• :C
    Ik ben nu ruim twee maanden bezig met een verhaal en raad eens hoeveel woorden ik heb? 3410! 8D ... :/ ... :C
    Serieus, ik ben al niet zo'n snelle schrijver, maar zo sloom heb ik nog nooit geschreven. It's driving me fucking crazy D: Ik open Word, houd mijn vingers boven het toetsenbord, kijk even naar het beelscherm en ga dan weer wat anders doen. 't Is niet eens dat ik geen inspiratie heb. Sterker nog: ik weet precies hoe ik het verhaal wil laten lopen D: Maar er komt gewoon geen woord op (virtueel) papier. Begin ik soms gek te worden? Is het een complot? HELP!
    Nee serieus, wie kent dit en weet hoe ik weer normaal kan schrijven?


    i put the fun in funeral

    Stop een maandje met schrijven en ga andere dingetjes doen. Dat deed ik en het werkte :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    probeer eerst op papier te schrijven en dan over te typen. bij mij lukt dat ook veel beter

    Soleo schreef:
    probeer eerst op papier te schrijven en dan over te typen. bij mij lukt dat ook veel beter


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Omg, dat heb ik ook al maanden! En ik heb nog maar 1 hoofdstuk... Ik weet precies hoe het gaat lopen, en hoe het moet, maar het lukt me niet om eraan te gaan. Ik weet niet hoe ik je kan helpen, sorry...

    Mordin schreef:
    Stop een maandje met schrijven en ga andere dingetjes doen. Dat deed ik en het werkte :Y)


    Maaaar dan ga ik vergeten wat ik in mijn hoofd had voor het verhaal :c


    i put the fun in funeral

    Probeer eerst eens op papier, it might help.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Soleo schreef:
    probeer eerst op papier te schrijven en dan over te typen. bij mij lukt dat ook veel beter


    Doe ik ook wel eens... Helaas heb ik een verschrikkelijk handschrift en is het vaak moeilijk te achterhalen wat ik nou precies geschreven heb (cat).


    i put the fun in funeral

    Dat heb ik ook wel eens. Ik denk dat je eigenlijk maar twee opties hebt; je kunt er goed voor gaan zitten, je zo goed het gaat afsluiten van alle afleidingen (ga desnoods ergens heen waar je geen internetverbinding hebt) en jezelf gewoon dwingen om tenminste íéts te typen, of je kunt het een tijdje laten rusten en je op andere dingen concentreren, in de hoop dat het na een pauze beter gaat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lilia schreef:
    Omg, dat heb ik ook al maanden! En ik heb nog maar 1 hoofdstuk... Ik weet precies hoe het gaat lopen, en hoe het moet, maar het lukt me niet om eraan te gaan. Ik weet niet hoe ik je kan helpen, sorry...


    Ik leef met je mee, lotgenoot :[.


    i put the fun in funeral

    Square schreef:
    Dat heb ik ook wel eens. Ik denk dat je eigenlijk maar twee opties hebt; je kunt er goed voor gaan zitten, je zo goed het gaat afsluiten van alle afleidingen (ga desnoods ergens heen waar je geen internetverbinding hebt) en jezelf gewoon dwingen om tenminste íéts te typen, of je kunt het een tijdje laten rusten en je op andere dingen concentreren, in de hoop dat het na een pauze beter gaat.


    Ik denk dat dat eerste 't beste werkt voor mij... Thanks :]


    i put the fun in funeral

    Ik heb een laptop zonder internet. Dat helpt.
    Geen andere dingen behalve word en je muziek. Zo schrijf ik het best. (of met een boekje en een pen)

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 15:55 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Is het dat je echt niets op papier krijgt of gewoon niet tevreden bent met wat er in je opkomt? Want als het dat tweede is, zou ik aanraden om het gewoon om te schrijven en het dan na te lezen - een dagje later of zo - en dan lukt het misschien wel beter.


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Heb je ook dat je aan heel veel verschillende verhalen begint (en die dan later niet af maakt, of er gewoon geen zin in hebt om er aan verder te schrijven?)
    Zorg dat er geen internet is, en sluit je of af in een stille kamer zonder geluid, of zet heel hard nergens op slaande klassieke muziek op (zodat je niks anders hoort). Je kan niet met klassieke muziek mee gaan zingen, dus dat helpt echt wel...
    Het is totaal niet mijn smaak de muziek (ben meer van de rock), maar helpt meestal wel hoor.:Y)


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Dat heb ik ook wel eens. Houd maar gewoon in je achterhoofd dat niemand je dwingt om te schrijven; neem de tijd en schrijf alleen als je er echt zin in hebt. Zelfs al doe je er een half jaar over om vijfhonderd woorden op papier te krijgen, dan blijft het tenminste wel leuk om te schrijven en dat is waar het om gaat. Geniet ervan, het is niet de bedoeling dat het een verplichting wordt in plaats van een hobby. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Starkisch schreef:
    Ik heb een laptop zonder internet. Dat helpt.
    Geen andere dingen behalve word en je muziek. Zo schrijf ik het best. (of met een boekje en een pen)


    26 - 02 - '16