• Ik blijf dus zitten. Ik heb 6 maanden school gemist, niet belangrijk. En ik vind het wel heel eng om in een klas te komen met allemaal mensen die jonger dan mij zijn en die ik allemaal niet ken. Ik weet dat hier mensen zijn die ook al 'ns zijn blijven zitten of naar een andere school zijn gegaan. Hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Zijn jullie met je oude vrienden blijven omgaan, word je snel opgenomen in zo'n klas? Ik ben echt best wel nerveus, terwijl het pas net zomervakantie is :s.
    Help meeeeh.


    Are you lost?

    Ik ben blijven zitten in groep 3, daar herinner ik me niet veel van. En ik ga dit jaar naar een nieuwe klas, omdat ik weer met mensen uit mijn oude klas zou komen . En die zijn echt verschrikkelijk. Dus ik zit hier hard te juichen.
    Sorry, kan je niet echt helpen, maar veel plezier in je nieuwe klas :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    I feel you, ik krijg morgen te horen of ik toegelaten ben op mijn nieuwe school en dan kom ik ook in een geheel nieuwe klas. Zelfs nu ik nog niet weet of ik ben aangenomen ben ik al doodzenuwachtig.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik werd vrij snel in mijn klas opgenomen toen ik opstroomde, maar daar kende ik al enkele mensen uit. Toen ik begin dit jaar in een nieuwe klas kwam, wer dik voor mijn idee niet echt opgenomen, maar ik was ook niet echt heel sociaal ofzo, ik vind het altijd moeilijk om nieuwe vrienden te maken. Dus het licht ook echt aan hoe je zelf ben.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Ik werd vrij snel opgenomen in de klas.

    Het maakt niet uit dat die kinderen een jaar jonger zijn, want ik ga van Mavo 4 naar Havo 4, daar zijn die kinderen dus ook een jaar jonger als ik en sommige zijn al best volwassen, dus dat hoeft niet zoveel uit te maken. Je zult vast nieuwe vrienden maken in je klas. Wees gewoon jezelf. Je vrienden kan je toch gewoon in de pauze blijven zien? En gewoon lekker veel blijven afspreken met elkaar :)

    Want ik ben ook wel eens van school veranderd, ik kende daar niemand maar na drie weken had ik alweer nieuwe vriendinnen gemaakt. Dat komt echt allemaal vanzelf. Wees gewoon jezelf en wees aardig ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik moet nog afwachten of ik blijf zitten of niet.. en ookal heb je je oude vriendinnen niet meer je kunt altijd nieuwe maken, maar dan moet je je wel openstellen voor dingen. *inspirerent muziekje*


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Ik moet afwachten of ik mijn jaar overnieuw mag doen, anders moet ik heel snel een nieuwe opleiding kiezen. Blergh.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    De kinderen namen mij wel goed op, ze waren vriendelijk dan de kinderen waarbij ik zat. Misschien is deze klas waar je nu in komt wel veel leuker dan je vorige klas, ik had dat wel, namelijk hihi. En ik begrijp dat het lastig is, ik was ook al een maand van te voren zenuwachtig, maar je moet er nu eigenlijk nog gewoon niet aan denken. Dat verpest in principe je vakantie, dus gewoon leuke dingen gaan doen met je vrienden enso. Het komt uiteindelijk wel allemaal goed...


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oei, ja dat had ik ook, ik heb vorig jaar een half jaar school gemist omdat ik bijna gestorven was aan blindedarmontsteking..:/
    Ik een paar jaar geleden een jaartje gedubbeld, het ging wel, maar ja, nu zit ik wel bij de kleintjes.. Er waren eigenlijk best wel veel anderen die het jaar dubbelde dit jaar.. Maar ik kan je vertellen dat er helemaal niks engs aan is, je kan contact houden met je andere vrienden en nieuwe vrienden maken! c:
    Ik ga volgend jaar naar een nieuwe school (Kunsthumaniora Hasselt) en daar kom ik dus ook in een hele nieuwe klas er zullen wel mensen zijn die ik ken, maar ik kon het in mijn vorig klas maar met een paar mensen vinden dus veel ga ik daar ook niet van verwachten c: Veel geluk!


    The artist is the kid that survived.

    Ik ben vorig jaar ook van school veranderd en ik kan je zeggen dat je, als je wat sociaal bent aangelegd heel gemakkelijk wordt opgenomen in een nieuwe klasgroep. Zelf ben ik niet zo sociaal, dus heeft het wel een tijdje geduurd en uiteindelijk ben ik enkel echt bevriend geworden met een meisje buiten mijn klas die dit jaar naar mijn klas komt, maar dat is bijzaak. Normaal lukt het wel om vrienden te vinden in een nieuwe klas en erbij te horen. [: Veel succes!


    comfort in c h a o s

    Ik ben 2 keer blijven zitten..
    Toen was dat niet leuk maar nu denk ik van "pfff, who cares"


    Stop wishing, Start doing..

    Ik moest in groep 8 blijven zitten, en ik moest die overdoen op een vreemde school. Dus, ik leef met je mee.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik kom volgend jaar als het goed is op een compleet onbekende school en ik weet echt niet waar ik aan toe ben en of dat überhaupt wel doorgaat. Ik wilde naar de VAVO sprint doen, maar nee, kon niet en kost bakken met geld. Toen 2 jaar VAVO, kon ook niet. Nu willen ze me op een vage school plaatsen en heb geen idee of dat doorgaat en lukt. Ik zit er nu over te denken om zelfs naar mbo te gaan (ik kom van 3 jaar gymnasium > 1 jaar atheneum op andere school > 1 jaar havo, soort van, op andere locatie).
    Ik heb werkelijk waar geen enkel idee waar ik aantoe ben.

    Nja, je moet gewoon sociaal zijn :] Er zit vast wel één leuk iemand in de klas. Ik had na één dag al mensen waar ik mee op kon schieten. Nu kun je mensen niet echt vrienden noemen na een dag, maar ja.

    Over vrienden.. ik zie ze niet echt meer :c.. Ik woon best wel in een uithoek van de provincie Groningen en ben sinds de middelbare school altijd in de stad zelf naar school gegaan. Mijn vrienden wonen allemaal op een afstand van minimaal zo'n 15 kilometer. Plus het feit dat hun agenda's altijd bomvol staan :c Dus dat ligt helemaal aan de omstandigheden.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2012 - 19:56 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik ging van de eerste naar de tweede naar een heel onbekende klas, omdat ik de enige was die gymnasium ging doen. En uiteindelijk heb ik na 2 jaar nog steeds dezelfde vriendengroep als die ik in die klas kreeg. Je moet gewoon kijken of er meer mensen zijn die nog niemand kennen, want mijn beste vriendin zat ook in die klas en kende ook niemand.
    Veel succes!


    Food.

    Ik blijf ook zitten, ook omdat ik een half jaar school heb gemist (en een deel daarvan was mijn eindexamen...).
    Ik kom bij bekenden in de klas, omdat in mijn vorige klassen heel veel mensen zijn blijven zitten, en daarbij ben ik een heel vroege leerling, dus zal ik niet zo snel de oudste zijn.


    Destroy what destroys you.