• Hoi!
    Ik zag gisteren op ÉÉN een reportage over de bijna-dood ervaringen. Sommige mensen beweren dat als je dood gaat een licht ziet. En dat er een hand je terug duwt als je wordt gereanimeerd. Wie gelooft hierin? En geloven jullie in het leven na de dood? Ik weet eigenlijk niet zo goed...
    En ik jullie mening wel eens weten.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik weet het eigenlijk echt niet.
    Ik kan me niet echt inbeelden dat als je sterft, er gewoon niks meer is. Het voelt zo onnatuurlijk om niks te zijn.

    Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.
    Ik denk niet dat er leven na de dood is, maar in die bijna-dood ervaringen geloof ik dan wel, want als je bijna-dood bent, ben je nog niet dood en kan je geest nog altijd dingen inbeelden.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 14:01 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Hm ik heb het er vaker met mijn moeder over dat is wel fijn. Ik geloof dat er wel iets is. En dat er geen Hel is. Maar wel een Hemel. Maar ik denk wel dat je een licht ziet als je bijna dood gaat. Maar ik ben nog nooit bijna dood geweest dus weet het niet(A)


    Happiness is a form of courage.

    Ik geloof er niet in. Dood is dood.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik zie het wel als ik ooit een keer dood gaat :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik hoopte altijd dat er leven na de dood is. Want je 'gedachten' moeten toch ook ergens blijven? Maar dat kan gewoon niet.

    Als je flauwvalt (o.i.d.) dan ben je ook gewoon 'weg' of wanneer je gewoon je bewustzijn verliest met iets; dat zegt het al. Je verliest je bewustzijn dus en ik denk dat als je dood bent, je gewoon echt weg bent.

    Ik zag een reportage over een vrouw die zelfmoord had proberen plegen en toen enkele minuten dood was geweest, maar het overleefd had. Ze verklaarde dat ze in de hel geweest was en beschreef hoe ze in een zee van mensen stond die het allemaal uitriepen van de pijn. Hierdoor geloof ik nog minder in leven na de dood(cat)


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ik geloof daar niet in.

    Ik vind het een raar idee dat je helemaal foetsie bent als je dood gaat, dus ik geloof wel dat er íets is na de dood, maar ik weet niet wat.
    Mijn vader heeft een bijna-dood ervaring gehad. Hij is gereanimeerd en zegt zelf dat hij niks bijzonders heeft gezien. Dus ik geloof ook niet echt in een wit licht of je hele leven dat voorbij vliegt.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Rosings schreef:
    Ik geloof er niet in. Dood is dood.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Strider schreef:
    Ik hoopte altijd dat er leven na de dood is. Want je 'gedachten' moeten toch ook ergens blijven? Maar dat kan gewoon niet.

    Als je flauwvalt (o.i.d.) dan ben je ook gewoon 'weg' of wanneer je gewoon je bewustzijn verliest met iets; dat zegt het al. Je verliest je bewustzijn dus en ik denk dat als je dood bent, je gewoon echt weg bent.

    Daar heb je wel een logisch punt.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Meteoroid schreef:
    Ik weet het eigenlijk echt niet.
    Ik kan me niet echt inbeelden dat als je sterft, er gewoon niks meer is. Het voelt zo onnatuurlijk om niks te zijn.


    The walking dead <'3

    Ik denk dat zo'n vragen geen antwoord hebben.
    Natuurlijk heb je mensen die beweren dat ze 'het licht hebben gezien' of hun leven voor hun ogen hebben zien flitsen. Maar betekent dat dat ze de waarheid spreken? Dat zullen we nooit weten, tot de dag dat je zelf een bijna-dood ervaring hebt. En dan heb je de mensen die beweren dat ze dood zijn geweest en kunnen navertellen hoe het is. Oftewel hebben ze het verzonnen, oftewel geloven ze er echt in maar ik ben er nog steeds niet zeker van wat er gebeurd als je dood gaat.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Rosings schreef:
    Ik geloof er niet in. Dood is dood.

    Ook al is het echt heel raar om te bedenken, dat je gewoon niets meer bent.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Meteoroid schreef:
    Ik weet het eigenlijk echt niet.
    Ik kan me niet echt inbeelden dat als je sterft, er gewoon niks meer is. Het voelt zo onnatuurlijk om niks te zijn.


    Dit.

    Volgens mij bestaat er sowieso wel iets als een bijna-doodervaring. En ik denk gewoon dat dat voor iedereen anders is, maar ik kan me niet indenken dat er echt overleden familieleden staan, of zo.
    Maar er moet wel iets zijn na de dood, dat kan haast niet anders...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes