• Hallootjess!

    Ongeveer een half jaar geleden is om de hoek van mijn huis een snackbar geopend, en misschien begrijp je het al: ik kom hier te vaak. gemiddeld kom ik hier 3 keer per week. Het is gelukkig niet zo dat ik heel dik ben ofzo, maar ik heb wel nogal een rond buikje. Doordat ik wijde shirts draag kan ik het voor het grootste deel camoufleren, maar het grootste probleem is dat ik mijn broeken niet meer pas. Ik heb vorig jaar 3 nieuwe broeken gekocht, maar ik krijg ze niet meer dicht. Dit vind ik heel vervelend.

    Het probleem is denk een beetje bij mij dat ik het niet zo erg vind om een buikje te hebben. Ik geniet liever van mijn patat en heb een buikje, dan dat ik niet of weinig snack en volslank ben. Zolang ik niet tonnetje rond ben, vind ik alles best. Op deze manier is het moeilijk te stoppen met snacken. Op dit moment ben ik 14 jaar. Volgens de bmi meter op het voedingscentrum is dit iets te zwaar. Om deze reden wil ik graag minder snacken. Het lukt alleen niet zo goed. Heeft iemand tips??

    [ bericht aangepast op 25 juni 2012 - 23:25 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 juni 2012 - 23:23 ]


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    Eet thuis een broodje, of een tussendoortje. En geen geld mee nemen


    Some angels have no wings.

    ZomerElf schreef:
    (...)

    Nootjes zijn behoorlijk kaloriebommen...fruit en groente zijn goed...je kunt heerlijk tomaatjes opsnijden en die dan gaan eten...is lekker en gezond :D
    Nootjes zijn gezond zolang ze niet bewerkt zijn. Maar dan moet je geen zak nemen, maar een handje nemen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Het komt voornamelijk gewoon echt op doorzettingsvermogen aan. Maar je moet gewoon zorgen dat als je echt zin in wat krijgt je voor een gezond alternatief gaat. Dan neem je gewoon een broodje. En kijk, als jij nu al aankomt, dan zal dit zeker verder gaan als je dit patroon aanhoudt. Nu heb je nog maar een klein buikje, maar dit zal steeds erger worden. En dan krijg je dus uiteindelijk wel het resultaat wat je dus niet wil hebben. Misschien is dan enigszins een motivatie?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Zoals de rest al zegt, zorgen dat je geen geld op zak hebt en iets gezonders nemen als je trek hebt. En als het kan, zorgen dat je minder vaak langs die snackbar komt zodat je er ook minder aan denkt?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Probeer eens een broodje gezond, neem altijd een flesje water mee en anders hardlopen in het weekend zodat je toch nog wat kan snoepen


    The odds are néver in our favor.

    Gewoon niet gaan. Een keer in de maand of een keer in de twee weken kan prima, samen met een vriendin, 's avonds wat eten daar. Je moet sterk zijn, doorzettingsvermogen hebben. Lunch met een broodje (maakt niet uit wat er op zit, alles is beter dan junkfood) of fruit, als je thuis bent desnoods met soep. En sporten is heel belangrijk, maar daar gaat het hier niet over. (:


    Destroy what destroys you.

    Je moet een doel hebben bijvoorbeeld een hele mooie broek in een winkel. Dan ga je voor die broek niet meer naar de snack bar en ga je gezonder eten :]

    heel erg bedankt voor de tips, ik ga het zeker proberen!


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    1way1D schreef:
    Je moet een doel hebben bijvoorbeeld een hele mooie broek in een winkel. Dan ga je voor die broek niet meer naar de snack bar en ga je gezonder eten :]


    En dan heb je die broek gescoord en is je motivatie weg. Nee, dat heeft echt geen zin. Je moet het gewoon doen omdat je het echt wilt anders werkt het niet en houd je het niet vol.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik herken het probleem, haha. Je moet gewoon een bepaalde knop in jezelf omzetten en denken: vanaf nú ga ik dit niet meer doen, en het dan vanaf dat moment niet meer doen. Dat werkte bij mij, gewoon met jezelf een bepaald moment afspreken en het ook tegen anderen zeggen, waardoor je wel 'moet'.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Al je geld uitgeven. Zonder geld kun je ook niet naar de snackbar (cat)