• Help.
    ik moet een formule invoeren op mijn grafische rekenmachine en ik kom er maar niet uit hoe.
    ik heb de TI-84 plus silver edition en de formule die ik moet invoeren moet bij Y=

    de formule is:

    twee derde x tot de macht 3- x tot de macht 2- 4x + twee derde.

    ik kan het niet met tekentjes doen jammer genoeg.
    kan iemand mij helpen?

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 13:16 ]


    Miep

    Assassin schreef:
    (...)

    In de derde bij wiskunde en ik heb maar één jaar economie gehad, daar kregen wij dat niet. (cat) Ik lees de handleiding nooit eigenlijk, het was zo'n simpele casio.


    Daar had je de ^-toetsjes ook op.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Je krijgt het, als het goed is, in de 2e en 3e al hoe je machten moet invoeren. Bij wiskunde, bij economie, soms heb je het nodig bij dingen zoals aardrijkskunde etc. etc.
    Daarnaast spreekt het meestal voor zich + krijg je een handleidingboekje bij je rekenmachine.


    Ik heb pas in de vierde geleerd hoe dat ding werkt. (toen kreeg ik er ook pas een) en het is dat ik nagenoes privéles krijg, want ik heb meerder mensen horen klagen dat ze moeite hadden met het gebruik van de GM


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Endure schreef:
    (...)

    Daar had je de ^-toetsjes ook op.


    jeetje. sommige mensen snappen niet helemaal hoe dat ding werkte. en ik zag die ^ over het hoofd. ik kon hem niet vinden. ookal stond ie er gewoon. dus als je het zo goed zelf weet, prima, maar ga dan niet andere mensen af lopen zeiken dat die het nog niet zo goed weten. het ging hier om een gewone vraag, en als je niets nuttigs over de vraag te zeggen hebt kan je beter niet antwoorden.


    Miep

    Er zit een verschil tussen een normale rekenmachine en een grafische. Hier gaat het om een grafische en niet iedereen heeft gelijk door hoe die werkt. Ik toevallig wel omdat ik het technische in me heb wat in de familie zit XD maar op die rekenmachine staan heel veel fucntie's, dus is het soms gewoon lastig uit te zoeken hoe je iets moet doen c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Science schreef:
    (...)

    jeetje. sommige mensen snappen niet helemaal hoe dat ding werkte. en ik zag die ^ over het hoofd. ik kon hem niet vinden. ookal stond ie er gewoon. dus als je het zo goed zelf weet, prima, maar ga dan niet andere mensen af lopen zeiken dat die het nog niet zo goed weten. het ging hier om een gewone vraag, en als je niets nuttigs over de vraag te zeggen hebt kan je beter niet antwoorden.


    Ik vond het gewoon zo vreemd dat je dat nog niet wist, de casio had namelijk soortgelijke knoppen.
    En na gewoon wat drukken op random knopjes kom je er vanzelf wel achter hoe het werkt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Ik vond het gewoon zo vreemd dat je dat nog niet wist, de casio had namelijk soortgelijke knoppen.
    En na gewoon wat drukken op random knopjes kom je er vanzelf wel achter hoe het werkt.


    ja en ik kwam er toevallig niet achter omdat ik er overheen keek. hij is nogal groot maar ik zat totaal aan de verkeerde kant van de rekenmachine en ik was meer bezig met mijn grafiek.


    Miep

    Mag hier trouwens een slotje op? de vraag is beantwoord.


    Miep

    Ik ben er echt slecht in.


    Life is full of fake people