• Iemand dat ik ken, bood me daarstraks een kitten aan en hij is zo lief als wat.
    Ik ben een echte dierenvriend en wilde het katje bij mij in huis nemen, alleen zijn mijn ouders er enorm tegen.

    We hebben een 12jarige labrador en een 4 jaar oude kat, maar ik wil een huisdier dat van mij is, waar ik voor opdraai.
    Mijn eigen verantwoordelijkheid dus.

    Maar hoe overtuig ik nu mijn ouders?
    Ze zijn beide erg standvast en slijmen werkt niet bij ze, daar worden ze alleen maar kwaad van.

    Dus iemand tips?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Meenemen en laten zien, misschien dat ze door z'n schattigheid wel overtuigd raken.

    Noem alle goeie dingen over katten op. Bijv. dat ze goed gezelschap zijn, kans op een hartaanval verminderen en dat het vrij zelfstandige dieren zijn?


    26 - 02 - '16

    mss voorstellen om ze/hem een week of een paar dagen in huis te nemen en te kijken naar het resultaat? Misschien zien ze dat het dan allemaal wel meevalt...
    Word anders haar oppas... ;'D, dat heeft mijn broer ook met een papegaai...
    Ok, maar een kat heeft volgensmij geen oppas nodig... BOEIEEE

    Zeg dat de 4 jaar oude kat wel gezelschap kan gebruiken van een soortgenoot, dat je hem/haar helemaal zelf zal verzorgen en dat je gewoon helemaal verliefd bent op de kitten.


    Physics is awesome

    Crocker schreef:
    Noem alle goeie dingen over katten op. Bijv. dat ze goed gezelschap zijn, kans op een hartaanval verminderen en dat het vrij zelfstandige dieren zijn?

    Maar dat weten ze aangezien we de 4jarige kat ook al hebben sinds hij een kitten was.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Zeg dat het goed is voor je verantwoordelijkheidsgevoel? :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Mijn ouders gaan vaak om als ik zeg dat ik er zelf verantwoordelijkheid voor neem, dus het zelf betaal en ook zelf verzorg. Ook zeg ik erbij dat het katje dan nergens anders heen zou kunnen, een beetje overdrijven kan geen kwaad, en dat ik er al heel lang één wil.
    Overtuig ze anders door te zeggen dat je een dierenvriendje wilt en je, je anders eenzaam voelt? :x
    Het is eigenlijk niet echt overdrijven, omdat sommige mensen een dier nodig hebben om zich niet eenzaam te voelen - en ja, ik ben er één van (en ik heb nog een broertje en drie zusjes, dus je kunt het zeggen ^^.)


    Quiet the mind, and the soul will speak.