• Ik vroeg me af hoe jullie kijken naar automutilatie, het liefste wil ik niet horen 'dat is voor emo's' of 'voor mensen met een groot aandachttekort' ik wil écht jullie kijk erop weten, met volle details please (:
    En wat zouden jullie doen als je littekens/krassen bij iemand zag?


    *Automutilatie is een verzamelwoord voor zelfverminkking.Dit kan varieëren van in je lichaam snijden, jezelf branden, haren uittrekken, slaan en schoppen, maar zelfs botten breken en ledematen afsnijden. De laatste vormen zijn in zo'n hoog stadium dat ze maar weinig voorkomen.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Ik vind snijden wel ver gaan, maar eerlijk gezegd doe ik er zelf ook een beetje aan. Ik had vroeger talgbultjes op mijn armen en die ging ik dan uitknijpen, ik doe het nog steeds als ik me verveel en er komen lelijke littekens van. Dat vind ik wel spijtig en ik weet dat ik moet stoppen, maar toch.


    Not all those who wander are lost.

    Ik vind dat het een oplossing is voor mensen die geen andere opties meer zien. Problemen waarmee ze bij niemand terechtkunnen, proberen ze te vergeten door automutilatie.
    Het is natuurlijk niet oké, maar ik vind niet dat het "gestoord" is of zo, simpelweg omdat dat hun manier van omgaan met problemen is.
    Vaak beginnen mensen ook pas met zelfverminking als ze écht radeloos zijn, niet zomaar "om eens uit te proberen". Je eigen lichaam voor de eerste keer beschadigen vraagt veel moed en kan moeilijk zijn, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat je gewoon eens een mes in je huid zet als je je gewoon eens één avond minder goed voelt.

    Als ik littekens of krassen bij iemand zag, zou ik rechtuit vragen of die persoon zichzelf verminkt. De meeste mensen vertrouwen mij heel snel (terecht) en zullen dan - hoop en denk ik - toch wel eerlijk tegen me zijn. Ik heb verschillende kennissen die zichzelf automutileren en dus ken ik de smoesjes die ze verzinnen, waardoor ik die natuurlijk niet geloof.
    Wat ik verder zou doen als ze het toegeven, kan ik niet echt precies zeggen. Dat hangt er vanaf of die persoon er klaar voor is om ermee te stoppen, of niet. Als dat niet zo is, heeft het ook geen nut om te proberen.

    Ik zou alleszins duidelijk maken dat ik er altijd zal zijn voor die persoon en natuurlijk proberen om hem/haar te helpen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik vind het jammer dat mensen zichzelf zoiets aan moeten doen, omdat dat het enige is wat hen 'beter' kan laten voelen.


    everything, in time

    Progeny schreef:
    Ik vind het jammer dat mensen zichzelf zoiets aan moeten doen, omdat dat het enige is wat hen 'beter' kan laten voelen.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Progeny schreef:
    Ik vind het jammer dat mensen zichzelf zoiets aan moeten doen, omdat dat het enige is wat hen 'beter' kan laten voelen.


    Happiness is a form of courage.

    Ja, ik weet eigenlijk niet wat ik hierop moet antwoorden. Ikzelf heb het ook gedaan, en nu ik elke dag de littekens op mijn linkerarm zie, is het 't gewoon niet waard geweest. Maar toentertijd zag ik geen andere oplossing.


    To infinity and beyond •

    Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Ik heb het zelf 2 jaar gedaan, en als ik nu naar mijn littekens kijk dan ja, dan geef ik daar niet echt om. Maar toen was het echt een oplossing.