• Zeurtopic, waarschuwing

    De relatie tussen mijn broertje en mij is al jaren niet goed.
    Nu zullen de meeste mensen wel denken, dat is normaal bij twee tieners.
    Dat dacht ik vroeger ook, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het niet zo normaal meer is.
    Hij kleineert me de hele dag. Als ik wakker wordt hoor ik al zijn muziek door het hele huis, niet echt goed voor mijn humeur. En al tijdens het ontbijt begint hij dingen tegen mij te zeggen, plofkop, vetzak, Sterre heeft een plofkop, zulke dingen.
    Op school doet hij net alsof hij mij totaal niet kent, maar lacht mij wel uit en roddelt over mij.
    Deze week was mijn moeder een weekje weg en hij heeft geen ene f**k in het huishouden gedaan, hij heeft gewoon ronduit gemeen tegen mij gedaan, ik kan altijd alles doen. Hij zegt altijd dat hij overal beter is dan mij en doet heel vaak net alsof hij mij slaat (doordat ik slecht zie vind ik het moeilijk om te zien of hij wel of niet echt gaat slaan) en hij doet me ook vaak gewoon pijn. Als ik hem bel of hij neemt de telefoon thuis op hangt hij heel vaak op. Hij steekt iedereen tegen mij op. En nu kwam hij thuis van een weekendje weg (waardoor ik niet weg kon) en dan gooit hij zijn tas tegen mij aan, tuft in mijn gezicht zegt dat ik vet ben en ontzettend lelijk. En hij jat heel vaak geld.
    En mijn ouders zeggen wel dat ze iets gaan doen, maar dat doen ze nooit.
    En ik ben het echt beu, ik voel me thuis en op school gewoon niet meer veilig en het maakt mij nog onzekerder.
    Nu kan je wel zeggen, gewoon negeren of terugslaan. Maar probeer dat maar eens te negeren, probeer maar eens iets terug te doen.

    Bravo voor de mensen die dit helemaal hebben gelezen, maar ik moet het kwijt want ik wordt er gewoon niet gelukkig van


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Zoiets heb ik ook, alleen is mijn broertje kleiner en word ik nog steeds strontziek van hem. Leg het gewoon aan je ouders uit, en als ze daarna nog niets doen gewoon twee daagjes weglopen, dan komt alles goed (krul)

    Dat is inderdaad niet normaal. Ik heb ook een broer -een oudere dan- en wij hebben ook heel vaak ruzie, hij slaat me ook en doet me pijn, maar we hebben niet constant ruzie. Er zijn tijden waarvan ik denk: 'Ik haat je, voor mijn part ga je dood', maar later weet ik dat ik het niet meen.

    Misschien moet je eens proberen serieus met je ouders te praten? Als je broertje boven zit en je ouders beneden, zeggen dat het heel ernstig is en de feiten opsommen? Zij zijn tenslotte de ouders en moeten hieraan iets doen.

    Veel succes!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nee, dat lijkt me inderdaad niet normaal.
    En dan zit je al helemaal in een lastig parket als je ouders niet ingrijpen. Is het geen idee om met z'n allen een keer een gesprek te houden, waarbij iedereen zegt wat er op zijn lever ligt en ze zowel jou als broertje uit kunnen horen? Dan kunnen jullie eventueel samen tot een oplossing komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het zo doorgaat en dat jij er zoveel last van hebt.

    Je vermeldt niet hoe oud je broer is? Misschien heeft hij last van de puberteit? (Dat praat zijn gedrag natuurlijk niet goed, maar het zou misschien wel een verklaring kunnen zijn.)

    [ bericht aangepast op 17 juni 2012 - 18:36 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Dat is echt niet normaal , ik zou dat toch maar tegen je ouders zeggen. Misschien als je alles aan hen verteld dat ze toch iets doen.


    succes


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Nu moet je is tegen hem zeggen dat hij die hele tekst moet lezen, dat hij is beseft dat jij het echt niet leuk niet meer vind?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Oeff. Ik ben nu al blij dat ik niet de enige ben.
    Kan je niks tegen je broer gebruiken die je ouders niet weten ofso? Je kan hem mooi betaald zetten. Ik doe dat steeds. Gelukkig staat mijn moeder aan mijn kant. En tja, mijn vader heeft het meer voor mijn broer.
    Voor mij nog 2 jaar en hij is het huis uit.


    Life is all about having a good time.

    Nee, dat lijkt me inderdaad niet normaal..
    Ik vind dat je ouders eigenlijk best mogen ingrijpen, want dit gaat echt te ver. Ik denk, net als de rest, dat je beter met je ouders kan gaan praten. Weten ze wel hoe erg het is? Misschien onderschatten ze het wel wat hij allemaal doet. Voor school is het misschien de oplossing om met de mentor of contactpersoon te gaan praten.. Misschien kan hij/zij iets doen en je bent in ieder geval je verhaal kwijt:)

    En ik zou voortaan je geld verstoppen, want zomaar van jou stelen kan echt niet(cat)


    It's never gonna happen, Guys.

    Beverly schreef:
    Oeff. Ik ben nu al blij dat ik niet de enige ben.
    Kan je niks tegen je broer gebruiken die je ouders niet weten ofso? Je kan hem mooi betaald zetten. Ik doe dat steeds. Gelukkig staat mijn moeder aan mijn kant. En tja, mijn vader heeft het meer voor mijn broer.
    Voor mij nog 2 jaar en hij is het huis uit.

    Het spijt me als het cru overkomt, maar ik vind dat een beetje kinderachtig. Ik kan begrijpen dat je er op een bepaald moment genoeg van hebt, maar om nou iemand te gaan chanteren. Dat is op lange termijn geen oplossing en vaak werk je jezelf er toch mee in de nesten. Het is ook niet echt fair van jullie om je ouders tegen elkaar uit te spelen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Laat dit eens lezen aan je ouders, dit is hoe je je voelt... Misschien geleoven ze je dan beter?


    live the life you love

    Gancanagh schreef:
    (...)
    Het spijt me als het cru overkomt, maar ik vind dat een beetje kinderachtig. Ik kan begrijpen dat je er op een bepaald moment genoeg van hebt, maar om nou iemand te gaan chanteren. Dat is op lange termijn geen oplossing en vaak werk je jezelf er toch mee in de nesten. Het is ook niet echt fair van jullie om je ouders tegen elkaar uit te spelen.


    Hij chanteert mij, ik hem. Dat ben ik.
    Mijn broer gebruikt niet alleen woorden tegen mij. Maar ook geweld. Nu heb ik een peesontsteking aan hem te danken. Vorig jaar had ik een hersenschudding door hem. Dus ik zit constant in de nesten, maar mijn vrienden helpen me er door.


    Life is all about having a good time.

    Beverly schreef:
    (...)

    Hij chanteert mij, ik hem. Dat ben ik.
    Mijn broer gebruikt niet alleen woorden tegen mij. Maar ook geweld. Nu heb ik een peesontsteking aan hem te danken. Vorig jaar had ik een hersenschudding door hem. Dus ik zit constant in de nesten, maar mijn vrienden helpen me er door.

    Is het dan niet beter om er zelf mee naar je ouders te gaan en hem op die manier blok te zetten? Ze zullen jouw eerlijkheid uiteindelijk appreciëren en dan valt hij ook meteen door de mand. En als hij geweld gebruikt, dan zou ik het daar niet bij laten, als je ouders niet ingrijpen. Broer of niet, als het nodig is haal je er mensen bij die je kunnen helpen. Je kunt een verslag laten neertekenen bij de politie zonder dat deze meteen ingrijpen, dat doen ze meestal pas als het vaker gebeurt.
    Wel fijn dat je zoveel steun hebt aan je vrienden dan (:


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)
    Is het dan niet beter om er zelf mee naar je ouders te gaan en hem op die manier blok te zetten? Ze zullen jouw eerlijkheid uiteindelijk appreciëren en dan valt hij ook meteen door de mand. En als hij geweld gebruikt, dan zou ik het daar niet bij laten, als je ouders niet ingrijpen. Broer of niet, als het nodig is haal je er mensen bij die je kunnen helpen. Je kunt een verslag laten neertekenen bij de politie zonder dat deze meteen ingrijpen, dat doen ze meestal pas als het vaker gebeurt.
    Wel fijn dat je zoveel steun hebt aan je vrienden dan (:


    Elke keer als hij iets uitspookt met mij zeg ik het tegen mijn moeder. Maar ja, ze praat dan eens met hem en dan krijgen zij ruzie en liegt hij het steeds af. Dan wordt hij agressief en kan je absoluut niets meer met hem doen.
    De politie is wat te erg, denk ik. Als hij toch bijna het huis uit is, dan is het niet meer nodig en ben ik gerustgesteld. En dan wil ik hem nooit meer zien.


    Life is all about having a good time.

    Omg, dat is inderdaad echt niet normaal.
    Vroeger waren mijn zus en ik net zo. Zij wist mij altijd te kleineren, ookal was ik degene die gelijk had etc. Maar in de loop der tijd, zijn we ouder en wijzer geworden en zijn we echte zussen geworden. En daarmee bedoel ik dat ze nu echt de grote, beschermende, lieve zus is die ze hoort te zijn.
    Maar zo erg als jou en je broer is het bij ons niet geweest. Maar, soms, kunnen broer en zus (of zus en zus, etc.) gewoon totaal niet met elkaar opschieten. Ze kunnen elkaar haten, net zoals ze misschien andere mensen haten. Dat is gewoon zo. Soms is er niks aan te doen, soms gaat het vanzelf over, soms moet je er iets aan doen.


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Hij blijft je broer, je kan het beste met hem praten, hij kan nog zo grof zijn, je blijft zijn zus en diep vanbinnen houd hij van je...
    Ik weet dat je vast heel kwaad of teleurgesteld bent, maar weet hij wel hard het je eigenlijk raakt, ik kan me moeilijk voorstellen dat hij je met vol besef zo veel pijn doet. Vertel dit eens aan hém, dat kan echt helpen... (Denk ik, wat er ook gebeurt, ik blijf mijn zusje een schat vinden)


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    awkw4rd schreef:
    Laat dit eens lezen aan je ouders, dit is hoe je je voelt... Misschien geleoven ze je dan beter?


    26 - 02 - '16