• Hé iedereen,

    Wel, ik vind een jongen dus heel erg leuk die bij ons op school zit. Alleen is het probleem dat hij zelf heel erg verlegen is en geen stappen onderneemt. Volgens mij heeft hij ook nog niet echt een serieuze relatie gehad of zo.

    Nou is dus het probleem dat ik niet weet wat ik ervan moet denken. Ik had een vriend van mij (ik weet het, heel stom) een briefje laten afgeven van mij aan die jongen, maar ik hoorde even later dat hij het had afgegeven aan zijn vriend en daarna zelf weer terugkreeg van die vriend met de boodschap dat het voor hem was.

    Ik kom hem dus even later tegen en hij glimlacht naar mij, omdat mijn vriendin mij belachelijk aan het maken is door keihard te wijzen naar mij. Volgens een andere vriendin lachte hij heel geheimzinnig. Ik ben dus naar hem toegegaan toen we richting huis gingen en heb hem gevraagd of hij iets terug wil schrijven op mijn briefje. Zijn houding leek heel ongemakkelijk. Hij leunde tegen zijn fiets en keek vluchtig in mijn ogen en dan weer weg, glimlachte om een paar grapjes en zei dat hij ging nadenken over het terugschrijven op het briefje van mij.

    Nu weet ik niet wat ik over hem moet denken. Hij is een stille en een verlegen jongen, dat zeggen al zijn vrienden toch, maar weten jullie misschien wat ik moet doen of zo? Of dat hij me leuk vindt?

    Groetjes,
    QuestToAsk

    Waarom via briefjes? Dat is echt nog iets van de basisschool. Ik durf zelf niet te zeggen of hij je wel leuk vind. Ken je hem al lang of niet? Misschien eens wat met hem afspreken, dan merk je wel vanzelf of hij in je geinteresseerd is of niet.


    Me so good.

    briefjes? oeh klinkt gevaarlijk- je weet nooit wie die dingen allemaal leest.
    De enige manier om 't zeker te weten is om het gewoon te vragen. Wel supereng natuurlijk, maar dan weet je wel wat je aan hem hebt.
    Ik zou hem zo'n beetje laten merken dat je 'm wel leuk vind; hem speciaal behandelen, anders, liever, vaker dan de rest aanspreken enzo. Maar niet te veel achter hem aanlopen, als hij je niet ziet zitten is dat extra genant voor jullie allebei xd

    veeeeel succes (:

    &&
    to love is a risk
    what if it doesn't work out?

    - ah but what if it does?


    ;D

    Brutus schreef:
    Waarom via briefjes? Dat is echt nog iets van de basisschool. Ik durf zelf niet te zeggen of hij je wel leuk vind. Ken je hem al lang of niet? Misschien eens wat met hem afspreken, dan merk je wel vanzelf of hij in je geinteresseerd is of niet.


    Haha, ik weet niet, het leek me zo makkelijk. Op iemand afstappen is niet bepaald mijn ding, ik wil niet graag een blauwtje lopen of zo. Ik ken hem wel, ik heb al drie jaar gespendeerd met hem op mijn school, maar ik heb op een paar duffe zinnetjes na nog nooit echt contact met hem gemaakt, dus daar begint het probleem al.
    Het afspreken zal ook een probleem worden, aangezien mijn ouders er niet zo makkelijk in zijn. Maar die jongen waar ik verliefd op ben, is echt hartstikke verlegen, dus eigenlijk hetzelfde geval als mij. Hij glimlachte wel lief naar me, maar ik weet niet of dat echt iets wilt zeggen. Ook zijn vrienden houden me een beetje tegen, want hijzelf is 17 (ik word volgende week 16) en zijn vrienden zijn ouder en blijken hem ook vaak te plagen en zo.

    flyawayhome schreef:
    briefjes? oeh klinkt gevaarlijk- je weet nooit wie die dingen allemaal leest.
    De enige manier om 't zeker te weten is om het gewoon te vragen. Wel supereng natuurlijk, maar dan weet je wel wat je aan hem hebt.
    Ik zou hem zo'n beetje laten merken dat je 'm wel leuk vind; hem speciaal behandelen, anders, liever, vaker dan de rest aanspreken enzo. Maar niet te veel achter hem aanlopen, als hij je niet ziet zitten is dat extra genant voor jullie allebei xd

    veeeeel succes (:

    &&
    to love is a risk
    what if it doesn't work out?

    - ah but what if it does?


    ;D


    Ja, nou, die zijn vriend had het dus gelezen, maar die dacht dat het iets onnozels was van die vriend die ik stuurde naar die jongen (kun je het nog volgen?), dus ja. Ja, ik kan hem wel anders gaan behandelen, maar het ding is: Wij zitten op een speciale school en hebben twee afgelegen speelplaatsen. Hij op de ene, ik op de andere, dus veel contact hebben we niet en als we contact kunnen hebben, zijn of zijn vrienden erbij of mijn vrienden, waardoor we echt niet goed kunnen praten, aangezien hij echt verlegen is en niet meer durft dan wat glimlachen, dus ja..

    Ik zou het niet durven te vragen, maar ik denk dat - dat het beste is c: Good luck (:


    You can't delete anything, if there's nothing to delete.

    Brutus schreef:
    Waarom via briefjes? Dat is echt nog iets van de basisschool. Ik durf zelf niet te zeggen of hij je wel leuk vind. Ken je hem al lang of niet? Misschien eens wat met hem afspreken, dan merk je wel vanzelf of hij in je geinteresseerd is of niet.


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.

    Brutus schreef:
    Waarom via briefjes? Dat is echt nog iets van de basisschool. Ik durf zelf niet te zeggen of hij je wel leuk vind. Ken je hem al lang of niet? Misschien eens wat met hem afspreken, dan merk je wel vanzelf of hij in je geinteresseerd is of niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als hij verliefd op je is, zal je dat snel genoeg merken. (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Uhm, misschien eens met hem kletsen via hyves, facebook, hyves of aan zijn vriend vragen of je zijn nummer mag en hem dan een leuk smsje sturen?


    Physics is awesome

    Jaa natuurlijk is hij helemaal stapel op je, dôh! Want wij op Quizlet kunnen zijn gedachtes lezen! Niet dus. Enige manier om dat te kunnen weten is door te vragen :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Hmmm, misschien reageerde hij wat ongemakkelijk (want wat zal jij zelf doen in zo'n situatie?), maar hij heeft er in ieder geval niet omheen gepraat... Ik ken namelijk zat jongens die er met een grap vanaf zouden komen en er voor de rest niets meer over zou zeggen...
    Maar ik heb een tijdje terug hetzelfde probleem gehad (niet van een briefje; ik was zelfs te laf om hem een Valentijnskaart te sturen...) Ik denk dat het het beste is om hem eerst echt te leren kennen. En ook al doen je ouders moeilijk over afspreken; er zijn genoeg andere mogelijkheden om met hem in contact te komen (beetje overbodig om alles op te gaan noemen, aangezien Eyes dat al heeft gedaan).
    Je kunt natuurlijk ook gewoon op hem afstappen en om zijn nummer vragen. Na een paar dagen een sms'je naar hem sturen en kijken hoe hij daarop reageert. Maar als ik jou was, zou ik hem niet blijven stalken met vragen als hij geen antwoord geeft of een beetje kort aan is (dat deed een vriendin van mij namelijk, maar daardoor zette ze zichzelf eerlijk gezegd een beetje voor schut...).
    In ieder geval eerst wat meer contact maken, want wie weet wat er gebeurt als je hem beter leert kennen. En hij zal waarschijnlijk ook niet zelf op je afstappen, dus moet jij wel actie gaan ondernemen:Y)
    En daarbij zal ik misschien ook naar je vriendinnen luisteren, want vaak hebben zij wel een punt (maar als het alleen het leeftijdsverschil een probleem is, zeg ik; ga ervoor!)
    Maar voordat je je in allerlei bizarre situaties ga gooien; wacht dan nog even wat hij op dat briefje schrijft en of hij dat wel gaat doen.
    Misschien heb je dan je antwoord al(;


    Kind words can be short and easy to speak, but their echoes are truly endless.

    Schrijf gewoon op een briefje 'zin om iets leuks te doen samen?'
    En dan komt het wel vanzelf denk ik (:


    26 - 02 - '16

    Meiden, goed nieuws, het gaat goed momenteel ;D
    Ik leer hem beter kenne ;D
    Iedereen: bedankt! ;D