• Ik heb er niks op tegen, want ik schrijf er zelf ook een. Maar ik vind het wel vervelend om te zien dat die stories gewoon gepromoot worden. Om eerlijk te zijn vind ik dat dit verboden moet worden. Prima, als je erover schrijft maar om het te gaan promoten vind ik wel wat ver gaan. Een tijd terug was 'Pro-ana' stories schrijven hier op Quizlet een hele erge hype en ik ben bang dat dat nu weer een beetje gaat gebeuren. Hierom vind ik dus niet dat dit gepromoot mag worden op een site met jonge tiener meisjes. Ik weet namelijk zeker dat er veel zich gaan laten meeslepen, want er zijn duizenden van zulk soort meisjes die makkelijk te beïnvloeden zijn door zulk soort dingen... Dus ik vroeg me af of er een verbod kan komen op het promoten van deze stories en van het zetten in de spotlight van deze stories?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:05 ]

    Pro-ana stories mogen geschreven worden zolang het niet de ziekte zelf promoot of aanzet tot het doen hier van. De meeste laten juist de gevaren zien.
    zo had ik het nochtans begrepen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Dat weet ik, maar het gaat niet om het schrijven ervan maar het promoten van de stories ;-)

    Iedereen heeft het recht om zijn creaties te promoten.


    Destroy what destroys you.

    Confused schreef:
    Dat weet ik, maar het gaat niet om het schrijven ervan maar het promoten van de stories ;-)


    Dat begrijp ik, ik vind het een beetje raar om te verbieden. Als de stories zelf niet verboden zijn, waarom zou je het niet mogen promoten? Ik vind, persoonlijk, dat als de stories niet aanzetten tot de ziekte, dat je ze gewoon zou mogen promoten. Maar dat is mijn mening.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:12 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik snap jouw punt wel maar ik vind ook dat het een vrije keuze zou moeten blijven net zoals het een vrije keuze blijft om die verhalen te lezen of niet.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dat zeggen ze ook over erotische verhalen en die worden ook niet verboden om te promoten. Het blijft uiteindelijk ieders eigen keus om iets te promoten/bekijken of niet.


    Til hug og blod.

    Je zult toch ergens moeten laten weten dat je story bestaat. Ook is het in mijn story heel duidelijk dat er niet aangezet wordt tot pro-ana, maar meer weerhouden van én het is een goed idee om mensen die niet weten hoe iemand met Anorexia denkt een kijkje in hun hoofd te geven.

    16+ story's met verkrachtingsscenes zetten toch ook niet aan tot zulke dingen.

    & mijn story bestaal al een jaar, dus een 'hype' is het voor me niet. Over andere verhalen kan ik niks zeggen, die lees ik namelijk niet.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:16 ]

    Ik vind die hele hype verschrikkelijk.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Als je het promoten van anorexia storiesgaat verbieden, dan kan je even goed de stories verbieden.wat ik persoonlijk zelfs goed zou vinden. Als je niet promoot krijg je geen lezers en dan zijn er toch die gewoon stoppen met aan die story.


    Ex astris, sciencia

    Ja, maar verkrachtingsscenes komen heel anders aan bij meisjes van 13/14 jaar dan anorexia verhalen. Het gaat hier wel om de gezondheid van vele jonge meisjes en met promoten worden deze verhalen veel meer in het licht gezet. Als je het promoten ervan verbied heb je misschien minder lezers, maar als veel lezers hebben alles is waarvoor je schrijft...
    Quizlet is en blijft en tiener site en vele tieners zijn onzeker over hoe zij eruit zien. Het leek me gewoon voor zulk soort meisjes veiliger om het te verbieden.

    Yulivee schreef:
    Ik snap jouw punt wel maar ik vind ook dat het een vrije keuze zou moeten blijven net zoals het een vrije keuze blijft om die verhalen te lezen of niet.

    Confused schreef:
    Ja, maar verkrachtingsscenes komen heel anders aan bij meisjes van 13/14 jaar dan anorexia verhalen. Het gaat hier wel om de gezondheid van vele jonge meisjes en met promoten worden deze verhalen veel meer in het licht gezet. Als je het promoten ervan verbied heb je misschien minder lezers, maar als veel lezers hebben alles is waarvoor je schrijft...
    Quizlet is en blijft en tiener site en vele tieners zijn onzeker over hoe zij eruit zien. Het leek me gewoon voor zulk soort meisjes veiliger om het te verbieden.


    Toch vind ik dat je dan het recht van promoten minder maakt.
    En voor mij komt een verkrachtingsscene harder aan dan anorexia, maar dat komt omdat ik het nog niet in mijn omgeving heb meegemaakt.


    Destroy what destroys you.

    Confused schreef:
    Ja, maar verkrachtingsscenes komen heel anders aan bij meisjes van 13/14 jaar dan anorexia verhalen. Het gaat hier wel om de gezondheid van vele jonge meisjes en met promoten worden deze verhalen veel meer in het licht gezet. Als je het promoten ervan verbied heb je misschien minder lezers, maar als veel lezers hebben alles is waarvoor je schrijft...
    Quizlet is en blijft en tiener site en vele tieners zijn onzeker over hoe zij eruit zien. Het leek me gewoon voor zulk soort meisjes veiliger om het te verbieden.


    Wat, en verkrachtignsscenes zijn wel goed voor de gezondheid? Iedereen heeft nog steeds het recht om hun eigen creaties te promoten. De Quizlet regels zeggen dat de stories legaal zijn als ze niet aanzetten tot de ziekte. Als ze niet aanzetten tot Anorexia mogen ze dus ook gepromoot worden.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Confused schreef:
    Ja, maar verkrachtingsscenes komen heel anders aan bij meisjes van 13/14 jaar dan anorexia verhalen. Het gaat hier wel om de gezondheid van vele jonge meisjes en met promoten worden deze verhalen veel meer in het licht gezet. Als je het promoten ervan verbied heb je misschien minder lezers, maar als veel lezers hebben alles is waarvoor je schrijft...
    Quizlet is en blijft en tiener site en vele tieners zijn onzeker over hoe zij eruit zien. Het leek me gewoon voor zulk soort meisjes veiliger om het te verbieden.


    Dat kan jij niet weten, iedereen reageert daar volledig anders op. (cat)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    En daarbij, de stories die aanzetten tot anorexia moeten verwijderd worden. Lange tijd geleden al ingezet.


    Destroy what destroys you.