• Dit is het vorige topic.


    Dit topic is dus voor het EK. Wie denken jullie dat gaat winnen, wie vinden jullie goed/knappe spelers etc?

    Je kunt ook de wedstrijden discusiëren etc als het is begonnen.


    Poule A
    Polen 1 - 1 Griekenland
    Rusland 4 - 1 Tsjechië
    Griekenland 1 - 2 Tsjechië
    Polen 1 - 1 Rusland
    Tsjechië - Polen
    Griekenland - Rusland


    Poule B
    Nederland 0 - 1 Denemarken
    Duitsland 1 - 0 Portugal
    Denemarken 2 - 3 Portugal
    Nederland 1 - 2 Duitsland
    Portugal - Nederland
    Denemarken - Duitsland

    Poule C
    Spanje 1 - 1 Italië
    Ierland 1 - 3 Kroatië
    Italië 1 - 1 Kroatië
    Spanje 4 - 0 Ierland
    Kroatië - Spanje
    Italië - Ierland

    Poule D
    Frankrijk 1 - 1 Engeland
    Oekraïne 2 - 1 Zweden
    Oekraïne - Frankrijk
    Zweden - Engeland

    Engeland - Oekraïne
    Zweden - Frankrijk


    Volgende wedstrijd Oranje:
    Zondag 17 juni, 20:45 tegen Portugal.


    Mod: dit is vanaf nu het algemene topic voor het EK. Alle andere topics worden gesloten.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 17:46 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Waar was het team van 2010? o_O


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Meade schreef:
    (...)

    Sowieso. Willemse is dan ook alweer twintig, dus heeft ook al een stuk meer ervaring opgepikt. Bommel is er dan waarschijnlijk uit, en denk ook dat Kuyt het misschien niet meer red - not sure though. Frisse verdediging, want die hebben we echt nodig en alsjeblieft laat van Persie dan wat minder spelen.


    Ja, inderdaad. Bommel is er dan sowieso wel uit, lijkt me sterk dat hij er dan nog bij is. Je ziet het gewoon aan zijn spel en aan zijn houding daarbuiten. Hij is niet meer de speler van daarvoor. De pit is gewoon weg en ik heb gewoon niet het gevoel dat hij voetbal nog zo ziet zitten. Kuyt, daar heb ik ook twijfels over, over twee jaar is hij inderdaad ook weer ouder en ik denk dat we dan best zo'n zelfde scenario kunnen krijgen.. Alhoewel ik moet zeggen dat Kuyt wel altijd een doorbijter is. Maar nee, de ploeg is gewoon niet meer wat het twee jaar geleden was. Er moet gewoon verfrissing in komen. Toch vind ik dit allemaal niet zo verbazingwekkend. Na het WK heeft men natuurlijk ongelooflijke verwachtingen van ons lang gekregen en dat legt heel veel druk op een ploeg en een trainer. Niet dat ik het goed wil praten, maar dat kan toch ook wel een meespelende factor zijn. Kijk bijvoorbeeld ook naar Spanje, is nu ook zeker niet de beste. De landen die eerder ondermaats presteerden daarentegen, gaan nu een stuk beter. Nee, ik wacht het volgende WK af.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad. Bommel is er dan sowieso wel uit, lijkt me sterk dat hij er dan nog bij is. Je ziet het gewoon aan zijn spel en aan zijn houding daarbuiten. Hij is niet meer de speler van daarvoor. De pit is gewoon weg en ik heb gewoon niet het gevoel dat hij voetbal nog zo ziet zitten. Kuyt, daar heb ik ook twijfels over, over twee jaar is hij inderdaad ook weer ouder en ik denk dat we dan best zo'n zelfde scenario kunnen krijgen.. Alhoewel ik moet zeggen dat Kuyt wel altijd een doorbijter is. Maar nee, de ploeg is gewoon niet meer wat het twee jaar geleden was. Er moet gewoon verfrissing in komen. Toch vind ik dit allemaal niet zo verbazingwekkend. Na het WK heeft men natuurlijk ongelooflijke verwachtingen van ons lang gekregen en dat legt heel veel druk op een ploeg en een trainer. Niet dat ik het goed wil praten, maar dat kan toch ook wel een meespelende factor zijn. Kijk bijvoorbeeld ook naar Spanje, is nu ook zeker niet de beste. De landen die eerder ondermaats presteerden daarentegen, gaan nu een stuk beter. Nee, ik wacht het volgende WK af.

    Klopt, en hoe erg ik het ook vind: de Gouden Generatie lijkt gewoon op.. En Kuyt is misschien wel de grootste doorbijter van allemaal, maar precies zoals je zegt, ook hij wordt ouder en langzamer.. De glans is eraf.


    ars moriendi

    nou, ik ben nu maar voor Duitsland, en Frankrijk, want mn hart ligt nog altijd daar

    Ik ben Stekelenburg dankbaar voor zijn reddingen en ook voor mijn bijna-hartaanval omdat hij grappig probeerde te zijn.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad. Bommel is er dan sowieso wel uit, lijkt me sterk dat hij er dan nog bij is. Je ziet het gewoon aan zijn spel en aan zijn houding daarbuiten. Hij is niet meer de speler van daarvoor. De pit is gewoon weg en ik heb gewoon niet het gevoel dat hij voetbal nog zo ziet zitten. Kuyt, daar heb ik ook twijfels over, over twee jaar is hij inderdaad ook weer ouder en ik denk dat we dan best zo'n zelfde scenario kunnen krijgen.. Alhoewel ik moet zeggen dat Kuyt wel altijd een doorbijter is. Maar nee, de ploeg is gewoon niet meer wat het twee jaar geleden was. Er moet gewoon verfrissing in komen. Toch vind ik dit allemaal niet zo verbazingwekkend. Na het WK heeft men natuurlijk ongelooflijke verwachtingen van ons lang gekregen en dat legt heel veel druk op een ploeg en een trainer. Niet dat ik het goed wil praten, maar dat kan toch ook wel een meespelende factor zijn. Kijk bijvoorbeeld ook naar Spanje, is nu ook zeker niet de beste. De landen die eerder ondermaats presteerden daarentegen, gaan nu een stuk beter. Nee, ik wacht het volgende WK af.


    Klopt, ben het echt honderd procent met je eens. Ik twijfel ook echt op Kuyt. Vooral omdat ik het echt een topspeler vind, maar wie weet, van Bronckhorst heeft zijn laatste wedstrijden met Oranje ook heerlijk afgesloten - vind ik dan. En natuurlijk, de druk ligt ongelofelijk hoog voor Nederland, aangezien we wel tweede bij het WK geworden zijn. Iedereen verwacht hierdoor dat we hoog eindigen en er ligt gewoon een vreselijk hoge druk op zowel van Marwijk, als de spelers zelf. Ik zou echt niet in de plaats van Stekelenburg willen staan bijvoorbeeld. Over twee jaar weer kansen en hopelijk doen we het dan wat beter.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    MESSIBI schreef:
    Ik ben Stekelenburg dankbaar voor zijn reddingen en ook voor mijn bijna-hartaanval omdat hij grappig probeerde te zijn.

    Zonder Stekel was het 5-1 geweest..

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 23:22 ]


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Zonder Stekel was het 5-1 geweest..


    Minstens...

    Jakhals schreef:
    nou, ik ben nu maar voor Duitsland, en Frankrijk, want mn hart ligt nog altijd daar

    Nou, dan ben ik voor Denemarken of Zweden. Maar het voelt niet hetzelfde als Oranje. :c


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Maar het voelt niet hetzelfde als Oranje. :c

    Precies. Geen enkel team voelt als Oranje voor mij, want dat is mijn ploeg en zal het altijd zijn. De liefde daar voor zit te diep. Maar nu het voorbij is, gun ik het toch Duitsland.


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Zonder Stekel was het 5-1 geweest..

    Ik denk dat die Duitsers er al minstens vijf in hadden zitten en dan had NL al de moed opgegeven...
    Maar volgens mij zit het bij NL ook een beetje tussen de oren, dat voetbal. 't Is vaak zo dat als ze het eerste doelpunt maken, dan komt het meestal (ik herhaal, meestal) wel goed. En ik vond ook te technisch vandaag. Er moet meer passie in dat spel, en ik kon het nauwelijks vinden... Behalve na de goal van Van Persie, toen was het er héél even...


    Deep inside, I've never felt alive

    Stoppable schreef:
    (...)
    Ik denk dat die Duitsers er al minstens vijf in hadden zitten en dan had NL al de moed opgegeven...
    Maar volgens mij zit het bij NL ook een beetje tussen de oren, dat voetbal. 't Is vaak zo dat als ze het eerste doelpunt maken, dan komt het meestal (ik herhaal, meestal) wel goed. En ik vond ook te technisch vandaag. Er moet meer passie in dat spel, en ik kon het nauwelijks vinden... Behalve na de goal van Van Persie, toen was het er héél even...

    Inderdaad, toen was er pas vuur! En dat vind ik nou zo hatelijk! Je ZIET dat ze het kunnen, maar zodra ze een klein beetje tegenslag krijgen (Mario's eerste goal) zakken ze he-le-maal in! Dan heb ik zo'n zin ze een schop onder hun kont te geven!


    ars moriendi

    Stoppable schreef:
    (...)
    Ik denk dat die Duitsers er al minstens vijf in hadden zitten en dan had NL al de moed opgegeven...
    Maar volgens mij zit het bij NL ook een beetje tussen de oren, dat voetbal. 't Is vaak zo dat als ze het eerste doelpunt maken, dan komt het meestal (ik herhaal, meestal) wel goed. En ik vond ook te technisch vandaag. Er moet meer passie in dat spel, en ik kon het nauwelijks vinden... Behalve na de goal van Van Persie, toen was het er héél even...


    Ja klopt! Toen zag je echt het spel weer opleven en zat het er weer eventjes in. Toen werd het pas genieten van de wedstrijd, maar ja, ze zakten al snel weer in. Ze kunnen het wel, maar lijken gewoon te lui om het te tonen en hebben blijkbaar liever snel vakantie?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Inderdaad, toen was er pas vuur! En dat vind ik nou zo hatelijk! Je ZIET dat ze het kunnen, maar zodra ze een klein beetje tegenslag krijgen (Mario's eerste goal) zakken ze he-le-maal in! Dan heb ik zo'n zin ze een schop onder hun kont te geven!

    Ik had nog gedaan ook, als ik in 't stadion was geweest :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Stoppable schreef:
    (...)
    Ik had nog gedaan ook, als ik in 't stadion was geweest :')

    Pff ik was met je meegegaan! Had ik gelijk Willems van dat veld gesleurd en op de bank geduwd.


    ars moriendi