• Goed, dan zal ik mijn probleem ook maar op internet gooien. -Niet dat het niet helpt-
    Ik blijf dus sowieso zitten. Dat staat al vast, ga daar aub geen vragen over stellen, die heb ik al genoeg gekregen. Ik heb die beslissing zelf genomen. (Ik heb keihard gewerkt het eerste driekwart jaar en mijn cijfers kwamen nauwelijks hoger dan een 6. En vlak voor een examenjaar is dat nu eenmaal een verstandige beslissing.)
    Nu hebben we dus proefwerkweek en ik zit hier maar gewoon op mijn laptop zonder iets te doen. Een beetje YT filmpjes kijken en op Q zitten. Voor musical moet ik nog een filmpje maken, ik moet van mijn moeder ook nog wat leren, waar ik het met haar eens ben, maar ik kan mezelf er helemaal niet toe brengen om iets te doen. De laatste tijd eigenlijk nauwelijks. Ik vind dit op z'n zachtst gezegd rot. Om maar niet het andere drieletterig woord te gebruiken.

    Het is niet dat ik niet kan leren. Het is gewoon een gebrek aan discipline. Volgend schooljaar ga ik weer cello spelen wat betekend dat mijn doorzettingsvermogen ook weer terug komt. I'm quite sure of that. Maar op dit moment voel ik me gewoon rot en schuldig omdat ik helemaal niets doe.
    Help?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik herken het. Ik hoop dat ik niet blijf zitten.
    Maar, mij lukt het ook niet om iets te doen. Zijn er geen vrienden waarmee je samen kunt leren? Dat zou kunnen helpen. Meer weet ik ook niet, sorry.


    Food.

    Scharry schreef:
    Ik herken het. Ik hoop dat ik niet blijf zitten.
    Maar, mij lukt het ook niet om iets te doen. Zijn er geen vrienden waarmee je samen kunt leren? Dat zou kunnen helpen. Meer weet ik ook niet, sorry.


    Nee. Ik heb niet echt vrienden die mij leuk genoeg vinden om mee te leren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou echt niet weten wat je zou moeten doen D:. Ik heb namelijk zo dat er een "2e stemmetje" in mijn hoofd begint te zeuren dat ik mijn werk moet maken of leren. Misschien muziek opzetten, ergens anders gaan zitten en leren?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik moet nu ook nog heel veel doen, maar ik zit alleen te reageren op de topics en op tumblr... Waar kun je dicipline kopen? Ik denk dat ik gewoon mijn laptop op moet sluiten...

    Kan je niet in school naar de studie gaan? Of naar de bib zonder laptop?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Neelie schreef:
    Kan je niet in school naar de studie gaan? Of naar de bib zonder laptop?


    Hmm, nee, bij beide kan ik me nauwelijks concentreren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je moet je niet rot voelen omdat je niks doet als je toch al blijft zitten. Het kan misschien handig zijn dat je een beetje leert en het dan volgend jaar van pas kan komen. Maar als je sowieso blijft zitten, zou ik me er ook maar bij neer gaan leggen en niks meer doen.
    Ik blijf ook sowieso zitten, door andere redenen though. Ik plan al tijden om dansjes van kpop liedjes en vocaloid en etc. te leren, maar ik kan er ook gewoon niet de discipline voor krijgen, ook al vind ik het leuk om te doen. Maar ik denk dat ik het gewoon ga doen en daardoor hopelijk wat meer discipline kan krijgen wat dan ook met leren en alles helpt.

    Gewoon volgend jaar opnieuw proberen en discipline aanmaken. Ik ga het ook proberen ><

    Biologist schreef:
    Het is niet dat ik niet kan leren. Het is gewoon een gebrek aan discipline.

    Dat dus.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2012 - 20:29 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Herkenbaar.
    Ik had het ook en plots wil ik toch over, dus ik leer mij kapot, maar ik vermoed dat het niet gaat lukken
    Ik heb ook heel weinig motivatie


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn vader haalde tijdens de examens mijn pc gewoon weg en 'verstopte' die, anders zou ik echt nooit uit mezelf gaan leren.

    Echt, ik herken het helemaal. :/ Ik heb dit jaar wel al een stuk beter geleerd dan de vorige jaren, maar nog steeds heb ik niet genoeg discipline.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Leren moet je ook leren en hoe meer je leert hoe makkelijker het leren wordt.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Biologist schreef:
    (...)

    Hmm, nee, bij beide kan ik me nauwelijks concentreren.

    Hoe leer je dan wel het beste?
    Bij mij helpt in een groep leren echt wel nog goed. Je moet je gewoon afsluiten van de buitenwereld. Daar, in de studie, is dat makkelijk.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Neelie schreef:
    (...)
    Hoe leer je dan wel het beste?
    Bij mij helpt in een groep leren echt wel nog goed. Je moet je gewoon afsluiten van de buitenwereld. Daar, in de studie, is dat makkelijk.


    Niet. Overal waar ik leer, leid ik mezelf af op een of andere manier.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    (...)

    Niet. Overal waar ik leer, leid ik mezelf af op een of andere manier.


    Dit. Altijd.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Biologist schreef:
    (...)

    Niet. Overal waar ik leer, leid ik mezelf af op een of andere manier.
    Zorg er dan voor dat leren voor jou niet als leren voelt. Hou je van schrijven: schrijf dan samenvattingen en begrippenlijsten.
    Hou je van films? Kijk docu's (die niet saai zijn)


    Today will be Girl's Day party with you~