• Sinds ik al een tijdje geen werk meer heb en mijn rekening met een gevaarlijk grote snelheid leger wordt, heb ik besloten om in de maanden juni, juli en augustus mijn pinpas zoveel mogelijk in mijn portemonnee te laten. Geen kleding, geen make-up, geen sieraden, geen kermis, geen feestjes en geen zinloze troep uit hippiewinkels zoals wierrook en dubieuze thee. Ik hoop dat ik in september weer wat geld op m'n rekening heb staan (gespaard kleed- en zakgeld) en tegen die tijd een of ander wijs persoon ben tegen gekomen die me heeft geinspireerd om niet meer zoveel geld uit te geven aan dingen die ik nodig heb :c.
    Maar goed, op het gebied van kleding heb ik deze maand nog niets uitgegeven, maar ik ben wel al naar de bioscoop geweest (+ 3,75 voor popcorn, 3 euro voor frisdank, skere tent) en twee keer naar de kermis. Ik weet niet of jullie wel eens naar een West Frieze kermis zijn geweest, maar geloof me, binnen no time heb je al je geld vergokt. Zo niet dan flikkert het wel uit je zakken als je in een atractie zit of leen je het uit aan een persoon dat je ooit ergens vaag hebt ontmoet, waarna je je geld natuurlijk nooit meer terug krijgt. Dan is er aan het eind van het schooljaar ook nog een groot feest waar ik zeker heen wil.
    Dus, dit is alweer een fijn begin x'D. Ik heb soms best moeite met omgaan met geld :c. Iemand tips?


    i put the fun in funeral

    Bedankt voor de tips guys! ^^

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 18:26 ]


    i put the fun in funeral

    Wait, wat is skere? :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mesut schreef:
    Wait, wat is skere? :Y)


    Skeer is straattaal en betekent letterlijk blut. Toch hoor je het ook vaak als in gierig, zo is iemand een 'skeer' persoon als hij nooit geld uitleent oid :Y). 't Is een beetje een onzinnig woord eigenlijk x].


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Welk verhaal? Ik volg er toch maar 1 van jou? o.o


    Oh, ik dacht dat je de ander ook las xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Audacity schreef:
    (...)

    Skeer is straattaal en betekent letterlijk blut. Toch hoor je het ook vaak als in gierig, zo is iemand een 'skeer' persoon als hij nooit geld uitleent oid :Y). 't Is een beetje een onzinnig woord eigenlijk x].



    Oooooh ik snap 'm, zeker hetzelfde als skir? Tenminste dat zeggen ze bij ons altijd haha.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mesut schreef:
    (...)


    Oooooh ik snap 'm, zeker hetzelfde als skir? Tenminste dat zeggen ze bij ons altijd haha.


    Vind 't wel een bijzondere spelling van het woord, maar ik denk dat het op hetzelfde neer komt ja :Y).


    i put the fun in funeral

    leuk he hoe die kermissen in friesland je geld wegzuigen..
    nah, k ga zelf ook ongeloooflijk goed met m'n geld om, maar ik heb m'n moeder gevraagd m'n kleedgeld achter te houden. xD zo heb ik voor de vakantie 130 euro gespaard. xD


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Pinpas gewoon helemaal thuislaten?
    Leuke dingen verzinnen om te doen die niks kosten?
    Als je een film wilt kijken, films huren ipv naar de bios: meer voor minder


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    1; kijk wat je voor weinig of gratis kunt doen/kopen dat is sowieso al veel
    2; hou en kleding-ruildag met je vriendinnen, het is gratis maar je houdt wel geld in je portemenee
    3; deze site; http://www.gratiz.nl/ kan helpen voor gratis tandpasta, make-up enz (soms wel verzendkosten)

    en zoals hier boven word gezegt, kleedgeld achter houden...

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 18:58 ]


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Neelie schreef:
    Je geld thuis laten. (cat) Altijd beperkt budget meenemen.


    Bad decisions make good stories.

    Budgetteren (Kijken wat je echt nodig hebt, zet dat op papier en kijk hoeveel geld je daarvoor uittrekt. Vervolgens kan je daar op bezuinigen)


    26 - 02 - '16

    Opschrijven wat je uitgeeft, wil weleens helpen. Dan heb je namelijk een overzicht en als je iedere keer dat je iets gekocht hebt geconfronteerd wordt met hoeveel geld je uitgeeft, ga je vanzelf wel wat beter opletten. (:
    Iedere week niet meer dan vijf euro in je portemonnee stoppen is misschien ook wel een optie.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.