• Ieder van ons is uniek. Maar wat maakt jou uniek?
    Die vraag kreeg ik enkele maanden geleden voorgelegd. Ik vond het toen en nu nog steeds zeer moeilijk om daarop te antwoorden.
    Maar ik wil deze vraag toch aan jullie stellen omdat het leuk is om hierover na te denken so; Wat maakt jullie uniek?



    Anderzijds hebben we hier op Quizlets ook allemaal één dezelfde passie namelijk lezen en schrijven. Ik kreeg gisteren de vraag waar haal jij je inspiratie maar mijn antwoord is altijd hetzelfde; films, boeken, muziek, het dagelijkse leven... kortom schoonheid.
    Mijn vraag; Waar halen jullie je inspiratie en wat vinden jullie mooi, wat ontroert jullie keer op keer?


    And last but not least nog één vraag.
    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen? Verhalen waar voor jou een bepaalde waarde achter ligt?
    Zo ja, waarom?
    (Als je antwoord op deze vraag een compliment of degelijke bevat vergeet dit dan niet door te geven aan de schrijven van het bewust verhaal! ^^)


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    1. Mij maakt uniek dat ik altijd mezelf ben en blijf, no matter what. Ik ben niet zoals iedereen. Ik ben geen phone junkie of iemand met een bepaalde stijl of geloof of houding. Ik ben mezelf. Ik doe waar ik zelf zin in heb, ben niet bang mijn eigen mening te zeggen en ben een levensgenieter. Ik doe dingen die andere mensen nooit zouden doen of waar andere zich voor zouden schamen. Ik gil midden op straat in de stad, ik dans over een station. Gewoon van die kleine dingen die me mij maken.

    2. Mijn inspiratie kan ik niet omschrijven. Dat komt uit mezelf. Als ik naar een voorwerp kijk of naar een persoon of iets buiten in de natuur, of bepaalde woorden in een gesprek of songtekst, dan zie ik een beeld in mijn hoofd, een soort film en zie ik precies wat er in mijn verhaal moet gebeuren en hoe zoiets moet voelen. Ook zijn het vaak mijn eigen weetjes en ervaringen die ik erin stop.

    3. Mijn eigen verhaal, Verloren grip. Dat had ik zonder een belangrijk persoon nooit kunnen schrijven. Het is een uit de hand gelopen verhaal, dat helemaal uit mezelf komt. Ik ga er verder niet op in... De redenen en ideeën zijn privé. Je kan het altijd lezen als je het wilt :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik zat een paar dagen geleden ook al met die vraag ik mijn hoofd: wat maakt iedereen uniek? Ik kwam tot de conclusie: bij sommigen zie je het direct, terwijl bij anderen het antwoord op zich laat wachten. Ik denk dat wat er speciaal aan jou is, jouw uniek maakt. Ik vind het moeilijk precies neer te zetten wat ik denk dat zo uniek aan iemand kan zijn, dus hou ik het even tot hier.Bovendien, wie ben ik om te bepalen wat er aan iemand uniek is?

    Waar halen jullie je inspiratie en wat vinden jullie mooi, wat ontroert jullie keer op keer?
    uit films en liedjes met een soort 'dark side' of die een erg dieptegang hebben.

    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen?
    nee, ik soort van lees voor het plezier. Maar er zijn wel een paar die me even tot denken maakt.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2012 - 0:42 ]


    -

    Wat maakt mij uniek? Best een lastige vraag, ja. Ik denk dan toch dat het de combinatie is tussen de dingen die heel veel mensen leuk vinden, zoals muziek. Er is niet een specifiek ding wat mij uniek maakt. Just the combination. Misschien een beetje een slecht antwoord, maar beter weet ik het niet te verwoorden.

    En je tweede vraag, waar haal ik mijn inspiratie uit? Ik schrijf op het moment niet, maar ik teken nu wel héél veel, heb je ook inspiratie voor nodig. Ik haal het meestal uit random dingen, soms kan het de muziek zijn, dat ik bijvoorbeeld een heel vrolijk liedje luister en dan zie ik een plaatje in m'n hoofd. Soms kan ik ook inspiratie halen uit mijn hond die raar doet. Maar soms haal ik mijn inspiratie ook uit het niets. Dan staar ik gewoon naar het niets, denk dan helemaal niets en dan weet ik wat ik wil tekenen. Maar vaak zijn het ook dingen die ik zelf het meegemaakt, dus dan komt de inspiratie weer van mezelf.

    Een verhaal die echt iets voor mij betekend, daar weet ik heel goed antwoord op te geven en dat is namelijk een Stand Alone die ik zelf heb geschreven een paar jaar geleden. "Dear Grandpa" heet het verhaaltje. Ik heb deze opa niet lang gekend, ontmoet op mijn zevende, overleden op mijn negende, de band was wel heel sterk tussen ons, want we hadden heel veel overeenkomsten. Het heeft me dan ook veel verdriet gedaan toen hij is overleden. Ik heb al dat verdriet en alle andere emoties in die Stand Alone proberen te stoppen.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2012 - 0:39 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Wat maakt jou uniek?

    Mijn uiteenlopende passies, mijn karakter, mijn manier van handelen. Ik maak mezelf uniek.

    Waar ik mijn inspiratie uit haal?

    Uit alles, boeken, films, tekeneningen, foto's, dingen die ik zie of meemaak. echt uit alles.

    Een verhaal dat voor mij iets betekend?

    Teachers of Slytherin van mezelf omdat ik er echt alles in gelegd heb dat ik maar kon. Severus Snape, teacher or father omdat het mij op doet vrolijken en dan nog twee dingen over mijn oma.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    nerveus schreef:
    1. Mij maakt uniek dat ik altijd mezelf ben en blijf, no matter what. Ik ben niet zoals iedereen. Ik ben geen phone junkie of iemand met een bepaalde stijl of geloof of houding. Ik ben mezelf. Ik doe waar ik zelf zin in heb, ben niet bang mijn eigen mening te zeggen en ben een levensgenieter. Ik doe dingen die andere mensen nooit zouden doen of waar andere zich voor zouden schamen. Ik gil midden op straat in de stad, ik dans over een station. Gewoon van die kleine dingen die me mij maken.

    2. Mijn inspiratie kan ik niet omschrijven. Dat komt uit mezelf. Als ik naar een voorwerp kijk of naar een persoon of iets buiten in de natuur, of bepaalde woorden in een gesprek of songtekst, dan zie ik een beeld in mijn hoofd, een soort film en zie ik precies wat er in mijn verhaal moet gebeuren en hoe zoiets moet voelen. Ook zijn het vaak mijn eigen weetjes en ervaringen die ik erin stop.

    3. Mijn eigen verhaal, Verloren grip. Dat had ik zonder een belangrijk persoon nooit kunnen schrijven. Het is een uit de hand gelopen verhaal, dat helemaal uit mezelf komt. Ik ga er verder niet op in... De redenen en ideeën zijn privé. Je kan het altijd lezen als je het wilt :P


    1. Heb ik zeer veel bewondering voor! Dat je met zo'n houding door het leven kan gaan, chapeau! (:

    2. Kan ik van mee spreken, alles kan inspireren!

    3. Ik heb zelf ook zo'n verhaal, schrijven kan soms echt helpen als uitlaat klep.


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    AmaZ4yn schreef:
    Ik zat een paar dagen geleden ook al met die vraag ik mijn hoofd: wat maakt iedereen uniek? Ik kwam tot de conclusie: bij sommigen zie je het direct, terwijl bij anderen het antwoord op zich laat wachten. Ik denk dat wat er speciaal aan jou is, jouw uniek maakt. Ik vind het moeilijk precies neer te zetten wat ik denk dat zo uniek aan iemand kan zijn, dus hou ik het even tot hier.Bovendien, wie ben ik om te bepalen wat er aan iemand uniek is?

    Waar halen jullie je inspiratie en wat vinden jullie mooi, wat ontroert jullie keer op keer?
    uit films en liedjes met een soort 'dark side' of die een erg dieptegang hebben.

    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen?
    nee, ik soort van lees voor het plezier. Maar er zijn wel een paar die me even tot denken maakt.


    Het is inderdaad een moeilijke vraag maar ik vind jou antwoord echt zeer goed en ik kan mezelf er ook in terug vinden.
    Wat ik ook, reeds nu, merk is dat onze interpretatie van uniek zijn en onze antwoorden op deze vraag ons ook uniek maken. Maar dat is al ver gezocht! (:

    Films & liedjes werken bij mij ook het beste vooral realistische en herkenbare liedjes of waargebeurde films.


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Wazowski schreef:
    Wat maakt mij uniek? Best een lastige vraag, ja. Ik denk dan toch dat het de combinatie is tussen de dingen die heel veel mensen leuk vinden, zoals muziek. Er is niet een specifiek ding wat mij uniek maakt. Just the combination. Misschien een beetje een slecht antwoord, maar beter weet ik het niet te verwoorden.

    En je tweede vraag, waar haal ik mijn inspiratie uit? Ik schrijf op het moment niet, maar ik teken nu wel héél veel, heb je ook inspiratie voor nodig. Ik haal het meestal uit random dingen, soms kan het de muziek zijn, dat ik bijvoorbeeld een heel vrolijk liedje luister en dan zie ik een plaatje in m'n hoofd. Soms kan ik ook inspiratie halen uit mijn hond die raar doet. Maar soms haal ik mijn inspiratie ook uit het niets. Dan staar ik gewoon naar het niets, denk dan helemaal niets en dan weet ik wat ik wil tekenen. Maar vaak zijn het ook dingen die ik zelf het meegemaakt, dus dan komt de inspiratie weer van mezelf.

    Een verhaal die echt iets voor mij betekend, daar weet ik heel goed antwoord op te geven en dat is namelijk een Stand Alone die ik zelf heb geschreven een paar jaar geleden. "Dear Grandpa" heet het verhaaltje. Ik heb deze opa niet lang gekend, ontmoet op mijn zevende, overleden op mijn negende, de band was wel heel sterk tussen ons, want we hadden heel veel overeenkomsten. Het heeft me dan ook veel verdriet gedaan toen hij is overleden. Ik heb al dat verdriet en alle andere emoties in die Stand Alone proberen te stoppen.


    Die kleine dingen maken ons inderdaad, naar mijn mening, uniek! (: Dat is ook hetgene waar ik op uit kwam.
    In een grote groep kan het één ding zijn zo ben ik bijvoorbeeld in mijn klas de enige die schrijf maar in grote groepen is het inderdaad een combinatie en dat van zowel innerlijk als uiterlijk.

    Klinkt bekend! (:

    Dus jij bent ook iemand die troost vind in het schrijven van verhalen/ gedichten/ ...


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Rosings schreef:
    Wat maakt jou uniek?

    Mijn uiteenlopende passies, mijn karakter, mijn manier van handelen. Ik maak mezelf uniek.

    Waar ik mijn inspiratie uit haal?

    Uit alles, boeken, films, tekeneningen, foto's, dingen die ik zie of meemaak. echt uit alles.

    Een verhaal dat voor mij iets betekend?

    Teachers of Slytherin van mezelf omdat ik er echt alles in gelegd heb dat ik maar kon. Severus Snape, teacher or father omdat het mij op doet vrolijken en dan nog twee dingen over mijn oma.


    Mee eens! 2x (;

    & Stiekem schrijft Marie ook heel goed!


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Just remember you are unique! Just like everyone else is!

    (sorry, ik moest even iets demotiverends hier schrijven)


    ~brrrrrrrrrrrrr~

    Wat maakt jou uniek?
    Mijn manier van handelen. Mijn kijk op onderwerpen.

    Waar ik mijn inspiratie uit haal?
    Dat kunnen kleine dingen zijn. Een geboorte. Een vogel die ik tegen kom als ik met de hond ga lopen. Eten. Mensen die ik ontmoet. Dromen.

    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen?
    Nee, ik lees voor het plezier. Maar er zijn wel een paar verhalen die me even tot denken maken en dat is natuurlijk altijd mooi.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2012 - 11:32 ]


    Chaos is a ladder.

    Pff, geen mens is uniek. Maar iedereen denkt graag over zich zelf als uniek.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik weet niet waarom ik uniek ben. Waarschijnlijk omdat er niet nog één is? Als je het zo bekijkt is alles aan mij uniek.

    Inspiratie,inspiratie. Op Q zit ik enkel om te lezen dus ik schrijf niet. Af en toe schrijf ik wel een stand alone en mijn inspiratie haal ik meestal uit boeken.

    Een verhaal met waarde. Zoals AmaZ4yn het ookal zei,er zijn wel verhalen die me tot denken zetten.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Wat maakt mij uniek?
    Ik denk dat iedereen uniek is omdat niemand het zelfde is dus ik ben uniek omdat ik anders ben.

    Waar halen jullie je inspiratie en wat vinden jullie mooi, wat ontroert jullie keer op keer?
    Muziek en dan vooral liedjes van Radical Face en die dingen. Foto's kunnen mij ook inspireren.

    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen?
    Niet echt omdat ik bijna niet lees. Ik ben nu denk ik 5 verhalen in mijn abolijst en die verhalen ontroeren mij niet bepaald.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Wat maakt jou uniek?
    Ik weet het niet precies. Mijn brein wéét wel dat ik uniek moet zijn, maar zelf vind ik mezelf niet zo speciaal of bijzonder. Misschien is het het feit dat er niemand is die is zoals ik. Niemand die er precies hetzelfde kan uitzien zoals ik, die kan denken wat ik denk, voelen wat ik voel en meemaken wat ik meemaak. Of misschien is het net het feit dat ik ooit voor iemand wel als uniek gezien zal worden, ook al lijkt me dat moeilijk in te beelden. Geen idee of dit een zinnig antwoord is, maar het is een filosofische vraag ook (:
    Waar halen jij je inspiratie en wat vind je mooi, wat ontroert je keer op keer?
    Ik haal uit veel dingen inspiratie. Net zoals velen uit muziek, soms uit een of ander liedje dat ik toevallig en waar ik dan bepaalde gevoelens en sfeerbeelden/situaties bij zie. Daaruit ontstaat dat soms iets. Ook zijn films zijn een bron van inspiratie, hoewel ik daar dan altijd kleine elementen uithaal. Ik weiger een verhaal te schrijven dat lijkt op een film. Soms komt de inspiratie ook uit kleinere dingen, zoals bv. een treinrit, een wandeling in de stad. Zo zat ik ooit eens in de auto, zag ik plots een flits voor me, een simpel fragment en is daaruit iets ontstaan. Als ik schrijf, vertrek ik meestal van een situatie die ik in gedachten had.
    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen? Verhalen waar voor jou een bepaalde waarde achter ligt?
    Zo ja, waarom?

    Eerst en vooral, mijn eigen verhaal, Het lot - BILLKAULITZ, omdat ik daar al 2 jaar aan werk - met nodige verwaarlozing ertussen en omdat het ook al erg lang is en een beetje mijn levenswerk wordt. In de zin van, ik wil écht iets van dit verhaal maken en het herschrijven als het af is, om het zo ooit uit te geven.
    Dan heb ik ook nog 2 kortverhalen over een bepaalde periode in mijn leven, die ook belangrijk zijn, omdat het soms zo geweldig is je gevoelens van je af te kunnen schrijven.
    Für immer jetzt is een verhaal van Jonsu en is volgens mij een van de mooiste die ik hier gelezen heb. Het verhaal is in principe niet herkenbaar voor me, maar toch is het zo meeslepend en emotioneel. Ik zat vastgekluisterd aan mijn pc.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2012 - 10:35 ]


    There will be beauty from pain.

    Wat maakt mij uniek?
    Ik vind mezelf niet bepaald uniek. Mensen zijn goeie copycats van elkaar, al doen ze nog zo hun best om zichzelf te onderscheiden. Ik zie 'indiviadualisme' ook als iets bedrieglijks. Als iemand zich probeert te onderscheiden van de massa, doet diegene het in 9/10 gevallen op een manier die toch binnen een plaatje valt. Daarom is 'uniek' ook zo'n bedrieglijk begrip.
    Veel van onze denkwijzen zijn geintegreerd in cultuur en het is heel moeilijk om anders te denken dan ons is voorgelegd. Daarom bewonder ik de mensen ook zo die het wel kunnen en zich op de hoogte zijn van die situatie. Noem een paar leuke filosofen.
    Tcoh heeft iedereen een paar unieke kenmerken die hij/zij maakt tot degene die hij is.
    Ofwel: ik ben Sam, een gemiddelde 20-jarige student die te laat slaapt, een uitstelmentaliteit tot hier aan Tokio en weer terug heeft en die druk bezig is met zichzelf te zoeken. Hai.
    Waar haal jij je inspiratie en wat vind je mooi, wat ontroert je keer op keer?
    Ik haal inspiratie uit films, muziek, verhalen, mijn fantasie en gedachtegangen, ik vind inspiratie als ik op de pot zit...
    Ik vind personen en figuren die gaaf getekend zijn mooi, waardoor ik zelf ook de kriebels krijg om pen en papier te pakken.
    Zijn er hier op Quizlet verhalen die echt iets voor jou betekenen? Verhalen waar voor jou een bepaalde waarde achter ligt?
    Zo ja, waarom?

    Nee, heb nergens echt een persoonlijke waarde aan, behalve misschien mijn eerste RPG en het personage dat ik erin gebruikte.


    No growth of the heart is ever a waste