JUKEB0X schreef:
(...)
En wat is er dan precies erg aan het feit dat abortus gemakkelijk is? De morning-after pil nemen wordt toch ook sociaal aanvaard? Mensen maken van abortus zo'n groot probleem, terwijl dat -in mijn ogen- totaal niet nodig is.
De morning-after pil is nog iets anders vind ik. Die kan je nemen voor de zekerheid als er iets fouts is gebeurt, zeg maar een gescheurd condoom. Dan neem je nog altijd verantwoordelijkheid op voor je daden en het kan dan zelf zijn dat er totaal nog geen sprake was van bevruchting.
Abortus is voor mij geen probleem, het is zelf een goede uitvinding, maar de manier waarop men soms naar die oplossing grijpt is niet altijd correct. Vaak is het een zwak excuus voor de fouten die je gemaakt hebt.
Een kind van 13 is inderdaad niet geschrikt om moeder te worden, maar een kind van 13 is ook niet gemaakt om al seks te hebben. Op die leeftijd hoor je nog in de tuin te spelen. Als het echt een incidentje is terwijl je je goed beschermd had en als je er echt nog niet klaar voor bent, begrijp ik dat je die keuze maak, maar sommige mensen hebben het verstand van een pindanoot en dan is abortus een de oplossing voor hun idioot gedrag en daar ga ik niet mee akkoord omdat de keuze in eerste instantie al bij henzelf lag.
Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?