• Haaai,

    Ik heb een verhaallijn verzonnen maar zie het niet zitten om deze zelf uit te werken door een te kort aan tijd en de verhaallijn ligt mij ook niet echt. (:
    Bij deze is de verhaallijn in de aanbieding.

    * Just me and you.
    * We, We are special.
    * This fairytale we live in.
    * Our world of fantasy.
    (= Suggesties voor titels.)


    Stephanie Johnson lijkt op haar elf jaar een doodnormaal meisje maar schijn bedriegt. Haar ouders zijn gescheiden samen met haar moeder is ze verhuist naar een voor haar compleet onbekend land. Ze weigert contact te leggen met haar klasgenoten of buren.
    Op een dag moet ze samen met haar moeder naar een feestje van één van haar moeders collega's. Na een uitgebreid protest gaat ze toch mee.
    Het zoontje van haar moeders collega, Willy Marshall is mentaal gehandicapt. Hij leeft in zijn eigen wereld van sprookjes en ingebeelde vriendjes en staat qua ontwikkeling aanzienlijk achter.
    Hij staat naar de paarden te kijken als Stephanie en haar moeder arriveren. Vrijwel meteen voegt Stephanie zich bij hem aan. Wie had ooit gedacht dat Willy Marshall haar zou meesleuren in zijn wereld?
    Stephanie haar ontwikkeling gaat achteruit. Ze laten haar onderzoeken er is echter niets met haar aan de hand. Ze leeft zoals Willy leeft, in een handicap waar zij echter niet over bezit.
    Willy's moeder moedigt het contact tussen Willy en Stephanie zeer hard aan, aangezien Willy normaal gezien geen menselijk contact legt zelfs zijn fantasiewereld bestaat voornamelijk uit dieren. Stephanies moeder vindt het contact tussen beiden aanvankelijk ook geen probleem maar als ze later merkt dat het Willy is die haar dochters ontwikkeling belemmerd, wil ze niet dat de twee elkaar nog zien.
    Stephanie wordt op school gepest met haar kinderlijke en bovenal fantasierijke karakter. Ze trekt er zich niets van aan, ze wilt louter leven zoals haar vriendje leeft.


    De eerste persoon die reageert met de vraag deze verhaallijn uit te werken, krijgt de verhaallijn. ^^

    Good luck!

    [ bericht aangepast op 29 juli 2012 - 17:43 ]


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Confluence schreef:
    (...)
    Wil je mij ook waarschuwen?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Wil je mij ook waarschuwen ? (:


    Kiwi

    Hoe slaag je er ook in om steeds weer dit soort dingen te verzinnen? Ge-ni-aal van je! Anyway, ik zou ook graag gewaarschuwd worden, en kijken of het ik het verhaal graag ga lezen (:


    There will be beauty from pain.

    Seelisch schreef:
    Hoe slaag je er ook in om steeds weer dit soort dingen te verzinnen? Ge-ni-aal van je! Anyway, ik zou ook graag gewaarschuwd worden, en kijken of het ik het verhaal graag ga lezen (:


    Haha ik weet het zelf niet! Bedankt! (:


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Bronte schreef:
    Ehm, als mentaal gehandicapte kan je anderen niet mee in die wereld trekken. Het is ook, persoonlijk, niets voor mij.
    In een boek kan alles!


    ..... what is signature?

    Ik vind het echt een top verhaal, ik denk dat je iemand moet zoeken die ook heel erg goed is in schrijven. Maar wat ik ook denk is dat die schrijver tog wel ouder moet zijn zoals 18/17 omdat het boek ook best voor oudere mensen is.( lijtk mij ) maar als het verhaal klaar is zou ik het graag willen lezen lijkt mij echt heel leuk :) xx(H)


    ..... what is signature?

    STARHUGG schreef:
    Ik vind het echt een top verhaal, ik denk dat je iemand moet zoeken die ook heel erg goed is in schrijven. Maar wat ik ook denk is dat die schrijver tog wel ouder moet zijn zoals 18/17 omdat het boek ook best voor oudere mensen is.( lijtk mij ) maar als het verhaal klaar is zou ik het graag willen lezen lijkt mij echt heel leuk :) xx(H)


    Je weet dat niemand perfect is in schrijven en dat iedereen zijn of haar eigen lievelings-schrijf'taal' heeft. En ik ben 11, ik vind het verhaal harstikke leuk, was te laat om aan te geven dat ik het zelf wilde verderschrijven en ga het dus ook volgen. Geen verhaal is te oud voor je leeftijd, behalve als je echt heel jong bent (:.

    - Sorry, dit moest even xd. -


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    STARHUGG schreef:
    (...) In een boek kan alles!

    Behalve als je met stoornissen werkt, daar moet je zorgen dat je het ziektebeeld niet veranderd. Je kan toch ook niet als je bijvoorbeeld over kanker schrijft iemand anders kanker laten krijgen of de symptomen door bij een persoon met kanker te zijn? Hetzelfde met het syndroom van down; iemand kan toch geen symptomen van down krijgen als je gewoon bij iemand met het syndroom bevriend bent?
    Ik snap je redenering ergens wel hoor, in boeken kan alles en negen jaar oude kinderen worden gemakkelijk beïnvloed, maar zoiets kan gewoon niet.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2012 - 11:09 ]


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)
    Behalve als je met stoornissen werkt, daar moet je zorgen dat je het ziektebeeld niet veranderd. Je kan toch ook niet als je bijvoorbeeld over kanker schrijft iemand anders kanker laten krijgen of de symptomen door bij een persoon met kanker te zijn? Hetzelfde met het syndroom van down; iemand kan toch geen symptomen van down krijgen als je gewoon bij iemand met het syndroom bevriend bent?
    Ik snap je redenering ergens wel hoor, in boeken kan alles en negen jaar oude kinderen worden gemakkelijk beïnvloed, maar zoiets kan gewoon niet.


    Sorry, ik ga me toch even moeien want zo bedoel ik het ook niet. Het is de bedoeling dat dat meisje de levensstijl van die jongen gaat imiteren. Zij krijgt zelf geen mentale handicap, dat is inderdaad niet realistisch maar zij neemt wel gewoontes van die jongen over. Dit is gewoon imitatie gedrag maar dan in het extreme getrokken. Ze observeert het gedrag van de jongen en neemt dit gedrag over.
    Zoals bijvoorbeeld iemand die een rolstoel koopt en zich probeert in te leven in het standpunt van iemand die verlamd is. Of iemand die oordopjes koopt en leeft zoals een dove dat doet.
    Sorry voor de verwarring! (:


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    ScarsStories schreef:
    (...)

    Sorry, ik ga me toch even moeien want zo bedoel ik het ook niet. Het is de bedoeling dat dat meisje de levensstijl van die jongen gaat imiteren. Zij krijgt zelf geen mentale handicap, dat is inderdaad niet realistisch maar zij neemt wel gewoontes van die jongen over. Dit is gewoon imitatie gedrag maar dan in het extreme getrokken. Ze observeert het gedrag van de jongen en neemt dit gedrag over.
    Zoals bijvoorbeeld iemand die een rolstoel koopt en zich probeert in te leven in het standpunt van iemand die verlamd is. Of iemand die oordopjes koopt en leeft zoals een dove dat doet.
    Sorry voor de verwarring! (:

    Ik weet dat je het zo bedoeld, maar ik wilde toch eventjes op STARHUGG reageren, omdat ze het deed lijken alsof echt alles kan in boeken. [:


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)
    Ik weet dat je het zo bedoeld, maar ik wilde toch eventjes op STARHUGG reageren, omdat ze het deed lijken alsof echt alles kan in boeken. [:


    Haha, oké, dan heb ik het verkeerd begrepen. Sorry daarvoor!
    & dat hangt een beetje van het genre van een boek af aangezien ik nogal van realitische verhalen hou en zelf ook voornamelijk realistisch verhalen schrijf zijn er wel een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden. (:
    Nogmaal sorry voor "de aanval".


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    ScarsStories schreef:
    (...)

    Haha, oké, dan heb ik het verkeerd begrepen. Sorry daarvoor!
    & dat hangt een beetje van het genre van een boek af aangezien ik nogal van realitische verhalen hou en zelf ook voornamelijk realistisch verhalen schrijf zijn er wel een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden. (:
    Nogmaal sorry voor "de aanval".

    Geen probleem hoor, als dat een aanval was, was het nog vrij vriendelijk. [:


    comfort in c h a o s

    STARHUGG schreef:
    Ik vind het echt een top verhaal, ik denk dat je iemand moet zoeken die ook heel erg goed is in schrijven. Maar wat ik ook denk is dat die schrijver tog wel ouder moet zijn zoals 18/17 omdat het boek ook best voor oudere mensen is.( lijtk mij ) maar als het verhaal klaar is zou ik het graag willen lezen lijkt mij echt heel leuk :) xx(H)


    Bedankt,
    Er gaan twee mensen deze verhaallijn uitwerken. Ik ben zeer benieuwd wat ze ervan gaan maken. Ze gaan beide iets laten weten als ze begonnen zijn en dan plaats ik hier een linkje. (:
    Het is inderdaad een zwaar onderwerp maar ik denk dat de schrijfstijl ook de doelgroep bepaald. Deze verhaallijn kan je ook uitwerken voor kinderen van bijvoorbeeld de lagere school alleen zal je dan je schrijfstijl volledig moeten aanpassen. ^^


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Austen schreef:
    (...)
    Geen probleem hoor, als dat een aanval was, was het nog vrij vriendelijk. [:


    Haha, ik vond de juiste benaming niet want het was ook niet echt als aanval bedoelt. (:


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -