• Ik heb morgen m'n allereerste wiskunde toets van het jaar, en ik snap er dus ongeveer helemaal niets van. Kan iemand me uitleggen hoe "Domein en Bereik" werken??


    There are few sights sadder than a ruined book.

    God, dat snapte ik zelf nooit. Mijn opa heeft het me uitgelegd, maar ik ben het vergeten.

    Even snel opgezocht voor je:
    - het domein is de verzameling van alle mogelijke invoerwaarden; bij functie f is het domein daarom de verzameling van alle reële getallen
    - het bereik is de verzameling van alle mogelijke uitkomsten: bij functie f is het bereik daarom de verzameling van alle reële getallen groter dan of gelijk aan 0.

    Bron: Math4all

    [ bericht aangepast op 25 sep 2012 - 17:37 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik weet niet eens wat dat is, dus nee, sorry!
    Succes morgen!


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    CyberLord schreef:
    God, dat snapte ik zelf nooit. Mijn opa heeft het me uitgelegd, maar ik ben het vergeten.

    Even snel opgezocht voor je:
    - het domein is de verzameling van alle mogelijke invoerwaarden; bij functie f is het domein daarom de verzameling van alle reële getallen
    - het bereik is de verzameling van alle mogelijke uitkomsten: bij functie f is het bereik daarom de verzameling van alle reële getallen groter dan of gelijk aan 0.

    Bron: Math4all



    Thanks, maar dat maakt het niet erg veel duideljker. Al die moeilijke woorden... haha...


    There are few sights sadder than a ruined book.

    Sandrachips schreef:
    Ik weet niet eens wat dat is, dus nee, sorry!
    Succes morgen!



    Thank you!


    There are few sights sadder than a ruined book.

    Nog nooit gehad :'D. Succes met je toets!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Het is heel simpel: Domein zijn alle mogelijke x-waarden van een functie (invoerwaarden), bereik zijn alle mogelijke y-waarden (uitkomsten) van een functie.

    Ezelsbruggetje als je dat vergeet;
    - Denk bij domein aan het x'D poppetje -> Domein van x
    - Denk bij bereik aan het Engelse woord 'by' -> Bereik van y


    Deep inside, I've never felt alive

    Is heel erg simpel. Het domein is wat je in kunt vullen voor X in de formule. De enige belemmering die je hebt is de wortel. Na de berekening van hetgeen onder de wortel, mag het niet onder de nul uitkomen. Voorbeeld:

    Wortel x-7.
    Dan is de maximale waarde wat je voor x kunt invullen dus 7.

    Het domein is het maximale wat je uit de grafiek kunt krijgen.
    als je dus: y = wortel x- 7 hebt, is je domein kleiner gelijk 0. Omdat je alleen 0 of hoger eruit kunt krijgen.

    Ik hoop dat je het wat begrijpt..

    [ bericht aangepast op 25 sep 2012 - 17:44 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Sapientia schreef:
    Het is heel simpel: Domein zijn alle mogelijke x-waarden van een functie (invoerwaarden), bereik zijn alle mogelijke y-waarden (uitkomsten) van een functie.

    Ezelsbruggetje als je dat vergeet;
    - Denk bij domein aan het x'D poppetje -> Domein van x
    - Denk bij bereik aan het Engelse woord 'by' -> Bereik van y



    Dat maakt zo veel sense!! Thank you so much! Ik snap het nu wel denk ik zo ongeveer... Thanks...


    There are few sights sadder than a ruined book.

    Aurorae schreef:
    Is heel erg simpel. Het domein is wat je in kunt vullen voor X in de formule. De enige belemmering die je hebt is de wortel. Na de berekening van hetgeen onder de wortel, mag het niet onder de nul uitkomen. Voorbeeld:

    Wortel x-7.
    Dan is de maximale waarde wat je voor x kunt invullen dus 7.

    Het domein is het maximale wat je uit de grafiek kunt krijgen.
    als je dus: y = wortel x- 7 hebt, is je domein kleiner gelijk 0. Omdat je alleen 0 of hoger eruit kunt krijgen.

    Ik hoop dat je het wat begrijpt..


    Ik denk van wel... Thank you!!


    There are few sights sadder than a ruined book.

    Sapientia schreef:
    Het is heel simpel: Domein zijn alle mogelijke x-waarden van een functie (invoerwaarden), bereik zijn alle mogelijke y-waarden (uitkomsten) van een functie.

    Ezelsbruggetje als je dat vergeet;
    - Denk bij domein aan het x'D poppetje -> Domein van x
    - Denk bij bereik aan het Engelse woord 'by' -> Bereik van y


    Ja, dit dus. Zo heb ik het iig geleerd.


    The odds are néver in our favor.

    Het domein is alles wat er in een functie kan, het bereik is alles wat er uit kan komen. (:


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Heb ik pas nog gehad. Ik ga je maar niet vertellen wat ik dacht want ik had een 4. (cat)

    Daemon schreef:
    Nog nooit gehad :'D. Succes met je toets!


    26 - 02 - '16

    Daar had ik vorig jaar een 3 voor 8D


    i put the fun in funeral

    die heb ik pas geleden gehad! haha ;)

    Domein is met x waardes
    Bereik is met y waardes.
    meer heb ik niet echt onthouden :P