• Weinig tijd, lang verhaal, ik maakt verhaal kort:

Ik voel me thuis niet fijn. Echt een reden heeft het niet. Ik voel me gewoon neit fijn thuis. Mijn moeder en haar vriend luisteren niet naar mij, ze onderschatten me en gaan een discussie uit de weg, of als ik mijn gleijk weet te behalen krijg ik als reactie: 'ik begrijp je wel/je hebt gelijk, maar we doen het toch op onze manier'. Letterlijk. Het geeft me een gevoel van onmacht omdat ik wéét dat ik veel kan en weet maar ze geven me de kans neit er gebruik van te maken, met veel tegenzin en er van overtuigd dat het toch niet zou werken aangezien ze neit naar me luisteren heb ik het er met ze over gehad, ik heb in tranen voor ze gestaan, en ik heb mijn gelijk gekregen, ze begrepen me niet, ze luisterden neit en er is niets mee gedaan.

Ik doe ook heelrg mijn best zo min mogelijk thuis te zijn, ik "woon" als het waren bij mijn vriend, het is nog net geen tweede huis zovaak dat ik er kom. Ik word daar echt betrokken in de familie, behandeld als hun 4e kind zegmaar. Die familie heeft ook behoorlijk wat probleempjes en ik doe dan ook mijn best ze ermee te helpen, etc. Maar als er iemand bij mij is blijk ik uit te stralen dat ik me niet thuis voel en dat trekken anderen zich ook aan. Mijn vriend gaf ook toe liever neit te vaak bij mij thuis te zijn omdat hij zich daar absoluut niet thuis voelt, en dat begrijp ik ontzettend.

Mijn stiefvader kwam laatst ook op het idee om tegen mijn moeder te zeggen dat hij vermoed dat ik zooi over hem naar mijn vriend heb zitten liegen omdat hij zich zogenaamd raar gedroeg naar hem. Hij heeft hem maar 3 keer gezien en iedere keer was het niet meer dan hoi en doei omdat we steeds boven op mijn kamer zaten.

Mijn moeder daar kan ik het vrij goed mee vinden maar ook zij luisterd nooit. Ik voel me behoorlijk ongewenst en absoluut niet thuis hier en toen ik het helemaal overstuur vertelde werd er niet geluisterd. Ik voel me gewoon minderwaardig door het daagelijks leven heen door hoe ik me thuis voel, het zit me héélerg dwars, maakt me overgevoelig, angstig, etc. Maar die onmacht die ze me meegeven maakt dat ik niet kan nadenken over een oplossing gezien alles hopeloos lijkt, alsof ik geen aandeel heb in deze wereld. Toen ik met ze praatte stelde ik me aan, ik kreeg zelfs nog net geen straf omdat ik mijn gevoelens uitte. En nee de familie van mijn vriend, overige familie en school kunnen me er niet mee helpen ieder om specifieke redenen.

Let it come and let it be

Assassin schreef:
    Oh vreselijk hé, die pubertijd?

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

xlufjoetoexx schreef:
    (...)

Oh vreselijk hé, die spelfouten?
    Het is puberteit, niet -tijd.

Oh vreselijk hé, die betweters?
    Check your facts, het mag beide.

Your make-up is terrible

Assassin schreef:
    (...)

Oh vreselijk hé, die betweters?
    Check your facts, het mag beide.

Pubertijd betekent wel iets anders dan puberteit, dus op zich heeft ze wel gelijk.

I am an idiot, I move.

Alakay schreef:
    (...)
    Pubertijd betekent wel iets anders dan puberteit, dus op zich heeft ze wel gelijk.

Misschien moet je dit eens lezen. Dan klopt het gebruik van die spelling gewoon zoals ik hem gebruikt heb.

Your make-up is terrible

Alakay schreef:
    (...)

Zij bedoelde de tijd dat je een puber bent, niet het proces zelf.

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Hou op over puberteit. Ik vind het ontzettend naar voor je en begrijp volkomen dat je je niet thuis voelt in je eigen huis.. Geen idee of het helpt, maar misschien kun je eens alleen met je moeder praten, want het kan soms zijn dat een partner de ander beïnvloed. Maar misschien is dat ook wel helemaal niet het geval..
    Als het een blijvend iets is en niemand kan je er echt mee helpen, dan kun je niet veel meer doen dan het accepteren.. Ook al zal dat pijnlijk zijn. Wees zo veel mogelijk bij je vriend en praat er over.
    Veel sterkte.

You are beautiful, you are love.

Het is naar en I know the feeling. Het gaat vanzelf wel weer beter, dat hoop ik écht voor je. Heel veel sterkte (:

26 - 02 - '16

Ik ben bijna negentien en ik voel me nog steeds onbegrepen door mijn moeder. :')
    Ik weet waar je doorheen gaat, ik heb ook vaak ruzie met mijn moeder over dat ze zich niet met alles moet bemoeien. True, de ruzies zijn veranderd naarmate ik ouder werd, maar het betekent niet dat je alles aan de puberteit kan wijten. Anyway, veel succes ermee Sevda! Ik weet hoe je je voelt, ook al ben ik geen (echte) puber meer. (:

"Well, well. Look who we've got here!"

Wow, there are so many nazis in here I could be sent to a freaking camp any moment.
    Aight, maar even serieus: I get how you feel. Ik zit in een net iets andere situatie dan jij, maar ik heb zeer waarschijnlijk hetzelfde gevoel. Ik zou willen dat ik de oplossing had voor je, maar ik heb nog geen oplossing voor mezelf kunnen vinden. Mijn moeder en ik zijn twee complete vreemden voor elkaar geworden in een half jaar. Ik spreek zo goed als nooit met haar, zoek afleiding in vrienden en familie, mensen die wel warm, vriendelijk en open zijn. Het is geen remedie, maar een uitvlucht.

No growth of the heart is ever a waste

Assassin schreef:
    (...)

Misschien moet je dit eens lezen. Dan klopt het gebruik van die spelling gewoon zoals ik hem gebruikt heb.

Dat is exact het stuk dat ik gelezen heb.

Maar ontopic: ik ken het gevoel meid en weet inmiddels ook dat het bij mij niets met de puberteit te maken had. Ik heb het kunnen oplossen door te praten met mijn ouders en een psycholoog. Alleen aan dat advies heb jij zo te horen weinig. Heel veel sterkte gewenst and it does get better.

I am an idiot, I move.

Occhi schreef:
    (...)

Ze zegt toch zelf dat ze dat niet heeft gezegd. Maar op een gegeven moment verliest iedereen wel eens zijn of haar geduld.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat als ze zo'n topic opent, ze word aangevallen op wat ze in een ander topic heeft gezegd. Ze moest even haar ei kwijt en wilde wat steun. Als je het oneens met haar bent met wat ze heeft gezegd in een ander topic, ga dan in dat topic zeggen wat je hebt te zeggen. Want eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk irritant.

Ik legde iets uit aan iemand anders, word ik door haar aangevallen. Daar reageer ik weer op. That's all. Leer lezen, want dit kon je precies nalezen. Dit vind ik nou behoorlijk irritant.

"She was fury, she was wrath, she was vengeance."

Sting schreef:
    (...)
    Ik legde iets uit aan iemand anders, word ik door haar aangevallen. Daar reageer ik weer op. That's all. Leer lezen, want dit kon je precies nalezen. Dit vind ik nou behoorlijk irritant.

Ik kan lezen, hoe moet ik anders al die dingen die zijn geschreven begrijpen? En wat ik las is dat jij vrolijk door gaat met haar aanvallen terwijl ze heeft uit gelegd waarom ze zo reageerde in het andere topic. Dus ik hoef het niet na te lezen want ik heb het goed gelezen.

Physics is awesome

Occhi schreef:
    (...)

Ik kan lezen, hoe moet ik anders al die dingen die zijn geschreven begrijpen? En wat ik las is dat jij vrolijk door gaat met haar aanvallen terwijl ze heeft uit gelegd waarom ze zo reageerde in het andere topic. Dus ik hoef het niet na te lezen want ik heb het goed gelezen.

Nou kijk, ik legde iets uit aan iemand anders, ja? Dat was geen 'aanval' op wat ze had gezegd. Dat zij erop reageert, oké, dat is haar recht. Maar dat ik weer daarop reageer is ook mijn recht.
    Wat jij zegt is dat ik uit het niets haar onredelijk aanval. Misschien was ik gisteren wel een beetje pissig en had ik niet zo fel moeten reageren, maar ik had dat andere topic nog wat te duidelijk voor ogen. Maar wat jij eerder beweerde klopt niet. Ik legde wat uit, en daarvan komen andere dingen.

Sting schreef:
    (...)
    Nou kijk, ik legde iets uit aan iemand anders, ja? Dat was geen 'aanval' op wat ze had gezegd. Dat zij erop reageert, oké, dat is haar recht. Maar dat ik weer daarop reageer is ook mijn recht.
    Wat jij zegt is dat ik uit het niets haar onredelijk aanval. Misschien was ik gisteren wel een beetje pissig en had ik niet zo fel moeten reageren, maar ik had dat andere topic nog wat te duidelijk voor ogen. Maar wat jij eerder beweerde klopt niet. Ik legde wat uit, en daarvan komen andere dingen.

Sowieso vind ik dat je niet in een topic moet gaan beginnen over een ander topic. Je had het diegene ook kunnen uitleggen in een pb of een gb. Maar dat is mijn mening. En ik wil ook niet zeggen, dat ik dat nooit doe maar goed.

Physics is awesome

Occhi schreef:
    (...)

Sowieso vind ik dat je niet in een topic moet gaan beginnen over een ander topic. Je had het diegene ook kunnen uitleggen in een pb of een gb. Maar dat is mijn mening. En ik wil ook niet zeggen, dat ik dat nooit doe maar goed.

Had gekund, niet gedaan.