Finn | Vampire.
Een lange tijd was ze stil gebleven, dat viel me wel op, aangezien ze altijd wel wat had te zeggen. Het werd te stil voor mij, misschien wel in de zin dat ik me ongemakkelijk begon te voelen hierdoor. Nee, eerder een schuldgevoel, alsof ik het niet had mogen zeggen.
Maar wat wilde ze dan, dat ik loog? Dat zit er niet in en al helemaal niet nu ik toch bezig ben.
Ik opende mijn ogen en besloot om toch mijn blik richting haar te doen, toen ik merkte dat haar lippen een dunne streep waren geworden, wende ik automatisch mijn blik weer af.
Misschien had ik het inderdaad wel niet mogen zeggen, misschien was het te veel geweest van mijn verhaal of gedachtegang.
‘I-ik…’ kwam er enkel uit haar mond, van haar zachtroze lippen vandaan en ik sloot mijn ogen even om na te kunnen denken, maar er kwam niets. Geen advies of iets wat ik zou kunnen doen om het beter te maken, dus deed ik het op gevoel, naar mijn hart. En die zei dat ik haar vast moest houden, niets zeggen en haar gewoon omhelzen.
Phoebe | Vampanese.
Ik was zo opgenomen in mijn pianospel dat ik niet eens mijn kamerdeur open hoorde gaan en toen ik de laatste noot op de pianotoets had gespeeld, hoorde ik opeens Caleb zijn stem, waardoor ik op schrok en razendsnel hierbij mijn ogen opende. Pandora lag ondertussen stil op mijn schouders, ze hield van het liedje wat ik net gespeeld had.
‘Ok, jij je zin…’ Hij stond nonchalant tegen de deurpost, waardoor ik mijn ogen even sloot omdat ik hem wazig zag, maar meestal zou ik nu met mijn ogen rollen. ‘Ik had niet zo moeten schreeuwen, het spijt me als ik je gekwetst heb maar ik vraag je alleen om te stoppen om achter de Vampire aan te gaan.’
Nadat hij dit had gezegd, draaide hij zich om en liep doodleuk de gang weer op, maar mooi niet dat hij daar zo gemakkelijk vanaf kwam! Hij dacht even binnen te komen wandelen en maar te vertellen wat ik moest doen? Ik dacht het niet, ik mag dan wel op de weg zijn naar straalbezopen en ik was op het gebroken as hell, maar dat betekende niet dat hij me rond kon of mocht commanderen.
Ik stond dus ook al snel op de gang en trok hem terug aan zijn shirt, waarna ik hem naar mij toe draaide en hem weer los liet. Een kwade, maar wazige blik door de alcohol, kwam er in mijn ogen terecht. ‘Je denkt serieus dat je maar zomaar weg kunt lopen nadat je dat gemeld had?’ begon ik, ‘Waarom zou ik je helpen als je geen ene fuck van je verontschuldiging meent?’ siste ik hem toe, waarbij ik hem nog steeds furieus aankeek. Dit keer was het mijn beurt om boos te zijn, al kwam het minder sterk over omdat ik drank op had.
[ bericht aangepast op 19 juli 2012 - 21:53 ]
Quiet the mind, and the soul will speak.