• Oké waarschijnlijk kan hier niemand op antwoorden ofzo. Maar 'k heb dus een vraagje over het Belgisch strafrecht. Ik heb namelijk een eindwerk te maken en zou daar graag wat over vermelden. Heb heel het strafrecht boekachtig iets uitgekeken en dan ben ik bij art. 31 belandt ^^. 'k weet dat als je een gevangenisstraf krijgt je politieke en burgerlijke rechten verloren gaan.
    Maar wat bedoelt men met puntje 4?

    Art. 31. (Bij alle arresten van veroordeling tot levenslange opsluiting of levenslange hechtenis of tot opsluiting voor een termijn van tien tot vijftien jaar of een langere termijn) wordt tegen de veroordeelden levenslange ontzetting uitgesproken van het recht om :
    1° Openbare ambten, bedieningen of betrekkingen te vervullen;
    2° (...), verkozen te worden;
    3° Enig ereteken te dragen of enige adellijke titel te voeren;
    4° Gezworene of deskundige te zijn, als instrumentair of attesterend getuige bij akten op te treden; in rechte te getuigen, anders dan om enkel inlichtingen te geven;
    (5° Geroepen te worden tot het ambt van voogd, toeziend voogd of curator, behalve over hun eigen kinderen, of om het ambt van gerechtelijk raadsman (, gerechtelijk bewindvoerder over de goederen van een vermoedelijk afwezige) of voorlopig bewindvoerder uit te oefenen.)
    6° (een wapen of munitie te vervaardigen, te wijzigen, te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, in, uit, of door te voeren, of te dienen in de Krijgsmacht.)

    [ bericht aangepast op 29 april 2010 - 20:13 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Wel hij mag geen deskundige meer zijn, of attesterend getuige, etc. (:


    Get outta my head!

    ... Daar kan ik je helaas niet echt bij helpen :X


    Beeeeeeeesje :-)

    OuttamyHead schreef:
    Wel hij mag geen deskundige meer zijn, of attesterend getuige, etc. (:

    jeeej in't vervolg kan ik het gewoon op msn vragen dus ^^. En die anderen, wil je die toch oook even uitleggen? Kwestie van een goed eindwerk te hebben ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    jeeej in't vervolg kan ik het gewoon op msn vragen dus ^^. En die anderen, wil je die toch oook even uitleggen? Kwestie van een goed eindwerk te hebben ^^.
    jaja, ma da is toch niet zo moeilijk? het staat er letterlijk! (:


    Get outta my head!

    Dat veroordeelden geen jurylid/getuige mogen zijn bij een proces? Denk ik... Waarom staat dat niet in gewoon nederlands (a')?


    There has to be good, so that evil can kick its ass

    Duchesse schreef:
    Dat veroordeelden geen jurylid/getuige mogen zijn bij een proces? Denk ik... Waarom staat dat niet in gewoon nederlands (a')?



    omdat wij belgen graag moeilijk doen natuurlijk en chinees een leukere taal is :Y)


    Change, the only good thing in this world.

    axially schreef:
    (...)


    omdat wij belgen graag moeilijk doen natuurlijk en chinees een leukere taal is :Y)
    Zodat er geen andere interpretaties mogelijk zijn.. :p


    Get outta my head!

    OuttamyHead schreef:
    (...)jaja, ma da is toch niet zo moeilijk? het staat er letterlijk! (:

    Ja, wat zijn eretekens?=)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Gaat ff aan haar ouders vragen aangezien ze beide jurist zijn ;D

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Ja, wat zijn eretekens?=)
    Kunt ge da ni zo op uw werk krijgen enzo? En pff wss heldhaftige daden of zo van die sportlui..


    Get outta my head!

    Nou kijk is hoe vriendelijk ik ben ghehe :3
    Ik stuur deze tekst naar m'n moeder door zodat ze morgen op haar werk er vanalles over kan opzoeken in de strafboeken enz. Maw je gaat waarschijnlijk een grote uitleg krijgen hierover ;D

    Skins schreef:
    Nou kijk is hoe vriendelijk ik ben ghehe :3
    Ik stuur deze tekst naar m'n moeder door zodat ze morgen op haar werk er vanalles over kan opzoeken in de strafboeken enz. Maw je gaat waarschijnlijk een grote uitleg krijgen hierover ;D

    Awh da's kei lief van jouw en van haar! =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dat diegene geen deskundige meer mag zijn, etc. (krul)


    Only losers can act the way you do