• Pottermore.





    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de films en boeken van Harry Potter.

    In dit topic kun je discussieren, elkaar tips vragen, etc. over het interactieve Pottermore spel.




    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter. Hier zal ik (en dat mag jij ook doen, natuurlijk) updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

    Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site.



    LEES DIT EERST!


    - Twee veelgestelden vragen.
    1: Ik heb mijn e-mail adres in juni al achter gelaten, heb ik nu een account?
    -Nee, zoals je had gelezen kon je je email adres achterlaten om een notificatie te krijgen wanneer de site open ging, die mail krijg je waarschijnlijk in September.
    2: Wanneer krijg ik de welkomsmail?
    -Deze krijg je hoogstwaarschijnlijk pas na de wedstrijd. Op de site staat dat je de mail van 31 juli tot 30 september kan verwachten, er is dus met geen mogelijkheid te zeggen wanneer je deze krijgt, gewoon afwachten.

    Let op:
    - Gelieve niet het topic vol te spammen met berichtjes over het feit dat je de welkomsmail wil hebben, die willen we tenslotte allemaal.

    -Als je de mail hebt gehad en in Pottermore kan, post dan geen screenshots of links naar foto's van Pottermore, op die manier kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat ze moeten doen en blijft het voor iedereen leuk/nieuw. Hou er ook rekening mee dat als je het wel doet, je strafbaar bent zolang de site in bèta stadium is en je ook nog aangeklaagd kan worden.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2012 - 11:29 ]

    HelP, bij dat toverdranken maken staat er dat ik m'n wand moet bewegen ofzo, maar hoe doe je dat?


    Can't control my second personality

    Het maakt niet uit wie wint, als je maar plezier hebt op pottermore. =)

    Elly4ever schreef:
    HelP, bij dat toverdranken maken staat er dat ik m'n wand moet bewegen ofzo, maar hoe doe je dat?

    Gewoon op je wand klikken x'D. Die ligt rechts op de tafel.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    (...)
    Gewoon op je wand klikken x'D. Die ligt rechts op de tafel.

    Haha ik ben echt dom :), dankje


    Can't control my second personality

    Elly4ever schreef:
    (...)
    Haha ik ben echt dom :), dankje


    Ik kon hem de eerste x ook niet vinden hoor, lol x'D

    Ik ben al heel lang niet meer op Pottermore geweest. Zijn er wat nieuwe dingen of zo?

    Hoe doe je dat toveren met die letters enzo :$
    Dat snap ik niet helemaal...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Haha oké, vooruit..
    Zoals je zal zien dueleren veel mensen op dit moment met de Full Body-Bind
    spreuk. Waarom? Simpel weg omdat je met deze spreuk de meeste punten kan behalen.
    Deze spreuk staat in spreukenboek: Curses and Counter-curses. Het is dus belangrijk dat je deze als eerste vindt. Je zal hem vast in the Library vinden tussen één van de boeken, ik weet eigenlijk niet zo goed meer waar ik hem vandaan hem maar als je maar in elke locatie even goed inzoomt kom je hem wel tegen.

    Als je dit boek hebt is het de bedoeling om deze spreuk heel vaak te oefenen tot je boven de 140 punten hebt. Hoe krijg je zoveel punten?
    Tip 1: Gebruik altijd de muis & niet het toetsenbord, hiermee is het veel gemakkelijker om precies op tijd te klikken.
    Tip 2: Je moet altijd dubbel klikken maar klik pas voor de 2e keer als het rondje om de letter op zijn grootst is.
    Dus klik - wacht tot rondje op zijn grootst is - KLIK! (wel zo snel mogelijk, want hij word snel weer kleiner)
    Tip 3: Wacht tot dit grote rondje op zijn witst is, zo wit dat hij bijna licht geeft. & dan KLIK!
    Dus klik - wacht tot het rondje op zijn grootst en op zijn witst is - KLIK! -> bij elke volgende letter opnieuw.
    Tip 4: Zorg dat het rondje zo nauwkeurig mogelijk om de letter heen zit. Dit is heel moeilijk & zal je dus op moeten oefenen.

    Voor ik zou duelleren zou ik eerst een poosje oefenen tot je in de buurt van 135-140 punten komt. Alleen de Full-Body-Bind spreuk kan tot de 144 punten komen, wat het meest is van alle spreuken. DUS GEBRUIK DEZE.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Hahah ja dat dus :D.

    Weet iemand wat al die x-en op het scorebord (hiermee bedoel ik waar de punten bij worden gehouden van de afdelingen xD) in houden? Ik snap er nog niet veel van, maar ik ben ook nog maar een groentje :)


    Can't control my second personality

    Elly4ever schreef:
    Weet iemand wat al die x-en op het scorebord (hiermee bedoel ik waar de punten bij worden gehouden van de afdelingen xD) in houden? Ik snap er nog niet veel van, maar ik ben ook nog maar een groentje :)


    Dat is gewoon omdat we te punten niet mogen weten.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Phootos schreef:
    (...)

    Dat is gewoon omdat we te punten niet mogen weten.

    Ik vond het al raar :), maar nu snap ik het :)


    Can't control my second personality

    Phootos schreef:
    (...)

    Dat is gewoon omdat we te punten niet mogen weten.


    En we mogen de punten niet weten omdat de House Cup bijna uitgereikt wordt! Ze houden het spannend ;)

    GUYS. Morgen komt de uitslag :O

    Slytherinnnnnnnn ftw.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''