• Hoi!
    Ik zag gisteren op ÉÉN een reportage over de bijna-dood ervaringen. Sommige mensen beweren dat als je dood gaat een licht ziet. En dat er een hand je terug duwt als je wordt gereanimeerd. Wie gelooft hierin? En geloven jullie in het leven na de dood? Ik weet eigenlijk niet zo goed...
    En ik jullie mening wel eens weten.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Nee daar geloof ik niet in. In leven na de dood ook niet echt, ik geloof dat je naar de hemel gaat. Maar niet in de zin van dat god daar is en blabla. :Y)


    -

    Meteoroid schreef:
    Ik weet het eigenlijk echt niet.
    Ik kan me niet echt inbeelden dat als je sterft, er gewoon niks meer is. Het voelt zo onnatuurlijk om niks te zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Meteoroid schreef:
    Ik weet het eigenlijk echt niet.
    Ik kan me niet echt inbeelden dat als je sterft, er gewoon niks meer is. Het voelt zo onnatuurlijk om niks te zijn.

    Rosings schreef:
    Ik geloof er niet in. Dood is dood.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik geloofde eerst wel veel in de hemel maar nou begin ik eindelijk logisch na te denken.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Meh, als je dood bent ben je dood. Dan besta je niet meer. MAar dat is voor sommigen moeilijk te accepteren. Vandaar ook dat de populairste geloven een aangenaam leven na de dood beloven (tenzij je in een ander geloof gelooft, natuurlijk!)


    quidquid excusatio prandium pro

    Dit is me te diepzinnig, maar ik kom wel nog even aankloppen aan je deur als ik eenmaal dood ben.

    Boeie, zie wel of dr wat is of niet als ik dood ga. Zal me overigens niks verbazen als dr gewoon niks is.

    Dat er iets is ná de dood is zeker. Hoe verklaar je anders al die verhalen van Derek Ogilvie, Char etc. Ik geloof in de Hemel, dus ja ik geloof er in. Maar bijna dood ervaringen ook wel.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Authentic schreef:
    Dat er iets is ná de dood is zeker. Hoe verklaar je anders al die verhalen van Derek Ogilvie, Char etc. Ik geloof in de Hemel, dus ja ik geloof er in. Maar bijna dood ervaringen ook wel.

    Derek en Char vind ik bullshit (':


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ik geloof er niet in.
    Gedachten over een leven na dit, zijn niet meer dan menselijke verzinsels of hersenspinsels die dienen om zichzelf gerust te stellen.
    Men is nu eenmaal bang van het onbekende en de dood.
    Volgens mij is er na de dood is er niets.
    Net als dat er voor de geboorte ook niets was.
    Met die verhalen blijf ik ook kritisch. Niemand die weet hoe betrouwbaar ze zijn. De mens weet trouwens ook nog niet alles. Voor hetzelfde geld is er gewoon een wetenschappelijke verklaring voor (alleen moet die misschien nog ontdekt worden)
    Ik ben het er wel mee eens dat er zich van alles af kan spelen in de menselijke geest voordat men sterft.
    Maar dan is men nog niet dood, dan leeft men nog.
    Ik geloof niet na leven na de dood. Ik denk dat de wetenschap enkele psychische en medische dingen gewoon nog niet kan verklaren.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    er moet iets zijn na het dood, hemel of incarnatie.


    -

    Ik vind het raar om me voor te stellen dat er helemaal niets is na de dood, maar toch geloof ik er in.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Histoire schreef:
    Ik geloof er niet in.
    Gedachten over een leven na dit, zijn niet meer dan menselijke verzinsels of hersenspinsels die dienen om zichzelf gerust te stellen.
    Men is nu eenmaal bang van het onbekende en de dood.
    Volgens mij is er na de dood is er niets.
    Net als dat er voor de geboorte ook niets was.
    Met die verhalen blijf ik ook kritisch. Niemand die weet hoe betrouwbaar ze zijn. De mens weet trouwens ook nog niet alles. Voor hetzelfde geld is er gewoon een wetenschappelijke verklaring voor (alleen moet die misschien nog ontdekt worden)
    Ik ben het er wel mee eens dat er zich van alles af kan spelen in de menselijke geest voordat men sterft.
    Maar dan is men nog niet dood, dan leeft men nog.
    Ik geloof niet na leven na de dood. Ik denk dat de wetenschap enkele psychische en medische dingen gewoon nog niet kan verklaren.

    Ik ben niet bang voor de dood, ik ben bang voor het verdriet dat ik mijn dierbaren zal aandoen als ik doodga...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Meteoroid schreef:
    Ik weet het eigenlijk echt niet.
    Ik kan me niet echt inbeelden dat als je sterft, er gewoon niks meer is. Het voelt zo onnatuurlijk om niks te zijn.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.