• Ja, sorry, ik maak er nog een keer een topic over omdat ik nog steeds echt voor het dilemma sta.

    Zouden jullie dit asjeblieft helemaal kunnen lezen? Jullie zouden mij er echt mee helpen.

    Ik wil dus eigenlijk wel naar een andere school, maar er is een ding dat me tegen houdt; ik doe TTO/MYP (MYP betekent echt project onderwijs en nog wat extra dingen en TTO is dat je 70% v/d lessen in het engels hebt), en dat heb ik als ik de 4e afgerond heb helemaal klaar heb (ik zit nu in de 3). En ik weet dat als ik door zou zetten ik het wel zou halen.

    Dit zijn mijn redenen om er af te gaan:

    - De werkdruk op het niveau dat ik nu doe is echt hoger dan het VWO. Als ik naar het VWO zou gaan, zou ik veel meer tijd hebben voor vrienden, sport en muziek. Iets wat ik ook heel belangrijk is. Plus het feit dat je met TTO eigenlijk hetzelfde kan als met VWO. Het is later echt niet zo: ‘Hè verdomme, weer zo’n stumper zonder TTO, afgewezen!’ het is gewoon VWO niveau en ik kan er precies hetzelfde mee. EN de extra dingen die ik geleerd heb, heb ik gewoon in mijn zak. Zoals het engels, de voorsprong op essays en de hoge werkdruk die ik nu aan kan.

    - Tevens heb ik een bepaalde achterstand waardoor 5VWO ook nog eens zwaar zou worden, dus ik zou na de 4e niet van de werkdruk af zijn. Wij hebben bijv. science; natuurkunde, scheikunde en bio in een een wat dus inhoudt dat we dat in zouden moeten halen in 5VWO. En dit zou ik veel minder hebben als ik naar het VWO ging. Vooral op die school waar ik heen ga aangezien dat pas vanaf de 4e begint, en er daar allerlei scholen bij elkaar komen. Dus spijkeren ze sowieso iedereen al bij.

    En als ik dan al naar het VWO zou gaan, zou ik naar een andere school gaan aangezien op die school de sfeer veel beter is en ik daar ook al allerlei mensen ken. Hier op het VWO op deze school niet. (Dit is maar iets kleins dat meeweegt in de uiteindelijke keuze)

    Wat zouden jullie doen, en waarom?

    [ bericht aangepast op 4 juni 2012 - 20:32 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Als ik het zo lees, lijkt het er - volgens mij dan - op dat je liever naar die andere school wilt. Ik zou zeggen, doe wat jij zelf wilt. Ik doe nu op school ook iets wat net iets anders is dan VWO, ook met allerlei projecten enzo, en ik heb besloten om volgend jaar ook een stapje terug te doen en naar gewoon VWO te gaan. Ik heb het nu zo druk dat ik vaak helemaal geen tijd meer heb voor mijn vrienden en voor leuke dingen, en tenslotte heb ik hier gewoon geen zin meer in. Ik hoef dan niet naar een andere school, maar ga dus wel naar een andere klas. Als ik jou was, zou ik gewoon je hart volgen, zeg maar. Doe wat voor jou het beste voelt.


    The universal language of art.

    Als je zou switchen van school, wat zijn daar de 'gevolgen' van om het zo maar te zeggen? Moet je, naast dat je natuurlijk de dingen moet inhalen waarvan je nu een achterstand hebt opgebouwd, nog extra dingen doen? Moet je dan een jaar langer over je school doen, moet je iets van geld betalen (zeg maar een boete of iest?) Ik weet namelijk helemaal niks over die TTO en MYP enzo waar je het allemaal over hebt, vandaar xd


    Inspiration can hit you any time

    Nou, qua geld scheelt het alleen maar. Mijn ouders moeten nu 700 euro per jaar betalen. En ik hoef geen jaar over te doen. Ik kan dan gewoon in 4VWO aansluiten aangezien de rest van mijn niveau echt op VWO niveau zit. En misschien heb ik dan wel wat achterstand bijvoorbeeld op biologie. Maar ik hoef heel weinig te doen voor bijvoorbeeld Engels. Wat dus wel weer enigszins afweegt.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    I've shortened it a bit so it's easier to read.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.