Haha, just... no.
Ik bedoel, er zijn zóveel ontzéttend goede fanficties, die emotioneel, plots- en personagegewijs geweldig uitgediept en geschreven zijn, dat ik me zelfs kan voorstellen dat er bepaalde OP-verhalen zijn, die daar qua originaliteit en/of kwaliteit nooit aan zouden kunnen tippen. Natuurlijk zitten er ook mindere verhalen tussen, zoals de 1D en TH-fanficties die geschreven zijn om het schrijven van fanfictie, maar ik vind niet dat je alle fanfictie over één kam mag scheren.
Ik denk dat die vooroordelen er vooral zijn, omdat fanfictie altijd als fanfictie beoordeeld wordt. Zodra je het schrijven/lezen van fanfictie los gaat zien van het feit dat het fanfictie is, zal je zien dat er zat fanfictie is die gewoon uit volwaardige verhalen bestaat.
Het probleem is alleen dat die fanfictie weggedrukt wordt door de grote massa die fanfictie om de fanfictie schrijven, en daarom cliché plots schrijven om zoveel mogelijk mensen te laten lezen [als in, dat gaat nu eenmaal makkelijker met fanfictie dan met OP.]
Maar misschien ben ik ook wel bevooroordeeld door het feit dat ik zelf veel fanfictie schrijf. However, niet alle fanfictions zijn hetzelfde. Just as any other kind of stories.
I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.