• Hoi!
    Ik zag gisteren op ÉÉN een reportage over de bijna-dood ervaringen. Sommige mensen beweren dat als je dood gaat een licht ziet. En dat er een hand je terug duwt als je wordt gereanimeerd. Wie gelooft hierin? En geloven jullie in het leven na de dood? Ik weet eigenlijk niet zo goed...
    En ik jullie mening wel eens weten.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik geloof daar wel in. Vorige zomer heeft mijn moeder een bijna-dood ervaring gehad en ze vertelde me dat ze eigenlijk gewoon een droom had, waarin ze in een klassieke, Franse ruimte uit de Rennaisance-tijd (spel je dat zo) liep, onder begeleiding van prachtige muziek. In die ruimte waren allemaal overleden mensen die haar begroetten (zelfs mensen waar ze al een hele tijd niet meer over na had gedacht, uit haar jeugd en zo), maar toen ze over wilde steken kwam er een man met letterlijk zo'n klipbord, die kwam vertellen: "Nee, dat is nog te vroeg. Terug jij." En toen werd ze wakker op de IC, bleek dat een bloedprop naar haar hart was geschoten en dat ze ene paar minuten dood was geweest.
    Ik heb het zelf natuurlijk niet meegemaakt, maar ik weet dat mijn moeder dat soort dingen niet verzint. Ik geloof er dus wel in. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik geloof daar wel in. Vorige zomer heeft mijn moeder een bijna-dood ervaring gehad en ze vertelde me dat ze eigenlijk gewoon een droom had, waarin ze in een klassieke, Franse ruimte uit de Rennaisance-tijd (spel je dat zo) liep, onder begeleiding van prachtige muziek. In die ruimte waren allemaal overleden mensen die haar begroetten (zelfs mensen waar ze al een hele tijd niet meer over na had gedacht, uit haar jeugd en zo), maar toen ze over wilde steken kwam er een man met letterlijk zo'n klipbord, die kwam vertellen: "Nee, dat is nog te vroeg. Terug jij." En toen werd ze wakker op de IC, bleek dat een bloedprop naar haar hart was geschoten en dat ze ene paar minuten dood was geweest.
    Ik heb het zelf natuurlijk niet meegemaakt, maar ik weet dat mijn moeder dat soort dingen niet verzint. Ik geloof er dus wel in. :Y)


    dat is een hele interessante verhaal hoor.
    bedankt voor het delen.
    (flower)


    -

    Ik geloof wel dat je licht ziet, maar een hand die je terug duwt lijkt me sterk.
    En aangezien ik aardig boeddhistisch ben opgevoed geloof ik wel in leven na de dood. (:


    You are beautiful, you are love.

    Perdu schreef:
    (...)
    Ik ben niet bang voor de dood, ik ben bang voor het verdriet dat ik mijn dierbaren zal aandoen als ik doodga...


    Ik bedoel ook niet dat iedereen die gelooft in leven na de dood, bang is voor de dood. (:
    Maar ik denk dat sommige ideeën er over wel vanuit dat punt kunnen ontstaan.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 17:35 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Er was ooit iemand die ik kende die een hartaanval had, maar hij leeft nog. Mensen die vroegen aan 'm wat hij zag want hij was even echt "dood". Hij zei iets over een fel, wit licht, maar toen was 'ie weer terug. :')
    Maar hij maakt vaker grappen, dus we zullen het nooit weten.

    Ik zelf geloof wel in leven na de dood, ik ben Christelijk opgevoed. :D


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    Iedereen die het niet gelooft; ga maar eens het.boek Eindeloos Bewustzijn lezen. :3
    Ik heb het zelf niet gelezen, maar wel veel van mijn moeder gehoord. :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Laten we zeggen dat de meningen verdeeld zijn. (:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Rosings schreef:
    Ik geloof er niet in. Dood is dood.


    26 - 02 - '16

    Ik weet het niet goed. Ben er de laatste tijd wel veel mee bezig omdat de vader van een goede vriendin is overleden (heel onverwacht) en er twee mensen die veel voor me betekenen op sterven liggen.

    Wat er precies is weet ik niet, maar ik geloof wel dat overledenen op een bepaalde manier tekens kunnen geven aan mensen op aarde. Ik heb het gevoel dat ik regelmatig contact heb met overledenen, vooral met mijn oma die overleed toen ik 2,5 jaar was. Zij verschijnt soms als een blauwe gloed in de hoek van een kamer en dan weet ik dat ze over me waakt.
    Toen mijn opa vorig jaar net een week of twee overleden was deed mijn zusje haar vormsel. In de kerk heeft er ongeveer 10 minuten een witte vlinder rond gevlogen. Om haar heen, op haar schouder en op haar kaars, waarna het weer weg vloog. Ik geloof wel dat dit een teken van mijn opa was.

    Daarnaast krijg ik ook wel eens informatie door. Ik weet bijvoorbeeld vaak al dat mensen zwanger zijn, voordat ze het zelf weten. Of wanneer iemand geboren wordt, wat het geslacht is en hoe het zal gaan heten. Ook voelde ik op de dag dat mijn opa overleed al in de ochtend aan dat het zijn laatste dag zou zijn, hij overleed die avond. Hetzelfde had ik met de opa van een vriendin. Al wist ik daarvan al 3-4 dagen van te voren wanneer hij zou overlijden.

    Mijn vriendinnen zijn hierin niet geïnteresseerd of geloven mij niet. Ze denken dat ik iets gok en toevallig goed gok, omdat het zo voorspelbaar is wat er gaat gebeuren. Voor mij gebeurt het te vaak om toeval te zijn. Wat denken jullie?