JUKEB0X schreef:
(...)
Hmm... Je hebt me niet echt kunnen overtuigen. Ik blijf erbij dat iedereen het zelf maar moet weten. Als iemand bewust onbeschermd gemeenschap heeft, dan moet zij daar de gevolgen maar van dragen en mag ze zelf kiezen wat die gevolgen zijn (abortus of moeder worden). Dus mij kan het niet veel schelen dat er domme mensen zijn die onbeschermd seks hebben. Ze doen maar wat ze willen. En ik vind het niet erg dat mensen gebruik maken van abortus. Liever dat dan dat zo'n mensen kinderen gaan opvoeden.
(Eigenlijk is een kind van 13 wel gemaakt om seks te hebben, aangezien dat de eerste menstruatie rond de 12 jaar ligt. Maar in onze maatschappij is dat niet de gewoonte uiteraard. Maar oké, sorry, dit was muggenziften. :'D )
Nouja een kind van 13 hoeft daar ook niet echt mee bezig te zijn. Ik weet dat ik je ook niet van je standpunt zal krijgen en ik respecteer je keuze ook. Ik ga ook niet zeggen dat zij het kind moeten houden omdat ze die fout gemaakt hebben, want dat zou niet eerlijk van mij kant zijn. Ik vind gewoon dat sommige mensen er te laks in zijn. De uitdrukking 'God straft meteen' is wel van toepassing op zo'n mensen. Het zou ook heel erg voor die kinderen zijn om dan eventueel in een marginaal gezin te komen, want zij kunnen er uiteindelijk niet aan doen. Maar in mijn ogen blijf het een zwakke oplossing voor de fouten die ze met besef gemaakt hebben.
Uiteindelijk moesten wij niet zoveel compassie hebben met zo'n mensen, waren die al lang verdwenen volgens natuurlijke selectie. (irrelevant stukje)
Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?