• Ik heb geen idee of er hier al een topic van bestaat dus word niet boos -w-"
    Maar goed. Voldie's naam is taboe in boek zeven right? Daarom konden ze hun vinden bij dat cafe ding.
    Maar Harry gebruikten zijn naam vaker maar toen gebeurde er niks...?
    En daarna weer wel...
    Sorry dit is vaag maar het viel me op en het klopt gewoon niet xD


    I'm not short D: I just live in a big world

    Op een gegeven moment werd er volgens mij een vloek/spreuk over die naam uit gesproken zodat ze mensen die Voldemort zeiden makkelijk konden op sporen.


    Physics is awesome

    Er wordt later pas zo'n spreuk over Voldemorts naam uitgesproken. In de eerste boeken was dat nog niet zo, daarom konden ze het toen wel nog gewoon zeggen. Na de oorlog zijn alle dooddoeners en slechteriken natuurlijk verslagen, dus kunnen ze de naam ook gewoon weer gebruiken. Die bezwering (of wat het ook was) had ook een naam, maar ik weet nu niet meer precies wat dat was.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nee dat bedoel ik niet
    Ik bedoel het in boek 7 zelf :l


    I'm not short D: I just live in a big world

    Oh nee, op een gegeven moment sprak iedereen zijn naam uit en Harry was al in zijn buurt, dat het irritant werd haha.


    SLOAN.

    Puan schreef:
    Nee dat bedoel ik niet
    Ik bedoel het in boek 7 zelf :l


    Maar daar heb ik het toch over? Dooddoeners hadden een "taboo curse" (ik heb het opgezocht, maar ik weet niet precies wat de Nederlandse naam is) over de naam Voldemort uitgesproken. Daardoor werden er iedere keer dat iemand die naam gebruikte dooddoeners, Ministry medewerkers of "snatchers" geroepen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja en ik bedoelde Harry zegt zijn naam veel vaker maar dan gebeurd er niks eh?


    I'm not short D: I just live in a big world

    Puan schreef:
    Ja en ik bedoelde Harry zegt zijn naam veel vaker maar dan gebeurd er niks eh?


    Want dat is de vloek nog niet actief.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Want dat is de vloek nog niet actief.



    Maar in het begin wel als ze in het cafe ding zitten ono?


    I'm not short D: I just live in a big world

    Puan schreef:
    (...)


    Maar in het begin wel als ze in het cafe ding zitten ono?


    Ze heeft het over boek 7. In boek 7, als voldemort al aan de macht is, zegt ie meerdere keren voldemort. hoofdstuk 3, bladzijde 27 bijvoorbeeld (daar vond ik het) maar komt er niet gelijk iemand aanrennen om hem in zijn oog te prikken.


    quidquid excusatio prandium pro

    Het kan toch zijn dat ze die spreuk pas hebben toe gepast als ze het ministerie hebben overgenomen?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dit staat er hierover op de HP wiki: "After the coup at the Ministry in 1997, the Taboo curse was placed on the name "Voldemort"; speaking the name would summon Death Eaters, Ministry officials, or Snatchers via Apparition. This was used to find those who opposed Voldemort's rule, as only they would dare speak the name. This was how Harry, Ron and Hermione were found at Tottenham Court Road and before being brought to Malfoy Manor. Also, Kingsley Shacklebolt barely escaped Death Eaters when he spoke it. The taboo also caused the trio to be captured temporarily and brought to Malfoy Manor."

    Maar je bedoelt dus dat ze eerst een keer erdoor worden opgemerkt, dan niet, en dan weer wel? Ik weet niet precies hoe dat dan zit, maar misschien werkt het niet altijd. Ik bedoel, ik kan me best voorstellen dat de naam zeker in het begin nog vrij regelmatig wordt gebruikt, zelfs al zeggen niet veel mensen het, en dat er daarom niet voldoende mensen zijn om echt op iedere melding te reageren...


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Dit staat er hierover op de HP wiki: "After the coup at the Ministry in 1997, the Taboo curse was placed on the name "Voldemort"; speaking the name would summon Death Eaters, Ministry officials, or Snatchers via Apparition. This was used to find those who opposed Voldemort's rule, as only they would dare speak the name. This was how Harry, Ron and Hermione were found at Tottenham Court Road


    and before being brought to Malfoy Manor. Also, Kingsley Shacklebolt barely escaped Death Eaters when he spoke it. The taboo also caused the trio to be captured temporarily and brought to Malfoy Manor."

    Maar je bedoelt dus dat ze eerst een keer erdoor worden opgemerkt, dan niet, en dan weer wel? Ik weet niet precies hoe dat dan zit, maar misschien werkt het niet altijd. Ik bedoel, ik kan me best voorstellen dat de naam zeker in het begin nog vrij regelmatig wordt gebruikt, zelfs al zeggen niet veel mensen het, en dat er daarom niet voldoende mensen zijn om echt op iedere melding te reageren...


    Dat zal het wel zijn dan ^^"


    I'm not short D: I just live in a big world