3, E5

    De eerste is waar je in het begin bent en de laatste waar je post eindigt. Al je de hele tijd in hetzelfde vakje ben gebleven hoef je maar 1 vakje aan te geven.
    Hoe gaat deze RPG in zijn werking?:
    Iedereen maakt een tribuut aan uit een bepaald district. Ikzelf speel de hoofd-spelmaker en zorg dat alles geregeld word in het verhaallijn. Zodra jullie uiteindelijk in de arena zijn zorg ik ervoor dat er dingen gaan gebeuren. Zo wordt de RPG minder snel saai. Ik kan voor rampen-, verwondingen- of zelf vergiftiging zorgen. Natuurlijk ook goede dingen zoals : Medicijnen, brood,(schoon)water en wapens. Het weer laat ik ook regelmatig aanpassen. Ook kunnen er mensen dood gaan, want er moet uiteindelijk 1 iemand overblijven. Ik bepaal wie er dood gaat, maar dat doe ik niet zomaar. Ik schrijf de namen op een papiertje, gooi ze gewoon in een bak en pak met mijn ogen dicht of via een site(Die ik niet weet. Als iemand zo'n site weet hoor ik het graag c: ). De persoon wiens naam is gekozen krijg een pb, want niemand anders mag het weten. De persoon die dood gaat krijg een paar dagen om dood te gaan. Ik ga namelijk niet zeggen wanneer de trekkingen zijn.
    Op deze manier worden de bovenstaande dingen die genoemd zijn gekozen. Als je voor verwondingen vaak word getrokken dan heb je geen geluk, maar voor de goede dingen wel. Sommige dingen zal ik openbaar in het topic neerzetten. Wanneer er spulletjes via parachutes komen zal ik het neerzetten met de namen erachter met wie en wat. Dit ook zo met verwondingen. Rampen komen plotseling.
    Vergiftiging is helemaal leuk. Ik hou dat geheim en stuur een pb naar de persoon die vergiftig is. Niet druk maken als je personage vergiftigd is, want het is niet dodelijk. Maar het verzwakt je wel. Medicijnen kunnen je beter maken.

    Rollen:
    District 1 -Luxe voorwerpen voor het Capitool-
    Melrose Amelie Xanthe-Aragog-Aiden Samuel Dream- HurtedHeart
    District 2 -Wapens en Vredeshouders trainingen-
    Laurel Parrish-Paco All Gillister-PopRocket
    District 3 - Elektronica, technologie-
    Sophia Grace- MohawkAiden Paxton Lockheart
    District 4 -Vis en ander zeevoedsel-
    Mairin Nevya Cataegis-Lahey- Damian Nathaniel MacGreggor-WillNotLearn
    District 5 -DNA Manipulaties en mutatie’s-
    Aoife Indigo Livinstone-BlueHope Ashton Kai Knight
    District 6 -Medisch onderzoek en wetenschappen-
    Aimee Rose Johnson-RememberYoux-Alex Kyran Neji -BlueHope
    District 7 -Hout
    Keitha, Keeth, Daesun-General - Dasan Howi Leunn-Squib
    District 8 -Textiel
    Madelief Black-MoonlySam Black-Moonly
    District 9 -Voedsel-
    Paige Dove- BronxZacharias Emanuel Waters-Squib
    District 10 -Vee- Uitgeschakeld!
    Catherine Viola Morrow-Francesco Roach
    District 11 -Landbouw -
    May Kaia Roux-Aragog-Bradley Alexander Dellani-WillNotLearn
    District 12 - Steenkool-
    Lynda Alisa Hardin-Gwaine Smith-Emrys
    Ik hou Laurel Parrish vrouwelijke tribuut district 2 erin. Misschien heb ik haar ooit nodig :3

    Kleren:Jullie mogen zelf weten hoe jullie kleren eruit zien, maar het moet voldoen aan een paar dingen.Lange broek: Moet een donkere kleur hebben -maak niet uit welke- en een dikke stof die je benen warm houd bij 5 graden en lang zijn. De schoenen: Moeten tot de helft van je onderbeen komen en een stevige zool. T-shirt: Lange mouwen, bij iedereen zwart. Jas: Moet ook je lichaam bij 5 graden warm houden, donker van kleur, dikke stof en stevige rits. Veder zitten bij de kleren nog een riem waar je dingen aan kunt doen. dat is handig voor de mensen die geen tas hebben. Zo kunnen ze toch nog dingen gemakkelijk meenemen. helaas allen niet veel.

    Regels:
    - Hou het realistisch volgens de boeken. Niet dat er opeens een paarse olifant door de lucht vliegt. Of dat ze uit de arena ontsnappen.
    - Meer dan 7 regels schrijven. Liever nog meer, maar het kan wel eens gebeuren dat je inspiratieloos ben. 6 zie ik nog wel door de vingers, maar minder echt niet. Mobieltje is geen excuus.
    - Liever geen mensen die na één dag of een paar topics stoppen.
    - Topic niet vol spammen na 1 dag.
    - Geen ruzie binnen of buiten het topic.
    - Wacht even als iemand niet reageert/ offline is. We hebben ook nog een leven buiten de Rpg :3. Bijvoorbeeld: school.
    - Naam verandering graag doorgeven ^^
    Regels in Arena:
    - Geen Mary Sue's. Ze overleven niet elke ramp, gevecht of wat dan ook zonder schrammetje.
    - 16+ en relaties zijn toegestaan. Bedenk even dat een leuke nacht niet echt kan in een arena. (Maar als je het toch doet. Bedenk dan wel even dat ik graag root in het eten gooi :Y))
    - Elkaar verwonden mag, maar niet dat het verhinderd is en levensgevaarlijk. Wel met toestemming van de ander. Doden allen met toestemming van mij
    -Niet gelijk water en voedsel vinden. Sommige van jullie zullen de eerste paar dagen een 'beetje' uitgedroogd en hongerig zijn.
    -Als ik zeg dat er iets gebeurd. Hou je er A.U.B aan.
    - Je mag groepen maken met elkaar.
    - Je mag spullen ruilen en/of stelen. Maar ook daarvoor heb je toestemming nodig van een ander.
    - Als je vergiftigd of verwond bent ga je niet gelijk dood, maar ben je wel verzwakt. Denk eraan dat je personage niet alles kan doen. Als je gewond bent aan je hand kan je moeilijk in een boom klimmen. Bij vergiftigd ben zul je niet meer actief kunnen lopen of rond kunnen rennen.

    Status:
    Iedereen kan de arena in ^^! De hoorn des overvloeds is in het midden van F5. Pak je spullen en dan snel veder. De eerste paar dagen doe ik bijna niets. Ik zal geen rampen maken of mensen dood laten gaan :3. Vergiftiging door water komt ook nog niet voor. Zo heeft iedereen een kans om makkelijker in te springen.

    Updates:Spullen voor in de arena. Weinig of nutteloze spullen?; Maak je geen zorgen. In de arena kan je spullen toe gestuurd krijgen via kleine zilveren parachutes. Ruilen mag ook, maar dan IN de arena. 1 waterfles kan max. 1 liter water in. De deken geeft een persoon net genoeg warmte als het vriest om niet dood te vriezen. :
    Moonly: Geen tas, 12 pijlen ZONDER boog, deken, geen waterfles, Handschoenen om in bomen te klimmen+ 5 pakjes gedroogd voedsel- Sam black.
    Tas, 15 cm mes, geen slaapzak, geen waterfles, niets extra –Madelief
    Mohawk: Tas, Pijl(12 pijlen) en boog, deken, geen waterfles, Gedroogde bloemen met een sterke geur. Deze bloemen beschermen je tegen de effecten van de heide. Allen kan je vijand je ruiken van een paar meter afstand.
    Poprocket: Geen tas, geen wapen, geen slaapzak, geen waterfles, medicijnen tegen vergiftiging
    Lahey: Tas, 10 kleine mesjes om mee te gooien, Een goed geïsoleerde slaapzak die het lichaam warm houdt bij tempraturen onder 0, geen waterfles, maar wel jodium, verband
    Bluehope: Tas, geen wapen, normale slaapzak, waterfles, niets extra –Alex
    Geen tas, geen wapen, normale slaapzak, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, niets extra - Aoife
    HurtedHeart: Tas, dolk, geen slaapzak, waterfles, niets extra
    Aragog: Geen tas, knuppel, geen slaapzak, waterfles, zaklamp- Melrose
    Tas, geen wapen, deken, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, niets extra – May
    Wilnotlearn: Tas, geen wapen, geen slaapzak, geen waterfles, verband + 50 ml flesje met alcohol erin om wonden te ontsmetten.- Damian
    Tas, klein zakmesje, geen slaapzak, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, medicijnen tegen vergiftiging.- Bradley
    RememberYoux: Tas, boog ZONDER pijlen, geen slaapzak, geen fleswater, brood van eigen district
    General: Geen tas, mes, geen slaapzak, geen waterfles, Kleine zwarte bolletjes- 10 stuks-. Ze ontploffen als ze iets hard raken. Kan de vijand licht verwonden en geeft een dikke rookwolk.
    Emrys: Tas, speer, Een goed geïsoleerde slaapzak die het lichaam warm houdt bij tempraturen onder 0, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, Slaap siroop.
    Bronx:Tas, Samoerai zwaard, geen slaapzak, geen waterfles, aansteker+ verband.
    Squib: Tas, Katapult met 4 grote ijzeren ronden ballen en 6 kleine ronden ijzeren ballen, geen slaapzak, Geen waterfles , maar wel jodium om water te zuiveren, niets extra-Dasan
    Tas, bijl, geen slaapzak, waterfles, niets extra-Zacharias



    Het weer in de arena:
    Overdag:Bewolkt met een licht doorbrekende zon. Windkracht 2 en 9 graden.
    's Nachts: Heldere nacht met een halve maan. Windkracht 5 en een temperatuur van 1.



    Als ik iets vergeten ben: Sorry, moet veel dingen hier neerzetten :3.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 17:02 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    [Mijn topics]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    [Alvast een abo, ik schrijf dadelijk wel mijn eerste post.]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    (mijntopics)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    (Mijn topcis, dus gewoon een stukje schrijven over dat je gekozen word? Of dat je opweg bent naar het Capitol?)

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 17:24 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    [moi topica]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    [Mijn topics]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    BlueHope schreef:
    (Mijn topcis, dus gewoon een stukje schrijven over dat je gekozen word? Of dat je opweg bent naar het Capitol?)

    [Vanaf het begin dat je gekozen word :3]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Alex Kyran Neji || District 6
    Zuchtend sta ik in de woonkamer terwijl mijn moeder aan mijn hasar staat de klooien. "Mary stop daarmee." Zegt mijn vader als hij mijn zusje van boven heeft gehaald. "Dit is belangerijk." zegt ze vastberaden. "Al hoef je het podium vast niet op." Zeg ze en kijkt me vrolijk aan. "Nou kom op." Ik loop naar de deur en kijk nog 1 keer rond. Daarna loop ik naar buiten. Ik volg de rest van de mensen en ga in de rij staan. Het voelt niet fijn om geprikt te worden, maar het was nodig. Ik hou mijn vinger even tegen mijn lippen en mompel iets. "Ik wil weg." Ik ga tussen de rest staan. Ik hield niet zo van hele groepen, maar het ewas mooi dat er zo veel mensen waren, dan was de kans kleiner dat ik gekozen werd. Ik laat mijn gedachte even afdwalen als er iemand het 'podium' oploopt. Ik slik even als het tijd is. Niet dat ik bang was.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 17:38 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Mairin Nevya Cataegis ~ District 4
    Terwijl iedereen wat ongeduldig wacht op de trekking van de namen werp ik een paar meisjes een waarschuwende blik toe. Dit jaar wordt mijn jaar en die kans gaan ze niet van me af nemen. Een paar kijken snel de andere kant op maar er zijn ook een paar die uitdagend terug krijgen waarop ik met mijn ogen rol. De meeste van hun zouden het niet lang volhouden in de arena, ze kunnen alleen redelijk vechten, daar blijft het bij. De jongeren die trainen voor de Spelen kan je er meestal zo uitplukken. Ze zien er zelfverzekerder de uit en zijn ook wat gespierder, bij de meisjes vallen die spieren niet echt op maar bij de jongens wel, hoewel van sommige van hun ook gespierd zijn door het sporten. Ongeveer een kwartier laten worden de namen eindelijk getrokken. Er is nog maar net gevraagd of er nog volenteers voor het meisje zijn als ik mezelf aanbied, voordat iemand anders het waagt omdat te doen. Als ik merk dat ik inderdaad de eerste ben werp ik de meisjes die me boos aankijken een triomfantelijke blik toe waarna ik met zelfverzekerde stappen naar het podium loop. 'Wat is je naam, schat?' vraagt de vrouw met dat verschrikkelijke Capitool accent. 'Mairin Cataegis,' beantwoord ik haar vraag met een glimlach. 'Mairin Cataegis, de vrouwelijke tribuut voor District 4!' roept ze door de microfoon waarna ze de jongensnaam trekt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Keitha Deasun ~ District 7
    Ik ga met mijn ruwe handen over de bruine stof van mijn jurk die je een beetje laat denken aan hout, waar district 7 voor staat. Mijn klittige, donkerblonde haar zit in een staart en aangezien ik deze ochtend meer mijn best had gedaan om het te kammen, ziet het er beter uit dan anders. Mijn haar kleurt goed bij mijn jurk, maar mijn ijsblauwe ogen horen eigenlijk niet echt in het plaatje thuis. Aan de splinters had ik weinig gedaan, maar er zitten altijd wel splinters in mijn handen en stel dat ik word gekozen is dat mijn zogenaamde aandenken aan huis.
    Ik haal nog één keer diep adem en ontspan. Ik ben goed in ontspannen overkomen, want als ik ga stressen loopt dat meestal niet erg goed af. Ik begin richting de rij te lopen waar ik me moet melden en met elke stap lijken mijn benen wel zwaarder te worden. Er was weinig kans dat ik werd gekozen, maar mijn broer was vaak ingeschreven en zonder hem zou het leven hier veel en veel zwaarder zijn. Dat opgeteld met het feit dat er toch nog een kleine kans is dat ik word gekozen maakt het me moeilijker om te kunnen ontspannen.
    Als ik me heb gemeld sluit ik me aan bij de menigte en staar zenuwachtig naar het podium. Er gaat een schok door me heen als ik voel dat mijn hand word vastgepakt, maar ontspan als ik merk dat mijn broer naast me is komen staan. Hij geeft me een kneep en ik ga iets dichterbij hem staan. Bij hem lijkt alles veel veiliger, wat er ook zou gebeuren, hij was naast me en hij zou me nooit ook maar iets laten overkomen. Ik ben volkomen veilig.
    Maar die gedachte werd al snel tenietgedaan door één klein strookje.
    'Keitha Deasun!' Galmt het door de microfoon. Snel draai ik mijn hoofd naar mijn broer die met grote ogen naar het podium kijkt. Ik geef hem een kneep in zijn hand zodat hij mijn kant op kijkt. Hij wilt iets zeggen, maar ik heb zijn hand al losgelaten en loop snel naar het podium. Ik had zo graag gehoord wat hij wilde zeggen, maar ik ben bang dat ik dan al helemaal verzwolgen zou worden door verdriet. Want dat is het enige dat ik nu voel: verdriet. Geen angst of wat dan ook, alleen de hartverscheurende gedachte dat ik misschien nooit meer onder de bomen zou liggen met mijn broer. Ik trippel snel het trappetje op en geef de vrouw daar een hand. Ik ga zitten en neem mijn ontspannen houding aan. Ik weet dat de Spelen voor iemand begonnen zijn op het moment dat hun naam word getrokken en het beste wat ik kan doen was voor ik de arena in zou gaan is om zo relaxed mogelijk over te komen.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 18:07 ]


    yeehh

    Aoife Indigo Livinstone || District 5
    Ik kijk even naar de grond als mijn moeder klaar is met mijn haar. Ze lacht even en loopt naar mijn zus. "Let goed op je zusje, ze is pas veertien. En...." "En bied je aan als volunteer als ze gekozen word. Ja, mam, ik weet het." Zucht ze en loopt naar het raam. Ik zelf had hier ook geen zin in, maar het moest even. Ik vind het vooral belachelijk dat mijn zus moest als ik gekozen werd. We loen langzaam naar buiten. Ik kijk mijn zus even aan. We hadden met zijn tweeën allang afgesproken dat ze niet hoefde als ik gekozen werd. Ik bedoel hoe groot was die kans? Zovaak zat mijn naam er niet in. Ik ga tussen de rest in staan en adem diep uit. Ik wou dit niet, het leek me echt heel eng om mee te moeten doen. Na een tijdje komt er eindelijk iemand op het podium. Ik wacht bang af als haar hand verdwijnt in de vele loten. Ze haalt er eentje uit en steekt hem in de lucht. "Aoife Indigo Livinstone." Roept ze. Ik loop voorzichtig naar het midden als er eindelijk tot me doorgedrongen is dat ze mij bedoelt. Ik loop het podium op en zucht.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Gwaine Smith |~| District 12
    Mijn blik dwaalde af naar de gigantische rij die voor me stond. Mijn broers hadden het zolang uitgesteld om zichzelf klaar te gaan maken voor de boeting dat we laat aangekomen waren. Alleen Richard mijn oudste broer van achttien hoefde nog maar mee te doen, samen met mij natuurlijk. Het was de derde keer dat ik hier stond en het was alleen maar erger aan het worden. Om iets terug te doen tegenover mijn familie die allemaal in de mijnen werkten had ik me opgegeven voor de bonnen. Nog meer kans om gekozen te worden dus.
    'Gwaine loop door en sta niet zo te dromen.' Richard duwde me naar de tafel waar ze je bloed afnamen. Ik keek naar de vrouw die de naald in mijn vinger zette en zodra ze naar me opkeek glimlachte ik geforceerd naar haar. 'Allesis goed je mag doorlopen.' Een laatste blik stuurde ik naar mijn ouders voor ik tussen alle anderen ging staan.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Sophia Grace - District 3

    Mijn ogen gleden over het overvolle plein waar iedereen naartoe was gekomen om de trekking van de tributen bij te wonen.
    Het was mijn laatste jaar waar ik mee zou kunnen doen bij de spelen, maar op de één of andere manier stelde me dat absoluut niet gerust.
    De kans was immers klein dat ik getrokken zou worden van al die andere honderden meisjes, maar ze bestond wel.
    Het idee dat ik oog in oog zou komen te staan met de dood maakte me nerveus, maar echt bang was ik niet.
    Hoe vreemd het ook mocht klinken.
    "Succes," Zei ik en glimlachte bemoedigend tegen mijn tweelingzus.
    "Jij ook." Knikte ze, glimlachte even aarzelend en richtte haar hoofd weer op het scherm dat boven het podium hing.
    In tegenstelling tot mij, had mijn zus licht blond haar en twinkelende groene ogen, waardoor het leek alsof we niet eens familie waren.
    Ik hield me altijd voor dat ik de duistere versie van haar was, zowel qua karakter als uiterlijk.
    "Sophia Grace," Galmde er door de microfoon. "Sophia Grace?"
    Het voelde net aan alsof ik een emmer ijskoud water over me heen had gekregen en het enige wat ik kon doen was emotieloos naar het scherm staren waar mijn gezicht op verscheen, het leek haast wel of ik niet onder de indruk was dat ze mijn naam hadden getrokken maar in werkelijkheid was ik verbaasd, geschokt kan je zeggen.
    Blijkbaar had ik de hele tijd staan dromen waardoor ik de toespraak en het filmpje gewoon had gemist.
    Mensen duwden me opzij zodat ik in het gangpad stond en voor ik het echt wist, begonnen mijn voeten zich te bewegen richting het podium.
    Nog voordat ik op het podium stond, gleed mijn blik richting het publiek waar ik Elizabeth, mijn tweelingzus, geluidloos zag huilen.
    Hoewel ik me eigenlijk radeloos en rotslecht voelde, wandelde ik het podium op waar ik met opgeheven hoofd mijn plaats innam om vervolgens een nonchalante glimlach op mijn gezicht te toveren.
    Mijn kin schoot een tikkeltje de lucht in, niet van plan te laten zien hoe ik me voelde, ik was immers Sophia Grace en wat er ook zou gebeuren, ik zou met een glimlach in de arena stappen.


    Met een diepe zucht leunde ik met mijn hoofd tegen het raam van de trein.
    Nadat mijn naam getrokken was, leek alles zo snel te gaan.
    Mijn familie had even de tijd om afscheid te nemen, maar het voelde gewoon niet lang genoeg.
    Elizabeth had me haar ketting gegeven, als geluksbrenger in de hoop dat ik de arena levend zou verlaten, hoewel ik er niet zo zeker van was.
    En nu, amper een halfuurtje later zat ik in de trein, met een medetribuut waarvan ik de naam niet eens meer wist op weg naar het Capitol.
    Kon het soms nog erger?
    Ik sloeg elegant mijn benen over elkaar in een poging om wat comfortabeler te zitten wanneer ik achter me een stem hoorde. "Succes, je zal het nodig hebben."
    Ik keek over mijn schouder en zag dat het mijn medetribuut was.
    "Wat jij wilt," Zei ik zonder hem nog aan te kijken en rolde verveeld met mijn ogen. "Hou je succes maar voor jezelf, ik heb je medelijden niet nodig."



    [Is zoiets goed? De eerste post is altijd wat minder, maar ik heb geprobeerd er wat van te maken.]

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 17:55 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sam Black ~ District 8

    Ik verbreek de stilte die in het huis hangt door te zeggen dat we maar eens moeten gaan omdat we anders te laat komen. Ik strijk mijn pak glad en sta op. Madelief volgt mijn voorbeeld. Samen met Madelief en mijn ouders lopen we naar het plein. Ik werp nog een laatste blik op het huis en geef Madelief een knuffel. 'Het komt wel goed, Liefe.' ik ga in de rij staan en registreer mijn bloed. Ik loop naar de andere vijftienjarige en werp een blik naar mijn vader.
    Zodra iedereen er is komt er een man uit het Capitool naar voren en begint te praten. Ik let niet echt op. Dan gaat hij de tributen uitzoeken. 'Meisjes eerst.' zegt hij vrolijk. Hij steekt zijn hand in de bak en kiest een briefje. Laat het niet Madelief zijn, alsjeblieft, niet Madelief. Hij vouwt het briefje open en leest de naam voor. 'Madelief Black!'
    Met grote ogen kijk ik toe hoe mijn zusje het podium wordt opgesleurt. Dit kon niet waar zijn!
    'Zijn er nog vrijwilligers?' vraagt de man. Niemand komt naar voren. 'En dan nu de jongens!' ik kijk niet naar de man. Ik kijk alleen maar naar mijn kleine zusje. 'Koen Zolp!' roept de man. Als Koen op het podium staat zegt de man. 'Zijn er nog vrijwilligers?' ik storm naar voren. 'Ik bied me aan als tribuut!' schreeuw ik. Ik kon mijn zusje niet laten sterven. Niet daar. Koen loopt opgelucht het podium af en ik klim erop. 'Nee! Sam!' roept mijn zusje, alsof ze nu pas beseft dat ik het ben. 'Wie ben jij?' vraagt de man. 'Sam Black.' antwoord ik afwezig. Honderden ogen staren mij aan. Ik kijk dof naar een muur. 'Hmm, allebei een Black. Zijn jullie familie?' ik knik. 'We zijn broer en zus.' zegt Madelief zacht

    De deur vliegt open. 'Waarom deed je dat!' roept mijn moeder boos. Tranen prikken in mijn ogen. 'Ik wil niet dat ze sterft.' zeg ik zacht. 'Blijf bij elkaar.' ik knik en geef haar een knuffel. Ze drukt een armbandje in mijn hand. 'Madelief heeft dezelfde.' ze word meegesleurd naar de deur. 'Doe voorzichtig!' hoor ik haar zeggen voordat de deur sluit. Ik doe mijn armbandje om. Madelief ging winnen!

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 18:37 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [@Leannan , Hij is goed hoor. Zeker met zoveel zinnen :3]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor