• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 18:12 ]

    ik denk dat de kegel dan een grondoppervlak moet hebben waarvan de straal 2,5 is en de hoogte 4, maar ik weet niet hoe je dan de inhoud berekent.
    ik heb die leerstof nog niet gehad

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:00 ]

    Lynnx schreef:
    ik denk dat de kegel dan een grondoppervlak moet hebben waarvan de straal 2,5 is en de hoogte 4, maar ik weet niet hoe je dan de inhoud berekent.
    ik heb die leerstof nog niet gehad


    Het is 2VWO leerstof :3

    De balk is 4 x 5 x 6 cm
    het kleinste vlak van de balk is dus 4 x 5 cm
    als je een rondje in dat vlak zou willen plaatsen (het grondvlak van de kegel), kan dat rondje maximaal een diameter van 4 cm hebben. (anders is het niet rond (;
    De straal van moet dus 2 cm zijn!

    Verder moet je dan nog de hoogte in, dit is dus de 6 cm (aangezien deze nog als enige over is)

    inhoud kegel = 1/3 x PI x straal² x hoogte
    Invullen:
    1/3 x PI x (2)² x 6

    Ik hoop dat je het zo snapt (;

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:08 ]


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Wat is de formule van het berekenen van een ruimtefiguur? Inhoud = OPP Grondvlak x hoogte

    Hoe bereken je het grondvlak? Het is een cirkel en de opp van een cirkel bereken je m.b.v. de formule:
    OPP cirkel = pie x r^2
    r= straal.

    En met pie, bedoel ik het pie-teken, aangezien ik die hier niet kan neerzetten :')

    Snap je het nu wel?


    Deep inside, I've never felt alive

    Wauw, dat hoofdstuk hebben wij net gehad, ik herken de opdracht nog enzo. :') Maar ja, het antwoord weet ik niet meer, ik kan het opzoeken? ;p


    The universal language of art.

    MAHONECREW schreef:
    Wauw, dat hoofdstuk hebben wij net gehad, ik herken de opdracht nog enzo. :') Maar ja, het antwoord weet ik niet meer, ik kan het opzoeken? ;p


    Graag!

    Halifax schreef:
    De balk is 4 x 5 x 6 cm
    het kleinste vlak van de balk is dus 4 x 5 cm
    als je een rondje in dat vlak zou willen plaatsen (het grondvlak van de kegel), kan dat rondje maximaal een diameter van 4 cm hebben. (anders is het niet rond (;
    De straal van moet dus 2 cm zijn!

    Verder moet je dan nog de hoogte in, dit is dus de 6 cm (aangezien deze nog als enige over is)

    inhoud kegel = 1/3 x PI x straal² x hoogte
    Invullen:
    1/3 x PI x (2)² x 6

    Ik hoop dat je het zo snapt (;


    Ik snap het.. Maar moet ik dat dan doen bij alle verschillende opties, aangezien er in de som staat dat het de grootst mogelijke inhoud moet zijn? Daarmee vedoel ik dat je dan 4x5 als opp neemt en 6 als hoogte, maar ook 5x6 als opp en 4 als hoogte, en 4x6 als opp en 5 als hoogte? Of maakt dat niet uit?

    Dat boek had ik vorig jaar :3. Maarreh... Ik denk dat je sowieso eerst die balk moet schetsen, die kegel d'r in douwen en kijken wat de diameter is?
    Dit krijg je wel te horen van iemand die een 5 voor wiskunde staat ^^.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Dat boek had ik vorig jaar :3. Maarreh... Ik denk dat je sowieso eerst die balk moet schetsen, die kegel d'r in douwen en kijken wat de diameter is?
    Dit krijg je wel te horen van iemand die een 5 voor wiskunde staat ^^.


    Ik sta ook een 5 hoor :3

    Ik heb dat ook gehad. Inhouden en vergroten :)
    Heb nou een pw over alle hoofdstukken van dat boek (6 t/m 9)
    En ik snap er geen ene flikker van. Deze ook niet.


    "I solemnly swear that i am up to no good."