Kent iemand hier Dwarf Fortress?
Ik heb het twee weken ontdekt en sindsdien speel ik niks anders meer
Het is gewoon heel erg cewl om met een stel manisch depressieve alcoholistische dwergen die een compleet gebrek aan overlevingsinstinct hebben megalomane projecten te bouwen. Ik ben op dit moment bezig met een lavakannon. Voor de 7e keer. De eerste 5 keer mislukte doordat ik niet genoeg kleren maakte en iedereen gek werd, waarna het me eindelijk lukte om een kledingindustrie op te zetten. De 6e keer sloopte een titan het magmareservoir waardoor mijn fort onderliep
Voor de mensen die het niet kennen: Dwarf Fortress is Fun.
Het heeft ook een hele stijle leercurve:
En het ziet er zo uit:
Tegelijk is het het ingewikkeldste spel dat ik ooit gespeeld heb, met een ongelofelijke vrijheid. Je begint met 7 dwergen waarmee je een fort kunt bouwen. Als je een groot fort hebt zullen meer dwergen toestromen, maar ook vijanden. Je zult ervoor moeten zorgen dat ze kleding en eten hebben, wapens hebben. Iedere dwerg heeft zijn eigen persoonlijkheid en vaardigheden. Met behulp van machines en graafwerk kun je de meest bizarre projecten bouwen. Hoe groter, ingewikkelder en nuttelozer, hoe dwergser. Er is geen einddoel of overwinning: Je houdt zo lang mogelijk vol en gaat op hopelijk op zo'n geweldige manier ten onder dat je er een mooi verhaal aan over houdt.
Het is awesome
quidquid excusatio prandium pro