• Een poosje geleden had ik met een vriendin een idee voor een Hongerspelen fanfic, maar daar hebben we eigenlijk nooit meer iets mee gedaan, zonde vind ik want hoe meer ik erover na denk hoe leuker het mij lijkt om het idee uit te voeren.
    Maar dat wil ik het liefst samen met iemand doen omdat ik ook bezig met een ander verhaal en omdat ik nog een verhaal samen met iemand heb.
    Het idee

    Stel dat de rebellen niet hadden gewonnen? Stel dat het Capitool toch sterker was. Dat is het geval in dit verhaal. Gek genoeg zijn Peeta en Katniss niet gedood of gemarteld. Nee, het Capitool straft ze op ouderwetse manier, de Hongerspelen. Jaar in Jaar uit moeten ze mentor zijn voor de tributen uit District 12 die allemaal, heel toevallig natuurlijk, een lange pijnlijke dood sterven. Het Capitool dwingt ze om kinderen te krijgen. 24 jaar lang worden ze op die manier gemarteld, maar dan komt de genade klap. Het zijn de 100ste Hongerspelen, een Kwartskwelling. Om te laten zien dat zelfs de sterkste mensen nooit veilig zullen zijn worden de tributen gekozen uit kinderen van winnaars. Aangezien Peeta en Katniss de enige winnaars uit District 12 zijn met kinderen zullen dus 2 van hun kinderen de Arena in moeten.


    Dat was het idee en als titel had ik Panem et Circences in gedachte
    Het betekent Brood en Spelen in het Latijn en in boek 3 zegt Plutarch dat de inwoners van het Capitool Panem et Circences zijn gewend

    Who wants to join me?
    Fill in
    Naam:
    Leeftijd:
    Motivatie(waarom wil je met mij schrijven?)
    Wat vind je van het idee:
    Hoe goed ken je de Hongerspelen:


    May the odds be ever in your favor!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Naam: Berna
    Leeftijd: 15
    Motivatie(waarom wil je met mij schrijven?): Omdat het fijn is met jou te schrijven, maar je me hiervoor beter niet kunt vragen.
    Wat vind je van het idee: Jouw ideeën zijn altijd goed.
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: Niet, daarom kun je beter iemand anders kiezen... :c


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik zou graag met je samen willen schrijven alleen het probleem is dat ik van dit onderwerp niet echt veel verstand heb. Erg jammer want je schrijft heel erg goed. Maar hopelijk vind je iemand anders. (H)


    Robin van Persie, my hero!

    Naam: Reading - Tessa
    Leeftijd: 14
    Motivatie: Ik ben zelf ook bezig om te kijken of ik een Hunger Games fanfiction kan schrijven, en die wil ik graag met iemand anders schrijven. Maar jouw idee staat me erg aan!
    Wat vind je van het idee: Origineel, alleen niet iets voor President Snow om ze te laten lezen. Finnick -> President Snow = een slang + gif :p
    Hoe goed ken je de Hongerspelen?: Vrij goed, ik heb Hunger Games zelf 10x gelezen, ben 2x naar de film geweest, heb de andere 2 boeken ook meerdere keren gelezen en heb ze alle drie thuis :D


    Once a Directioner, always a Directioner <3

    Naam: Aeden > Romy.
    Leeftijd: 11, 26 april 2001.
    Motivatie: Ik heb heel weinig inspiratie voor mijn andere story's en moet eens iets anders doen dan Twilight of Onbekende Personen. De Hongerspelen, ook de kwartskwelling, vind ik vooral leuk en daarom zou ik graag willen schrijven met je. Ook omdat we beiden (vind ik dan) goed kunnen schrijven.
    Wat vind je van het idee: Ik vind het erg origineel en zou er best aan willen schrijven. Als ik niet word gekozen, wil je me dan waarschuwen? (:.
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: Best goed, ik ben bezig met Vlammen alleen heb ik nog niet zo veel kans gehad om verder te lezen. Wel krijg ik alles door van een heleboel topics over de Hongerspelen op Quizlet, dus weet ik wel een hele boel. (Stiekem las ik eerst het einde van Vlammen en Spotgaai, haha.) Ik ben bezig de Tribute Guide te krijgen en heb The Making-Of ook al thuis in mijn kast.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 14:14 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Naam: xEques - Maxime
    Leeftijd: 13
    Motivatie: Het lijkt me leuk om samen met jou een THG fanfic te schrijven, je idee is goed en goed uitgelegd hier. Het lijkt me gewoon superleuk. Ik kan dit nooit zo goed uitleggen, maarja.
    Wat vind je van het idee: Erg leuk, sterker nog SUPER!!!!
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: Niet zo goed, maar ik lees zelf veel THG verhalen op Q, ik schrijf er zelf eentje. Ik ben vanaf 15 juli thuis, dan ben ik de 27e weer weg naar italie en neem ik THG mee om te lezen. Had nu drie boeken mee, had ze in een week uit. Boeken van meer dan 300 pagina's op een dag.

    Wil je het zeggen als je OF mij hebt gekozen OF het met iemand gaat schrijven en het verhaal online staat. (niet ego-achtig bedoeld hoor)

    [ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 14:09 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Naam: Sasha
    Leeftijd: 14, vijf april 15.
    Motivatie Ik zal graag met je willen schrijven, misschien om wat extra dingen nog van op te steken en zo hopelijk verder te komen met een eigen verhaal en het lijkt me gewoon gaaf om een keertje een verhaal samen te schrijven.
    Wat vind je van het idee: Ik heb het idee al eens eerder gehoord van een vriendin maar die schrijft geen verhalen, ik vind het een erg leuk idee en het lijkt me ook erg leuk om er aan mee te werken.
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: Goed, ik heb de boeken hier boven op een plankje naast mijn radio liggen en mijn opa heeft de film voor mij al illegaal op DVD gezet, dus als ik een stukje kwijt ben hoef ik alleen maar even snel door de film of de boeken heen te kijken. Ik heb de boeken ook al meerdere keren uit gelezen en de film ook al meerdere keren gezien.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 14:04 ]


    I'm a fighter, let me go.

    Naam: Marthe
    Leeftijd: 13, 31 mei 1999
    Motivatie: Omdat ik momenteel writersblock heb bij mijn andere TGH-story en ik hoop daaruit inspiratie te putten. Plus, ik wilde eerst ook een story over de vierde Kwartskwelling schrijven, maar ik had er geen inspiratie voor en de jouwe ziet er wel leuk uit.
    Wat vind je van het idee:Ik heb wel al een paar verhalen gelezen waarin de kinderen van Katniss en Peeta aan de Hongerspelen meedoen, maar nog nooit een waarbij deze gecombineerd is met een Kwartskwelling en de kinderen - neem ik aan - een heel stuk ouder zijn, dus op zich lijkt het me wel leuk om daarover te schrijven.
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: Ik heb al drie stories over de Hongerspelen geschreven, alle boeken al drie keer gelezen, een paar fanfics gelezen en aan een paar RPG's meegedaan. De film zelf heb ik ook al twee keer gezien.


    help

    ik kan niet echt schrijven, maar kan je me waarschuwen als jullie (jij en wie dan ook) beginnen?(flower)


    I'm not crazy, my reality is just different from yours

    SuperrrLouis schreef:
    ik kan niet echt schrijven, maar kan je me waarschuwen als jullie (jij en wie dan ook) beginnen?(flower)

    Mij ook!!!( ik weet het niet zeker maar het lijkt een beetje op dit verhaal):$


    •*• Lululu •*•

    ik vind het een heel leuk idee, maar ik ben bang dat ik er na een tijdje geen inspiratie meer voor heb. Wil je me wel waarschuwen?


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Naam: dazzlingstar - bianca
    Leeftijd: 15
    Motivatie(waarom wil je met mij schrijven?): Het lijkt me heel leuk om met je te schrijven, en ik vind dat je supergoed kan schrijven (ik ben verslaafd aan Our letters are my breath (: )
    Wat vind je van het idee: supergoed idee!!
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: alle boeken gelezen + eerste film gezien


    Somewhere only we know...

    Naam: EmilyStyles - Emily
    Leeftijd: 16
    Motivatie(waarom wil je met mij schrijven?): omdat ik het een heel leuk idee vind en ik wilde eigenlijk al een tijd een verhaal over de hongerspelen schrijven, alleen ben ik daar nog niet aan toe gekomen. en zeker nu het vakantie is heb ik zoveel tijd dat ik graag nog meer verhalen wil schrijven en het liefst samen met iemand zodat ik er niet alleen voor sta.
    Wat vind je van het idee: ik vind het een super leuk idee!!!(Y)
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: supergoed. ik heb alle boeken 2 keer gelezen en de eerste film gezien.

    Kies mij. lijkt me echt leuk om samen te schrijven:)

    Naam: Anouk
    Leeftijd: 14
    Motivatie: Ik vind het leuk om verhalen te schrijven en ik heb de laatste tijd veel vrijetijd dus kan ik lekker gaan schrijven. Ik ben nu zelf ook net aan een verhaal begonnen maar het lijkt me ook heel erg leuk om een keer samen met iemand een verhaal te schrijven.
    Wat vind je van het idee: Heel erg leuk, ik hou van de hungergames. Ook leuk om het met de kinderen van de vorige winnaars te doen.
    Hoe goed ken je de Hongerspelen: best wel goed ik heb de film gezien en er ook al veel verhalen over gelezen. Ik wil nu ook aan het eerst boek gaan beginnen alleen ik moet even wachten want mijn vriendin is hem nu aan het lezen. Maar ik vind de hungergames echt een super mooi verhaal en ik zou het ook heel erg leuk vinden om er zelf iets over te mogen schrijven.

    Ik hoop dat je mij kiest. Ik heb ook wel een aantal iedeen. Als je vragen hebt stuur me dan maar een berichtje.

    xxx Anouk

    [ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 21:04 ]


    I'm not a Robot. Only I can control my own life.

    xSparkle schreef:
    (...)
    Mij ook!!!( ik weet het niet zeker maar het lijkt een beetje op dit verhaal):$

    Haha in die story hebben inktwever en ik precies dezelfde regels gebruikt als alle kwartstellingen, maar dan inplaats van dat de tributen werden gekozen uit eerdere winaars werdeb ze gekozen uit hun kinderen.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Waarschijnlijk heb je al iemand gevonden, maar kun je me wel waarschuwen als je begint?
    Ohja, de naam Panem et Circences komt me wel heel erg bekend voor als een titel van al een ander verhaal, maar het kan ook zijn dat ik me vergis...


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa