Finn | Vampire.
‘Katherine, waar ben je?’ Mijn stem sloeg over en ik zocht het hele huis door en toen ik bij de laatste kamer van het grote huis aan kwam, aarzelde ik om deze open te doen. Ik was bang dat als ik deze deur open zou doen, ze er niet zou zijn en dat ze vermoord was of zoek geraakt of ze was me verlaten. In ieder geval, ze was dan niet meer bij mij.
Uiteindelijk opende ik de deur en vond haar zittend op de grond, er waren overal waxinelichtjes en het was verder donker, maar haar blauwe felle ogen schenen en er gleed een zachte gelukkige glimlach op mijn lippen. Ze stond op en gooide donker rode rozenblaadjes in de lucht, lachend, blij.
‘Was je bang dat je me niet meer kon vinden?’ vroeg haar stem plagerig en ze sloeg haar armen om mijn middel, waar ik op reageerde met een kleine grom en ik sloeg mijn armen ook om haar heen. ‘Dat is niet om te lachen, ik was echt ongerust over je… -’
Ze suste me al voordat ik verder kon praten en drukte haar lippen zachtjes op die van mij, waarna ze haar lippen van die van mij af haalde en haar felle ogen in die van mij boorde. ‘I love you…’ zei ze stilletjes zonder woorden en ik drukte haar weer tegen me aan.
‘Finn, wat is er aan de hand?’ hoorde ik opeens en de stem kwam vaagjes bij me binnen, waar kende ik die ook al weer van? Ik wilde echter mijn ogen niet openen die ik had dichtgeknepen, bang dat de herinnering aan Katherine zou vergaan, ze niet meer in mijn hart zou kunnen leven, want… ik ben een moordenaar, altijd al geweest…
‘Ik heb jou in vertrouwen genomen, misschien moet jij eens hetzelfde doen?’ Mijn hoofd begon te kloppen en ik voelde de zachte handen van een meisje om mijn polsen. Denk na, Finn, waar herken je haar ook alweer van? Denk, leef niet meer in het verleden en open je ogen. Ik haalde een paar keer diep adem en zag de herinnering en de felle ogen van Katherine vervagen, waardoor ik mijn ogen opende en recht in de bezorgde, blauwe ogen van een meisje keek. Deja vu, dacht ik ironisch, maar toen schudde ik mijn hoofd en trok mijn polsen uit haar greep.
‘Diora.’ Zei ik enkel en ik stond op om daarna naar de andere kant van de kamer te lopen en mijn ogen weer dicht te knijpen, hopend dat de herinnering aan Katherine terug kwam. Onbewust gleed ik met mijn vingers over de litteken die aan de linkerkant van mijn kaak zat.
[ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 22:32 ]
Quiet the mind, and the soul will speak.