• Gisteren zag ik een programma op tv over Christenen in Amerika. De mensen voerden actie tegen het homohuwelijk met borden met de tekst God hates fags (God haat flikkers). Ik vind dat al redelijk onbeschoft, maar ze hebben natuurlijk wel vrijheid van meningsuiting.
    Nu was er een man die dat programma presenteerde en die ging lang bij die actievoerders. Toen vertelde een meisje van 23 of zo, dat ze een tijdje geleden op een begrafenis van een Moslimse vrouw waren en dat ze daar actie gingen voeren. Ze verbrandden de Koran, omdat dat volgens haar een 'boek van de duivel’ was en ze zeiden dat die vrouw die was overleden door haar eigen schuld dood was gegaan omdat ze Moslima was en niet in de goede God geloofde. En vervolgens maakte ze wel een foto van een Moslim jongetje omdat hij er zo schattig uitzag.
    Ik geloof zelf niet in God maar ik respecteer mensen die wel geloven. Maar dit vond ik echt ronduit belachelijk! Wat vinden jullie?


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.

    Typisch mensen die dus niet goed kunnen lezen. Alsof 'God' dit ooit zou willen. Ikzelf ben protestants opgevoed en heb het echt helemaal gehad met de kerk. Er is daar ook al zoveel ruzie en geroddel. Eigenlijk wordt geloof gewoon misbruikt.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben altijd al van mening geweest dat er nooit wereldvrede zal zijn zolang al die klotegodsdiensten nog bestaan.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    ik ben zelf ook christen, maar ik heb gewoon respect voor mensen... ookal geloven ze in heel iets anders.
    ik denk dat de christenen in Amerika vaak niet écht zijn ofzo, ik bedoel, (okey, nu ga ik even heel christelijk praten ^^) in de bijbel staat dat God van iedereen houdt... dus dat betekend automatisch ook de moslims & homo's ... denk ik.
    & ik vind dit niet normaal... dat ze dat doen allemaal.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2012 - 14:15 ]

    Ik heb volgens mij het begin daarvan gezien op school, of misschien was het ook wel een andere documentaire, maar hij leek er in ieder geval heel erg op. En je hebt gelijk, het is inderdaad ontzettend onbeschoft. Als ze zo nodig een hekel moeten hebben aan iedereen die niet precies zoals zij is kan mij dat weinig schelen, maar laat dat dan weten op een normale manier of houd gewoon je mond. Ik snap sowieso niet wat ze hopen te bereiken met zulke agressieve acties - mensen zullen heus niet opeens inzien dat ze al die tijd 'fout' zaten als je ze uitscheldt of beledigt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Belachelijk.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik vind het stom. Echt, als God dan bestaat, weten hen dan wat Hij van homo's denkt?
    Da's gewoon praten in iemand anders naam.
    Is God geen mensenlievende god dan?
    Hij is toch degene die iedereen geschapen heeft? Hij is degene die een volk heeft laten leven, hen niet gestraft, omdat ze ook een van Zijn mensen zijn.

    Dat zijn gewoon mensen die hun geloof te serieus nemen, als in dat ze niets anders meer acceptern.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Neelie schreef:
    Ik vind het stom. Echt, als God dan bestaat, weten hen dan wat Hij van homo's denkt?
    Da's gewoon praten in iemand anders naam.
    Is God geen mensenlievende god dan?
    Hij is toch degene die iedereen geschapen heeft? Hij is degene die een volk heeft laten leven, hen niet gestraft, omdat ze ook een van Zijn mensen zijn.

    Dat zijn gewoon mensen die hun geloof te serieus nemen, als in dat ze niets anders meer acceptern.


    jaa indd, in de bijbel staat wel dat het de bedoeling is dat de man bij de vrouw hoort, maar God haat je niet als je dan homo bent.

    rueslullaby schreef:
    (...)

    jaa indd, in de bijbel staat wel dat het de bedoeling is dat de man bij de vrouw hoort, maar God haat je niet als je dan homo bent.


    Mensen die zo geloven spreken zichzelf vaak onwetend tegen. Liefde is toch volgens mij een belangrijk iets in veel godsdiensten. (Ik ben geen expert, dit is mijn gok)
    God houd toch zogenaamd van zijn eigen creaties? homoseksuelen zijn net zo goed gods creaties, dus dan zou hij ze niet haten.

    Plus, als ze dat boekje echt letterlijk willen nemen zouden ze geeft kreeft eten, niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten, twee dezelfde stoffen in één kledingstuk stoppen, etc. want dat mag volgens dat boek ook niet. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    DrWhooves schreef:
    Dat is echt onbeschoft o.O


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Avenged7Fold schreef:
    I just don't want them on this planet...


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ze snappen dus allemaal niet dat al die religies in principe hetzelfde zijn en slechts op kleine punten afwijken van elkaar...

    Zo teleurstellend.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.