• Vera is een 16 jaar oude tiener, die net als iedere andere tiener bezig is met school, vrienden, feesten en natuurlijk de liefde. Maar Vera zit in een internaat, het Rotternaat in Rotterdam, samen met negen andere tieners. Met zijn tienen doen ze alles samen. Ze gaan samen naar school, eten samen en slapen bij elkaar op de kamers. Alles lijkt heel gewoon, maar wat als de nieuweling ontdekt dat er iets niet klopt aan het huis?


    Oké, ik heb al mijn oude stories verwijdert, omdat ik er door gebrek aan inspiratie en persoonlijke omstandigheden geen zin meer in had. Maar ik heb dus weer inspiratie voor een nieuw verhaal.

    Hier heb ik de volgende rollen voor nodig:
    4 Meisjes op het internaat:
    * Vera's beste vriendin (type dom blondje)
    * Een Aziatisch meisje, dat het type “favoriete schoondochter” is
    * Haar beste vriendin (mag van alles zijn)
    * De nieuweling (een verlegen meisje, dat zich niet snel thuisvoelt)

    4 Jongens op het internaat:
    * Een typische “mooiboy”, die verkering heeft met het domme blondje
    * De minder knappe, intelligentere beste vriend van de “mooiboy”
    * Een Marokkaanse/Turkse jongen die altijd grappen uithaalt
    * De beste vriend van de Marokkaanse jongen

    De leiders:
    * De opzichter van het huis (Een enge man)
    * De huismoeder van het huis (Een vrouw van rond de 40 die het huishouden doet)
    * Een jonge leraar Aardrijkskunde van ergens in de 20, die gelieft is bij alle leerlingen

    Gelieve dit lijstje in te vullen:
    Volledige naam: Vooral Nederlandse namen graag, want het internaat staat in Rotterdam
    Bijnaam:
    Leeftijd: Tussen de 15 en 17, ze zitten in de 5e klas (Voor de leiders geldt dit natuurlijk niet)
    Uiterijk: Foto van bekend persoon + beschrijving, graag niet te perfect
    Karakter: Graag wat een beetje bij het type persoon past en niet al te perfect.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: Dit geldt natuurlijk niet voor de leraren
    Hobby’s:
    Bijbaantje: Van het internaat krijgen ze maar heel weinig geld


    Ik kies niet de eerste, maar de beste.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 21:17 ]


    Tell me about it, stud.

    Rol: Aziatisch meisje
    Volledige naam: Suzuki Miya Naroushi
    Bijnaam: Suze, Sue, Zuki, Zuzu
    Leeftijd: 16 jaar, ze is jarig op 8 mei.
    Uiterijk:


    Jenna Ushkowitz
    Suzuki heeft een langwerpig gezicht, maar het staat haar niet heel verkeerd. Sommigen vinden het lelijk, maar zelf heeft ze er niet zo veel moeite mee.
    Suzuki is niet zo lang, namelijk 1,68 meter, en ook niet heel slank. Ze heeft geen buikje, maar wel hele ronde vormen. Ze heeft cupmaat C en een goede kont. Dit maakt het dat ze er voller uitziet.
    Karakter: Suzuki is een lief meisje, maar daardoor laat ze snel over zich heenlopen. Ze is heel lief en wil niemand kwaad doen, daardoor trekt ze haar mond niet open.
    Suzuki wil alles doen om haar ouders trots te maken, maar haar ouders lijken nooit onder de indruk. Daardoor leert ze heel hard, en is ze een beetje het nerderige type. Maar toch zien jongens haar wel staan, eerst door haar vormen en vooral omdat ze haar willen aanraken, maar dan weert ze ze, met moeite, af en vertelt ze over zichzelf. Ze leren elkaar kennen en Suzuki blijkt heel lief te zijn. Toch heeft ze nog maar één vriendje gehad. Maar voor hem deed ze alles. Dat maakte dat zijn ouders haar echt aardig vonden en haar graag over de vloer wilden hebben. Suzuki doet daar ook heel erg haar best voor.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: Suzuki's vader komt uit China, en is met een Nederlandse vrouw getrouwd. Daarom wonen ze in Nederland. Suzuki heeft geen broers of zussen. Suzuki's vader is nog klassiek Chinees, en vindt dus dat meisjes (bijna) niks waard zijn. Suzuki wil hem trots maken, maar hij lijkt nergens blij mee te zijn. De enige keer dat ze voor zichzelf opkwam, toen ze er echt doorheen zat (en ze had er echt veel reden toe), sloeg ze hem. Hij stuurde haar gelijk naar het internaat, met de mededeling dat hij haar nooit meer wilde zien. (Suzuki's moeder was er niet bij en Suzuki's vader heeft gewoon gezegd dat ze zelf wilde)
    Hobby’s: Suzuki houdt heel erg van zingen. Dit doet ze op haar kamer en soms zet ze covers op YouTube, ze hoopt ooit beroemd te worden.
    Bijbaantje: Vakkenvuller en cassiere in de AH.

    Wil je me trouwens waarschuwen?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 17:52 ]


    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

    De verhaallijn en de karakters komen me wel een tikkie bekend voor, haha. Desondanks wil ik best Suzuki's beste vriendin invullen. (:
    Dat doe ik dan wel straks, want ik moet nu even gaan ><

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 18:02 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lijkt me echt heel leuk, ik ga de nieuweling invullen :3


    I knew you were trouble.

    Rol: Beste vriendin.
    Volledige naam: Naomi Lianne Daimy Landhuis.
    Bijnaam: Naom, NaNa, Omi, Lianne, Li, daimy, Daim. (Ze heeft veel bijnamen, iedereen noemt haar wel anders.)
    Leeftijd: 16.
    Uiterijk:


    Megan Fox
    Ze heeft lang bruin haar, blauw/groene ogen die verkleuren in het licht en heeft gewoon een normale gemiddelde lengte en een slank postuur en ze draagt meestal hakken, maar ze is erg onzeker over haar lichaam/uiterlijk. Verder is ze half Italiaans. Haar vader Nderlands, moeder Italiaans.
    Karakter: Op het eerste oog lijkt Naomi een heel Mystrieus meisje, die niet snel iets over zich laat weten, maar als je haar eenmaal goed kent weet je dat ze een erg dapper meisje is en geen uitdaging uit de weg gaat en door gaat tot het uiterste, de woorden bang en opgeven zijn dan ook niet in haar woordenboek te vinden, maar soms loopt dit niet zo goed uit, verder kan ze vaak brutaal overkomen, maar als je haar leert kennen is het een heel aardig en lief meisje die, als je eenmaal haar vertrouwen hebt, wat moeilijk gaat, je altijd zal helpen en altijd voor je zal klaarstaan. Ook is ze erg ondeugend en haalt graag grappen uit en je kan goed met haar lachen. Verder kan ze goed leren..
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: Haar moeder is gestorven in een autongeluk toen ze terug kwam van haar werk en haar vader kon het niet aan en is er nooit overheen gekomen en is toen aan de alcohol gegaan en Naomi moest altijd voor hem zorgen, Naomi had er op een dag genoeg van en kreeg knallende ruzie met haar vader en hij heeft haar toen naar het internaat gestuurd.
    Hobby’s: Zingen, instrumenten bespelen, sporten, dansen, feesten en met vrienden rondhangen.
    Bijbaantje: In een warehuis, op welke afdeling ze werkt verandert altijd.

    X.
    Wil je me misschien waarschuwen en ik hoop dat hij een beetje goed is.. :$

    [ bericht aangepast op 18 aug 2012 - 9:34 ]


    "I don't pretend to be captain weird. I just do what I do." - Johnny Depp

    Beste Vriendin Vera (Dom Blondje)


    Volledige naam: Sissy Verkaik
    Bijnaam: Sisser
    Leeftijd: 17
    Uiterijk: hayden-panettiere

    Sissy is 1.68 lang dus vrij kort vind ze, ze draagt altijd haar haar in een pony omdat ze anders haar gezicht te langwerpig vind. Ze heeft eigenlijk Cupmaat B maar ze trekt altijd te kleine Bh's aan omdat die van Cup B te groot zitten. Ze heeft haar haren blond geverfd.
    Karakter: Ze is lenig, ze is goed in sporten, maar als het op leren uit gaat of antwoorden dan haakt ze altijd in haar worden, ze is juist heel erg vrijgevig en houd ervan om met anderen te praten. Ookal word ze dom blondje genoemd ze is er altijd voor anderen. Natuurlijk houd ze wel van shoppen maar meestal als ze bij de kassa staat weet ze ook niet wat te doen.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: Sissy is de jongste samen met haar tweelingbroer Lance van 4 thuis, ze heeft 3 oudere broers Felix en Ryland Ze werd altijd op school gepest omdat ze altijd al wat 'Dommer' was dan de anderen en soms deden Felix en Ryland mee met de pesterijen. Sissy kwam daardoor in de problemen op school en heeft uit woede omdat niemand haar hielp de Directeur neer geslagen. Maar daar hielt het niet bij op, later heeft ze bij gym ook nog haar broers terug gepakt en Ryland en Felix allebij hun been gebroken
    Hobby’s: Sissy houd van muziek, ze is erg in dansen en heeft natuurlijk een oog voor turnen
    Bijbaantje: Sissy ziet haar tweeling alleen maar bij haar bijbaantje, haar bijbaantje is samen met Lance dansles geven.

    Oeps, blijkbaar heeft iemand de beste vriendin al ingevuld... dan doe ik maar 'n ander.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mag ik de intelligente jongen en beste vriend van de mooiboy invullen?


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Rol: De nieuweling
    Volledige naam: Nina Marieke de Wit
    Bijnaam: Nina heeft niet echt een bijnaam. Soms noemen mensen haar wel eens Nien, als ze haar naam even snel willen afkorten, maar ze vindt Nien echt verschrikkelijk klinken, al zal ze dit niet tegen je zeggen. Ze heeft dus gewoon het liefste dat je haar Nina noemt.
    Leeftijd: Nina is 16 jaar, ze is geboren op 15 december 1995.
    Uiterlijk: Lucy Hale



    Nina ziet er uit als een heel gewoon meisje. Ze is ook een heel gewoon meisje. Ze heeft donkerbruin haar dat met een kleine slag over haar schouders heen hangt. Ze heeft een normaal, maar toch best bleek, gezicht, waar haar donkere wenkbrauwen wel een beetje opvallen. Ze heeft bruine ogen, die ze meestal alleen een beetje opmaakt met mascara, verder niet. Ze houdt niet zo heel erg van make-up. Al heeft ze zich wel al een aantal keren heel mooi proberen op te maken, maar uiteindelijk vond ze dat make-up haar toch niet echt stond. Dus met alleen een beetje mascara, is ze ook heel tevreden. Ze heeft rechte tanden, met dank aan de beugel die ze vroeger had. Ze heeft een normale lengte 1.68 meter en is niet te dik, niet te slank. Al is Nina wel heel onzeker over haar uiterlijk. Alleen durft ze geen risico te nemen om haar uiterlijk te veranderen. Ze is altijd al bang geweest voor de mening van andere over hoe ze eruit ziet. Dus ze probeert altijd een beetje te dragen wat iedereen draagt.
    Karakter: Nina is een lief, maar heel verlegen meisje. Al zou ze zichzelf zo niet beschrijven. Ze zou zichzelf eerder beschrijven als op haarzelf. Ze is een beetje een loner, en kan zich prima vermaken in haar eentje. Nina is een beetje een dromer en denkt vaak veel te veel na voordat ze ergens aan begint. Dat komt omdat ze geen verkeerde keuzes wilt maken. Ze is bang om nieuwe stappen te nemen, maar met een beetje hulp van iemand die ze vertrouwt probeert ze het dan toch. Nina denkt altijd terug aan haar verleden, ze blijft er zelfs soms té veel in hangen. Ze denkt vooral aan haar ouders. Hoewel Nina heel verlegen is, zal ze er echt wel voor je zijn, als je eenmaal vriendinnen bent, en ze zal dan ook echt wel voor je klaar staan. Het is soms moeilijk om goed contact te krijgen met Nina en mensen die haar vrienden willen zijn, zullen er ook wel wat voor moeten doen, omdat ze niet altijd een sociale Nina terugkrijgen. Maar als je dan eenmaal vrienden met haar bent, dan zit het wel goed met haar, en wordt ze wat meer open. Als je dan in de problemen zit zal ze je in alle mogelijkheden helpen die er maar zijn. Dan is ze opeens heel moedig, en denkt ze niet meer na. Dan zal ze er alles aan doen om je te helpen. Ze laat je niet zomaar achter en is dus een betrouwbare vriendin. Nina is ontzetten onzeker, waardoor ze heel zwak en zielig overkomt. Je kan aan Nina zien dat ze veel heeft meegemaakt. Als je bij Nina over haar ouders begint, dan breekt ze al helemaal van binnen. Ze kan erg slecht omgaan met haar verdriet. Daarom is Nina zo gesloten, ze vertrouwd erg weinig mensen en is heel schuw.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: De ouders van Nina zijn kortgeleden omgekomen bij een overval. Ze zouden samen friet gaan halen, terwijl Nina thuis bleef en de tafel zou dekken. Eenmaal in de friettent, werd die overvallen, maar alles liep uit de hand en de overvallers hebben om hun heen geschoten, met als gevolg een aantal doden. Zo ook allebei de ouders van Nina. Nina kon heel goed opschieten met haar ouders en is er nog altijd kapot van. De vader van Nina heeft vroeger ook altijd in een internaat gezeten. Daarom hebben de ouders van Nina ervoor gekozen dat als er ooit iets met ze zou gebeuren, dat Nina dan naar een internaat zou gaan. Ook al wil Nina dat helemaal niet. Maar ze heeft niks te willen, aangezien ze helemaal geen andere familie heeft.
    Hobby’s: Nina houdt heel erg veel van tekenen. Al sinds ze een kleine kleuter was heeft ze getekend, en dat is nooit meer opgehouden. Ze heeft zichzelf erg mooi leren tekenen door allemaal filmpjes op youtube te kijken. Ze tekent vooral gewoon anime zoals dit: Klik.
    Bijbaantje: Nina is op de hoogte van hoeveel geld ze krijgen in het internaat. Ze heeft van te voren al besloten om een baantje te zoeken in de buurt alleen heeft ze er nog geen gevonden. Het maakt haar niet zo veel uit wat voor baan, als het maar niet achter de kassa is.


    I knew you were trouble.

    wil je me waarschuwen als je begint?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Volledige naam: Frederik de Rooijenaar
    Bijnaam: Geen. Althans, niet dat hij weet.
    Leeftijd: 54
    Uiterijk:



    David Bradley
    Frederik ziet er vrij oud uit, terwijl hij nog wel fit is. De diepe lijnen in zijn gezicht laten hem er nog strenger uitzien dan hij werkelijk is. Hij heeft donkere ogen en dun, donkergrijs haar. Hij is niet erg klein, maar door zijn licht gebogen rug lijkt hij korter dan hij werkelijk is.
    Karakter: Frederik is een koude en afgezonderde man. Erg veel contact met de kinderen op het internaat heeft hij niet, en wanneer hij bij hoge uitzondering tegen ze spreekt, zijn het nooit een stelletje doelloze woorden. Hij is streng en erg slim, weet precies wat hij wilt en neemt verder geen moeite om een sociaal leven te ontwikkelen. Sterker nog; hij lijkt zich zoveel mogelijk van mensen af te willen sluiten. Dit alles heeft te maken met een moeilijke jeugd en autisme, waardoor hij vrij antisociaal geworden is. Daar praat hij echter met niemand over, gezien hij het allemaal heeft verdrongen en bovendien geen contact met mensen wilt maken. Waarom hij er ooit voor heeft gekozen een internaat te runnen, is voor iedereen dus ook een raadsel. Bovendien is Frederik nauwelijks in of rond het huis te vinden; hij zoekt veel liever de open natuur op, een bos of iets in die geest, waar hij alleen kan zijn met zijn gedachten. Als hij om bepaalde redenen dat niet kan doen voor een lange tijd, wordt hij knorrig, snauwerig en heel prikkelbaar. Doordat men hem heel slecht kan inschatten en hij soms onvoorspelbaar is, wordt hij 'eng' gevonden. Mensen houden er nou eenmaal van om te weten wie er voor hen staan, en aangezien Frederik heel lastig in één hokje te proppen is, hebben de meesten daarom maar besloten om hem als een griezel te beschrijven.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: Hij runt het. Niemand weet waarom.
    Hobby’s: Wandelen. Hij houdt ervan om weg te gaan van het huis, aangezien hij de plek verschrikkelijk vindt, en bovendien biedt de natuur hem de zekerheid dat hij geen mensen onder ogen zal moeten komen.
    Bijbaantje: Geen.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 21:45 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.


    Rol: De intelligente jongen.
    Volledige naam: Daniel Bastiaan Molenaar
    Bijnaam: Daniel wordt door iedereen Dan genoemd, als afkorting van zijn naam. Sterker nog, Dan stelt zichzelf ook altijd voor met zijn bijnaam.
    Leeftijd: Dan is 17 jaar en geboren op 10 september.
    Uiterlijk:


    Dan heeft donkerbruine krullen en prachtige chocolade bruine ogen die altijd een twinkeling in zich mee dragen. Vaak laat hij een paar stoppels op zijn hoekvormige kin staan, wat hem zeker een paar jaar ouder laat lijken dan hij werkelijk is. Qua kledingstijl is vaak niet veel bijzonders. Simpele shirts op een leuke spijkerbroek of chino en in de winter draagt hij graag truien, vesten en pullovers.
    Penn Badgley
    Karakter: Dan wordt vaak beschreven als een gevoelige jongen. Hij begrijpt onderliggende emoties en problemen en wordt dan ook vaak als een praatpaal beschouwd en als iemand waar je goed advies kunt halen.
    Verder heeft Dan ook een doortastend vermogen. Dit wil zeggen dat hij veel doorzettingsvermogen heeft, ontzettend ijverig is in zijn werk en hij zal altijd werken met een bepaalde zorgvuldigheid. Dan is slim en wijs. Hij heeft een brein die ontzettend veel informatie kan opnemen en hij zal altijd hard werken voor school.
    Daarbij ziet Dan ook altijd overal het goede van in. Hij windt zich daarom niet op over kleine tegenslagen en hij raakt niet verdwaald in de wirwar van het leven. Hij houdt voor ogen wat er voor hem het meeste toe doet en hij is in staat ook anderen te helpen bij het vinden van richting en betekenis.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: De simpele reden van het verblijf van Dan in het internaat is, is dat zijn ouders niet genoeg geld hebben om hem goed op te voeden. Zijn ouders zijn namelijk gescheiden en Dan woont samen met zijn 14-jarige zusje, Julia, bij zijn vader. Een man die vroeger muzikant was en nu nog teert op het beetje van wat hij nog over heeft. Hij heeft lang gespaart om Dan naar een internaat te sturen omdat hij zeker weet dat zijn zoon daar goed gevoed zal worden en voldoende scholing krijgt. Dan's moeder is toen Dan en Julia nog jong waren, er vandoor gegaan met een rijke advocaat. Dan is heel close met zijn zusje en is overprotectief over haar.
    Hobby’s: Dan is erg van de poezie en schrijft zelf ook graag gedichten. Daarbij is zijn gedachtengang een groot verhaal en houdt hij ook erg van schrijven. Later zou Dan dan ook graag bij de krant of bij een tijdschrift werken als journalist.
    Bijbaantje: Dan werkt, heel toepasselijk, als verkoper in een klein boekenwinkeltje wat tegelijkertijd ook een bibliotheek is en een koffiehuisje waar je de lekkerste koffie kunt krijgen. Bovendien houdt Dan ontzettend van koffie en zet zelf dan ook sterke zwarte koffie, zoals hij het drinkt.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 19:40 ]


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Dit lijkt op het huis Anubis hahahah.
    De huismoeder van het huis (Een vrouw van rond de 40 die het huishouden doet) ga ik invullen!


    where would I be, if you didn't believe?

    Volledige naam: Roos Olivia Janssen.
    Bijnaam: Roosje. (Door de bewoners van het internaat)
    Leeftijd: 41.
    Uiterijk:



    Roos is een doorsnee vrouw. Ze heeft donkerblond haar, dat heel stijl tot aan haar schouders komt. Roos heeft een bleke huid, met een smal gezicht. Ze heeft lichtblauwe ogen, waar meestal alleen maar haar witte oogschaduw op zit. Ze doet nooit veel make-up op, want door al het harde werk, en het afwassen heeft het toch geen nut. Haar lengte is ongeveer 1.74m, en haar gewicht is normaal, maar wel naar de mollige kant. Haar kledingstijl is simpel. Jeans en een wit shirt, en het is goed.
    Michelle Pfeiffer.
    Karakter: Roos is een gezellige vrouw, met een tikkeltje een grote mond. Ze geeft graag haar mening. Die heeft ze dan ook echt overal over. Het maakt haar niet zoveel uit of haar mening nu gevraagd wordt of niet. Roos is een dromer. Ze droomt graag over een betere wereld. Of over hoe het later zal zijn. Toch is ze ook realistisch. Ze weet wel dat niet al dromen zullen uitkomen. Wel hoopt ze er uit te halen wat er in zit. Dat is iets wat ze altijd al heeft gedaan. Ook is ze vrijdenkend en dat ze veel van de wereld zien. Het woord raar vind Roos stom. Haar meest gezegde zin is : 'Het is niet raar, het is anders.' Dit probeert ze de mensen in het internaat ook aan te leren. Ze moeten zichzelf leren zijn. Roos is diep in haar hart helemaal dol op de inwoners van het internaat. Ze kon zelf geen kinderen krijgen dus ze beschouwt de inwoners als haar kinderen.
    Reden waarom hij/zij in een internaat zit: Ze is de huisvrouw van het internaat, maar woont daar niet. Ze woont in het nabije dorp, waar ook de school van de kinderen ligt.
    Hobby’s: Van maandag tot zaterdag poetst en kookt Roos in het internaat. Op zondag is ze vrij en doet ze leuke dingen met haar man, zoals fietsen, naar terrasjes en cakejes bakken met de buurmeisjes.
    Bijbaantje: -

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 20:52 ]


    where would I be, if you didn't believe?

    Oeh, ik had geen idee dat er meteen al zoveel reactie's zouden zijn. Hier ben ik echt blij mee, bedankt! :'D


    Tell me about it, stud.

    Beliebery schreef:
    Dit lijkt op het huis Anubis hahahah.
    De huismoeder van het huis (Een vrouw van rond de 40 die het huishouden doet) ga ik invullen!


    Haha, daar ben ik ook losjes door geïnspireerd.
    Maar dan alleen de basis, niet het verhaal haha.


    Tell me about it, stud.